Kaffe/cola

Da har jeg bestillt masse koffeinfri te! Bla. "Morning" fra Pukka, Koffert ;-)

Koffeinfri kapsel fra nespresso er forresten ikke så dum :)
 
Ja, det er kaffen som er vanskelig. Drikkerfarrisvann med asmak som jeg lager selv istedet for cola.

Men den kaffen! Jeg drikker vanligvis sikkert en liter. Merkes både på hodepine og at kroppen saaaamler vann at jeg har kutta kraftig. :-(
 
Nope :) liker ikke kaffe, og nå liker jeg plutselig ikke brus lengre heller
 
Da har jeg bestillt masse koffeinfri te! Bla. "Morning" fra Pukka, Koffert ;-)

Koffeinfri kapsel fra nespresso er forresten ikke så dum :)
NB. Sjekk innholdet i Pukkateene dine. Det er visst noen urter og slikt som gravide skal være litt forsiktige med.
 
Æ drikk 1 kopp kaffe innimellom æ å brus :) Tenke sånn,aillt me måte... :)
 
Jeg sluttet å røyke, sluttet å drikke kaffe og te.....men ei brus, den nyter jeg i ny og ne! (dog ikke cola) :)
 
Jeg sluttet å like kaffi i uke 3, og jeg som drakk 1-4 kopper hver dag. Men jeg har drukket litt cola, det var det eneste jeg fikk i meg når jeg var sliten og kvalm. Da hjalp et glass cola noe enormt, klarte å fungere. Jeg prøvde å drikke litt te, men jeg blir bare dårlig av den :(
 
Jeg takler ikke lukta av kaffe om dagen, så å drikke det er veldig fjernt for meg. Har vel til os meg sagt at jeg ikke skjønner at jeg noen gang skal kunne orke å drikke det igjen. :laughing002

Søtt har jeg overhodet ikke lyst på om dagen. Har ikke drukket brus siden i jula. Smakte på Fanta her om dagen, men det smakte pyton...
 
Jeg takler ikke lukta av kaffe om dagen, så å drikke det er veldig fjernt for meg. Har vel til os meg sagt at jeg ikke skjønner at jeg noen gang skal kunne orke å drikke det igjen. :laughing002

Søtt har jeg overhodet ikke lyst på om dagen. Har ikke drukket brus siden i jula. Smakte på Fanta her om dagen, men det smakte pyton...

Jeg syns fremdeles Kaffi lukter helt nydelig, men verken frister eller smaker. Men jeg tåler ikke lukten av nøtter, forstår ingenting. Liker heller ikke peanøttsmør lenger. Mexikana chips, som jeg elsket, tåler jeg ikke, blir så dårlig og får ekstremt halsbrann.
 
Jeg elsker kaffe! Drakk gjerne 4-8 kopper dagen før. Nå har jeg kuttet ned til en kopp for dagen. Drikker ikke cola/annet koffeinholdig. :)
 
Da har jeg bestillt masse koffeinfri te! Bla. "Morning" fra Pukka, Koffert ;-)

Koffeinfri kapsel fra nespresso er forresten ikke så dum :)
Koffeinfrikapsel fra nespresso drakk jeg før jeg helt mistet lysten på kaffe, og den er helt grei til koffeinfri å være ;)
 
NB. Sjekk innholdet i Pukkateene dine. Det er visst noen urter og slikt som gravide skal være litt forsiktige med.
Den inneholder ginseng tror jeg, men er ganske delte meninger om ginseng og graviditet.. Skulle tro et par kopper med te med litt ginseng i går bra, men kan jo høre med lege/jm sånn just in case..
 
Eg klarer ikke kaffe nå som jeg er kvalm, så ingen problem der;) Iste blir for søtt, og te liker jeg ikke. Men tar meg ca et glass pepsi max til dagen :) Tenker når jeg/viss jeg begynner med kaffe igjen senere i graviditeten når jeg er tibake på jobb, blir det enten eller. enten en kopp kaffe, eller et glass pepsi max ;)
 
Drikker altfor mye kaffe....! Jobber mye natt, og for å komme meg gjennom natten så MÅ jeg ha kaffe. Prøver å begrense meg så klart, men går vel ned ca 5 kopper på nattevakt.. Sånn ellers i det daglige begrenser jeg meg til to kopper pr. dag.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Her er "morning time" som jeg skrev om; http://pukka.no

Jeg sjekket ingredienser, og alt ser fint ut, bortsett fra den ginsengen.. ,en vet ikke hvilken type ginsen det er (om det er den nevnt nedenfor)

"Gravide frarådes å bruke ginseng fordi asiatisk. ginseng (som også er i slekt med amerikansk ginseng, P. quinquefolius) inneholder et som stoff knyttes til fødselsskader. Ammende frarådes å bruke ginseng fordi man ikke vet nok som sikkerheten ved bruk av asiatisk og amerikansk ginseng ved amming. "(http://www.nifab.no/faktaark/ginseng )
 
TIl dere som drikker Pukka: Jeg hørte i et av de andre sv.skapene mine at vi gravide skulle være litt forsiktige med Pukkateene. Det var var noe med urtene..
 
Ser jo nå at andre allerede har skrevet noe om dette :p (Note 2 self: les hele tråden før en svarer..)
 
Om noen vet noe mer nøyaktig om den ginsengen...? Vil ha teen min... :( jeg var så glad da jeg fant den, god... Koffeinfri, følte meg så flink... :p Puuuuuuukkaaaaaa... Litt dramatisk over te, I know.. Men jeg har dilla på te..
 
Ikke bare ginseng, men mange av de inneholder lakrisrot som ikke er anbefalt. Det var snakk om noen andre urter også men har ikke lagt meg på minnet hvilke. Jeg ga opp pukkate i alle fall.
 
Back
Topp