Barnevogn sa du?

Tutdelafrut

Tutdelafrut
*MIA*
I all virvaret av barnevogner merker jeg at usikkerheten sprer seg i kroppen.
Hvilken skal man velge?

Er så mye man skal ta hensyn til når det kommer til bruk og sikkerhet. Hvordan i all verden finne den rette til en rimelig pris?

Så da er spørsmålet til alle der ute.
Hvilken vogn har du?
Hvilken anbefaling har du?
Hvilke erfaringer har du ved evt tidligere kjøp?
Rimlig eller dyr?
"Best i test" eller den som passer DEG best?

Hvilken vogn har du?
Hvilken anbefaling har du?
Hvilke erfaringer har du ved evt tidligere kjøp?
Rimlig eller dyr?
"Best i test" eller den som passer DEG best?

Vi har bestemt oss for emmaljunga city cross.
Kan absolutt anbefale emmaljunga sine vogner, og for oss er det også viktig at den har 4-hjul.
Vi hadde emmaljunga mondial duo combi til storesøster og var kjempefornøyd. Hun ble født på vinteren og det var viktig for meg å ha en romslig bag man kunne ha feks ullpose i. Den hadde gode lufthjul og var veldig enkel og trille også på snø-forhold. Hun brukte bagen i ca 8.mnd, da ville hun opp å utforske mer så da var det greit å skifte til sportsdelen hvor hun kunne festes med seler. Men den var absolutt stor nok og hun kunne sikkert brukt den enda lenger, et absolutt pluss.
Da behovet for vognen var mindre, ble det naturlig å selge. Den er stor og tar litt plass.. Visste med sikkerhet at vi ville gå for en mindre vogn neste gang. Tror absolutt vi har valgt det rette for oss nå :)
Endte opp med å kjøpe ei mindre sportsvogn sist noe jeg regner med vi slipper denne gang pga city crossen's str. Så penger spart ;)
Den koster, men ikke så mye mer enn andre vogner vil jeg tro.. Man får det man betaler for.
Jeg velger vogn etter smak og behag ikke mote :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for bra svar! :D

Har sett på emmaljunga sine vogner og fått en liten forkjærlighet for mondial duo. Får titte litt til. Godt vi kan vente til januar med å kjøpe en. Så får man litt ekstra tid i tenkeboksen.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi har emmaljunga city cross, 2011 modell. (Kjøpt ny før frøkna kom til verden)..
Veldig fornøyd med vogna, både som bagvogn og sportsvogn. Passer godt når man bor på landet, å triller på all slags underlag, den er også nett nok til å komme enkelt til på kjøpesenter;).. Ei vogn jeg kan anbefale! :)..
Har også en mountain buggy, den kjøpte vi når frøkna var 1år, kjempegod sportsvogn, aldri prøvd med bag, kommer heller ikke til å kjøpe bag til den.
Begge vognene blir fortsatt brukt av 2åringen, ingen merkbar slitasje eller andre ting å utsette på noen av de. Vet også at de vognene vi har, er enkle å få solgt brukt også, men det blir ikke aktuelt her før om noen år uansett:p

Jeg syns det er helt greit å legge penger i ei god vogn, av et bra og annerkjent merke, for da kan man være trygg på det man får. (Selvfølgelig kan det være produksjonsfeil osv da..). Bedre å ha ei skikkelig vogn, enn å måtte bytte flere ganger i vognperioden fordi man ikke er fornøyd.

Sent from my iPad using BV Forum

Det eneste jeg vet er at vi vil ha en Emmaljunga, men vet ikke hvilken modell enda. Må se hvilken som passer i bilen og viktigst av alt er at det er en god og stabil vogn som fungerer på tur med hunden og i byen :)

For oss er det viktig med fire gode hjul. Vi vil ha en vogn som er god både i snø og på landevei :) vogner med to mindre hjul fremme eller vogner med bare tre hjul kommer seg ikke like godt frem i slike terreng. Og så vil vi ha en som er både baggvogn og sportsvogn i ett da baggen ikke blir brukt i mange mnd før ungen vil sitte litt når vi er på tur :) og ser ikke da vitsen med å ha to vogner å lagre på og bytte på.

Bugaboo cameleon har vi kjøpt.
Må ha liten og nett vogn, hadde blitt gal av å drasser på en Simo eller emmaljunga.

Da gutten vår kom i 2011 kjøpte vi splitter ny TFK joggster twist med hardbag og har vært såååå fornøyd, vi bor på landet, med både snø på veier og asfalt om sommeren og har ikke hatt problemer en dag! Super vogn som koster litt men som er verdt hver krone. Vi kjøpte ny da med tanke på å bruke den til flere barn, men når vi nå ventet tvillinger gikk det ut kan du si ;) det ble et naturlig valg på TFK twinner twist med hardbag. Vi kjøpte pent brukt denne gangen, også en 11 mod, men kjøpte hardbagger som knapt er tatt på... Så gleder meg til å bruke vogna i april :)

Vi kjøpte 3 vogner i fjor til minstemann, så vi var en del misfornøyd med de to første. Ikke kjøp et billigmerke du aldri har hørt om. Tenker da spesielt på de som selges fra privat forhandler på finn.no, og de lover gull og grønne skoger.
Vi kjøpte til slutt en Trille Hippa duo når minsten var 6 mnd. Jeg forguder den vogna. Den har 4 lufthjul, to babybager ( 1 stor og en litt mindre til å ha oppi i starten), sittedel og bag kan snues begge veier. Den er litt tung, samme vektklasse som Emmaljunga Edge og Mondial. Men den er stabil på alt av føre og ungen kan ligge i bagen til den er ca året uten plassproblemer.
Nå får vi to tette, blir 23 mnd i mellom. Vi har sett på en Beemoo LA hos jollyroom.no, men er fortsatt usikker. Får se hvor mye minstemann bruker vogn frem til mars;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Vi hadde Simo Kombi til førstemann. 4 hjul og stødig vogn med god kvalitet. Kunne gjerne hatt den en gang til, men nå vil vi pga plassmangel ha en vogn man kan snu styret på som både har bagdel, sportsvogn og trille.Og som tar mindre plass i bil.
Så denne gang selger vi simoen og kjjøper Mountain buggy urban jungle. Det er 3 hjul.

Skal du trille mye ute og i skog er det kanskje greit med 4 hjul.

Til første hadde jeg en gammel simo kombi, og en ny bugaboo cameleon.
Simo var fantastisk som babyvogn. Lun, stødig, god å trille. Men stor og tung, og jeg hadde ikke plass til den i bilen. Denne ble satt i barnehagen som sovevogn etterhvert.
Cameleon var nesten perfekt. Lett, liten, stilig, god å trille, men de små hjulene var en pest og en plage på grus og snø. ;)
Det blir bugaboo buffalo denne gangen. Jeg håper og tror den er perfekt for oss. :D

Sent from my iPad using BV Forum

Er så glad for at eg tok vare på babyvognen etter min første :-) den var heilt fantastisk :-) mamman min fant den på finn.no til 300 kr , og når eg var ferdig med den ble eg tilbudt mykje meir for den :-) har hørt so mykje forskjellig om nye vogner at eg hadde stressa som gal hadde eg måtte kjøpe ny :-/ gode gamle simovognen min frå 90 -tallet ❤️

Ikke lett å finne frem i vognjungelen.

Vognen vi har er en simo kombi. Vi valgte å legge i ekstra penger for å få ett vendbart styre - med det bare "slenger" du styret over til andre siden om ønskelig, og for oss som gikk veeeeeldig mye og langt med vogn så var det helt supert (hadde ikke bil). I byen er det jo greit nok, man går så man kan se babyen når de er små. Men nå det er surt og vinten/snøen blåser eller sola skinner sterkt er det kjekt å kunne snu vognens kjøreretning bare ved å vippe styret over til andre siden.
Baggen er stooor, så babyen får plass i denne veldig lenge.

Om man har plass i en ev. bil til simo (for den er stor) og man har planer om å trille turer hele året så tror jeg simo er ett godt valg.

Mykbagg til å ha i vognen har vært supert å ha.
Jeg har pakket ferdig mykbaggen inne før vi skal på tur og kan bare bære ut en "ferdig pakket baby", sette i vognen og trille ;) Spesielt godt når det er litt kaldt ute.

MEN....så oppdaget vi en sportsvogn vi likte godt. Emmaljunga Scooter. Den var suoergod! Men ikke en vogn å starte med ;) Men en vogn å bytte over til etter dypbaggen. Hadde vi skullet kjøpe en ny dypbaggvogn hadde det nok blitt en billigere enn simo, for når det er på tide med sportsvogn så er det Emmaljunga Scooter som gjelder for oss ;)

Jeg forelsket meg i emmaljunga edge duo:) Prøvde å se på andre merker, men klarte ikke like dem:P Så her ble det en emmaljunga edge duo grey leavs :)

vi har både en emmaljunga og nå en mountain buggy.

grunnen til at jeg kjøpte ny vogn var at jeg synes emmaljungaen var for stor og klumsete å ha med seg. spesielt hvis du skal på butikken.

synes mountain buggyen er mye enklere å håntere, lettere av vekt, tar mindre plass når man slår den sammen, har bedre løsning med regntrekk som er helt gjennomsiktig, til tross for tre hjul er den god i terreng.
eneste negative er at bagen er veldig liten... men nå skal jeg ha April baby og går mot sommer, kontra sist med November baby og vinter.

Vi har kjøpt Emmaljunga Edge duo. Eneste folk rundt meg anbefaler, og så ser den helt fantastisk ut:love017 Vi bor "utpå bygda" så en stabil vogn med gode store hjul var viktig. Når vi i tillegg kom over grey clouds fra limited edition var vi fullstendig solgt, hehe:happy090 Prøvde å se på andre vogner vi også da, men aldri noen som kunne måle seg med den vi kjøpte!

Anbefaler ikke sportsunderstellet til emmaljunga - det er unødvendig tungt og ikke mer stabilt enn det klassiske understellet. Emmaljunga har slutta å produsere det, for det er få som vil ha det og mange som har kjøpt det ønsker å bytte det...

Da var vognen i hus.
Ble en Emmaljunga Edge Duo med klassisk understell :)
Så nå er det bare å glede sæ til trilleturer på våren :D

Siden vi får to tette med ca 13 mnd mellomrom så skal vi kjøpe en Bagaboo donkey duo itillegg til den Emmaljunga modial med sportsunderstell som vi allerede har :).

Er ikke helt fornøyd med Bagaboo'en men det er det bestealternativet.. Synes den burde vært mer lik Emmaljunga'en med myggnettig etc i kalesjen og at sportsdelen skulle gått ann å legge helt flatt.
Grunnen til at vi gjør det sånn er så vi kan skille barna uten at den ene skal bli fri for vogn, og samtidig slipper vi å trille på en tvilling vogn med bare en unge. :)

Back
Topp