Bilstol eksperter?

Går kanskje an å bytte/reklamere på et sete etter en kort tur, slik man kan med de fleste varer?
 
Går kanskje an å bytte/reklamere på et sete etter en kort tur, slik man kan med de fleste varer?
Bilseter er det ikke bytterett på pga sikkerhet, så lapp om det på barnas hus i går
 
Freyr...diskusjon er topp men tror nok diskusjonen hadde blitt bedre med en litt mildere tone fra starten av. Det handler vel om kunnskapsdeling her inne, og ikke konkurranse. Smil :)
 
Vi (og jenta vår) er kjempefornøyde med vår Maxi Cosi Cabriofix (opptil 13 kg), og vår iZi Kid X3 (etter 13 kg). Begge med isofix-base. Synes de er helt supre :)

Begge disse har vel vært testvinnere pga sikkerheten.
 
Bilseter er det ikke bytterett på pga sikkerhet, så lapp om det på barnas hus i går
Det tror jeg også men freyr nevnte at de låner ut. Det går vel ut på det samme, bilsetet kan jo få seg en smell når det blir lånt ut også? Det er ikke alle skader som viser. Vet du noe om det?

Sent from my GT-P1000 using BV Forum mobile app
 
Vi (og jenta vår) er kjempefornøyde med vår Maxi Cosi Cabriofix (opptil 13 kg), og vår iZi Kid X3 (etter 13 kg). Begge med isofix-base. Synes de er helt supre :)

Begge disse har vel vært testvinnere pga sikkerheten.

Vi har også izi kid x3 som er plus godkjent samt britax maxway som også er plus godkjent. :)

Sent from my GT-P1000 using BV Forum mobile app
 
De er jo ikke merket med rødt heller. Grunnen til at de ikke er merket grønn er at de er redd foreldrene som kjøper disse setene ikke har planer om å la barnet sitt bakovervendt når de har vokst ut av babysetet, derfor er bare de opp til 18KG eller mer merket med grønn :) Ingenting med sikkerhet å gjøre. Jeg har tenkt til å kjøpe et sete som kan stå begge veier etter babysetet er for lite, slik at barnet sitter bakovervendt så lenge som mulig :)

Sikker? F.eks:

Doulogic er vel rent bakovervent? 0-18kg? Mens cosmic comfort er 0-25kg bakovervendt og 15-25 fremovervendt begge er merket med grønt bakovervendt. Mulig jeg missforstod hva du mente:p

Sent from my GT-P1000 using BV Forum mobile app
 
Sikker? F.eks:

Doulogic er vel rent bakovervent? 0-18kg? Mens cosmic comfort er 0-25kg bakovervendt og 15-25 fremovervendt begge er merket med grønt bakovervendt. Mulig jeg missforstod hva du mente:p

Sent from my GT-P1000 using BV Forum mobile app

Pratet om de som kun var opp til 13KG og bakovervendt, disse var ikke merket rødt fordi de er regnet som sikre, men de som er opp til 18KG eller mer er merket med grønt fordi det er en fordel å kjøpe en som kan ta flere KG - men kun en tolkning. Brio Primo feks er jo ikke merket grønt, men den har jo kommet svært godt ut på alle sikkerhetstester, og var jo en av fem anbefalte fra Forbrukerrådet, så eneste "ulempen" er at du må kjøpe nytt fortere enn dersom du har et som går opp til 18KG :) Bare sånn jeg leser testen når jeg sammenligner med info fra andre sider :)
 
Pratet om de som kun var opp til 13KG og bakovervendt, disse var ikke merket rødt fordi de er regnet som sikre, men de som er opp til 18KG eller mer er merket med grønt fordi det er en fordel å kjøpe en som kan ta flere KG - men kun en tolkning. Brio Primo feks er jo ikke merket grønt, men den har jo kommet svært godt ut på alle sikkerhetstester, og var jo en av fem anbefalte fra Forbrukerrådet, så eneste "ulempen" er at du må kjøpe nytt fortere enn dersom du har et som går opp til 18KG :) Bare sånn jeg leser testen når jeg sammenligner med info fra andre sider :)

Tror jeg skjønte hva du mente nå:) men selvom brio primo ikke er merket grønn så er den uansett plus godkjent...?

Sent from my GT-P1000 using BV Forum mobile app
 
Tror jeg skjønte hva du mente nå:) men selvom brio primo ikke er merket grønn så er den uansett plus godkjent...?

Sent from my GT-P1000 using BV Forum mobile app

Ja, men fordi de som tester er redd for at de som kun kjøper opp til 13KG har planer om å sette barnet fremover når de har vokst ut av den så er den altså ikke merket grønn til tross for at det er bra stoler når det gjelder både sikkerhet og brukervennlighet :) Men jeg for min del har tenkt til å kjøpe nytt sete som både kan stå bakovervendt og fremover når babysetet blir for lite :) :)
 
Ja, men fordi de som tester er redd for at de som kun kjøper opp til 13KG har planer om å sette barnet fremover når de har vokst ut av den så er den altså ikke merket grønn til tross for at det er bra stoler når det gjelder både sikkerhet og brukervennlighet :) Men jeg for min del har tenkt til å kjøpe nytt sete som både kan stå bakovervendt og fremover når babysetet blir for lite :) :)

Men hvis du skal ha barnet fremovervendt anbefales det å ha et rent fremovervendt sete, ikke et kombi sete. Jenta mi er nå helt på grensen på ene setet sitt, spm varer til 18kg. Jeg vil ikke snu henne enda men vet ikke om gubben går med på å kjøpe et nytt bakovervendt opp til 25kg:p det er jo ikke bortkastet penger heller siden jeg er gravid igjen og har planer om hvertfall en til etter denne. Bilsetene/stolene går ikke ut på dato før de er 7 år.

Sent from my GT-P1000 using BV Forum mobile app
 
Det tror jeg også men freyr nevnte at de låner ut. Det går vel ut på det samme, bilsetet kan jo få seg en smell når det blir lånt ut også? Det er ikke alle skader som viser. Vet du noe om det?

Sent from my GT-P1000 using BV Forum mobile app
Det ville jeg forhørt meg om hos forsikringsselskapet
 
maxi cosi pebble har me, og kjempefornøgd med det. har familifix base med isofix.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi har maxi cosi carbriofix med family fix base (hadde easyfix base sist) og er kjempe fornøyd med dette. Husk at det er ikke bare best i test med også hvor lett det er å dra med seg. Vi hadde forskjellige seter på barsel gruppen min og noen opplevde at setene var tunge å dra med seg.
 
Vi har maxi cosi carbriofix med family fix base (hadde easyfix base sist) og er kjempe fornøyd med dette. Husk at det er ikke bare best i test med også hvor lett det er å dra med seg. Vi hadde forskjellige seter på barsel gruppen min og noen opplevde at setene var tunge å dra med seg.

Ja der sier du noe. Det kan være tungt å bære på de bilsetene. Vi hadde heldigvis en trille som vi kunne sette bilsetet oppi når vi skulle noen snarturer, f.eks inn på butikk.

Sent from my GT-P1000 using BV Forum mobile app
 
Vi (og jenta vår) er kjempefornøyde med vår Maxi Cosi Cabriofix (opptil 13 kg), og vår iZi Kid X3 (etter 13 kg). Begge med isofix-base. Synes de er helt supre :)

Begge disse har vel vært testvinnere pga sikkerheten.

Begge disse har vi brukt også. Vesla har sittet bra i begge og de passer fint i vår bil.
 
Kan godt hende det er et reelt problem for mange, men setene er jo ikke formpressa, så man skal jo få plass til hodet selvom det er stort, og ryggen selvom den kanskje er lang/kort? Noen barn liker kanskje bare ikke å "sitte" på den måten når de er s små?
Samme tenker jeg
 
Back
Topp