NKI Nettstudier

Jeg har vurdert det samme studiet, barnehageassistent eller no så enkelt som butikkmedarbeider. Sikkert ikke enkelt, men trives så utrolig godt å jobbe i butikk, men får jo aldri inkallelse til intervju når jeg søker, så håper dette vil hjelpe på. Det må det jo gjøre!?!

det jeg tok er en videreutdanning, så du må ha en høgskole utdanning.

man kan få lån/stipend av lånekassa .

Jeg har forhørt meg litt rundt det studiet, og det hadde visst ikke noe for seg :(
Jeg har lyst til å forhøre meg litt med butikkmedarbeider, men hvem burde jeg spørre da? Kjenner ikke så mange som jobber i butikk. Burde jeg bare gå innom noen butikker for å høre? Hva tror du?

Åå? Da velger jeg ikke det hvertfall.

Jeg spurte en rektor i forbindelse med at jeg ønsker å jobbe på grunnskole, og da sa han at det studiet var bortkastet pengee fordi man ikke ville få brukt det senere. Man ville bli sett på som en vanlig arbeidssøker uten utdannelse. :(

Du kan jo evt ta kontakt med kommunen eller styrer i en bhg og høre hva dem tenker om den type utdannelse :)

Jeg har lyst til å forhøre meg litt med butikkmedarbeider, men hvem burde jeg spørre da? Kjenner ikke så mange som jobber i butikk. Burde jeg bare gå innom noen butikker for å høre? Hva tror du?

Du kan jo ta en ringerunde til forskjellege butikker og ta en prat med butikksjef. De vil jo kunne fortelle deg hva de tenker om det og ikke minst hva de ser etter :) Jeg kan høre med mannen og venninna mi for deg - de er begge butikksjefer :)

Du kan jo ta en ringerunde til forskjellege butikker og ta en prat med butikksjef. De vil jo kunne fortelle deg hva de tenker om det og ikke minst hva de ser etter :) Jeg kan høre med mannen og venninna mi for deg - de er begge butikksjefer :)
Takk for tips!! Det skal jeg gjøre. Åå, vil du? Så snill du er :D ❤️

Jeg er sikker på du greier det! Du virker så motivert, og det er jo et godt utgangspunkt!:)

Har du vurdert Aof, viss du har tilgang til det? De har kveldsskole vet jeg, med mange utdanninger som leder til fagbrev, viss det kunne vært et alternativ?:)

Selv har jeg vurdert ett eller annet innen interiør enten på nett eller Aof, men det blir garantert ikke enda... hadde vært utrolig gøy! Kunne godt tenkt meg å jobbe i en interiørbutikk, som Living for eksempel, eller tegnet kjøkken og bad :rolleyes::) men det ville sikkert ført til å gå ned en del i lønn, så den drømmen er nok ikke mulig på en del år..:/

jeg hadde nok villa tatt en utdanning hvor du får et fagbrev. du vil nok gå under ufaglært selv med de utdanningene du har tenkt å ta.

jeg hadde nok villa tatt en utdanning hvor du får et fagbrev. du vil nok gå under ufaglært selv med de utdanningene du har tenkt å ta.
Jeg har et fagbrev fra før.. Eneste er at jeg ikke vil jobbe innenfor det yrke.. At det skal være så vanskelig:(

Jeg har et fagbrev fra før.. Eneste er at jeg ikke vil jobbe innenfor det yrke.. At det skal være så vanskelig:(

Har du studiekompetanse? Eller kan du søke om realfagkompetanse :) det gjor eg når eg begyne på universitetet ;)

Takk for tips!! Det skal jeg gjøre. Åå, vil du? Så snill du er :D ❤️

Nå har jeg snakket med begge to, og dessverre så mener de at det studiet ikke har noe for seg. De selv ville ikke ansatt deg fremfor en uten kompetanse pga det studiet. Du får ikke noe høyere lønn, og ingen kompetanse utover det du kan få ved å bare jobbe i en butikk uten erfaring.

De anbefaler å heller starte med å søke en butikkjobb, og ta fagbrevet på sikt dersom det viser seg at du trives i jobben. Det vil du få mye mer utbytte av i form av både høyere lønn og etterhvert høyere stillinger.

Eller så burde du ta et årsstudie med økonomi hvor du kan bygge videre til bachlorgrad, da vil mulighetene være uendelige :)

Butikkstudiet er sløs av tid og penger på noe du overhodet ikke trenger eller kommer deg noen vei med. Beklager for dårlige nyheter :( Håper du finner ut av det ❤️

Nå har jeg snakket med begge to, og dessverre så mener de at det studiet ikke har noe for seg. De selv ville ikke ansatt deg fremfor en uten kompetanse pga det studiet. Du får ikke noe høyere lønn, og ingen kompetanse utover det du kan få ved å bare jobbe i en butikk uten erfaring.

De anbefaler å heller starte med å søke en butikkjobb, og ta fagbrevet på sikt dersom det viser seg at du trives i jobben. Det vil du få mye mer utbytte av i form av både høyere lønn og etterhvert høyere stillinger.

Eller så burde du ta et årsstudie med økonomi hvor du kan bygge videre til bachlorgrad, da vil mulighetene være uendelige :)

Butikkstudiet er sløs av tid og penger på noe du overhodet ikke trenger eller kommer deg noen vei med. Beklager for dårlige nyheter :( Håper du finner ut av det ❤️
Tusen takk for at du har snakket med de :) Flere jeg vet hvem er sier det samme. Så da sparer jeg de penga;)

Back
Topp