Ammingen.

Går strålende! :) Ikke noe sår. Må hjelpe han med å få riktig tak innimellom. Går bedre nå med nr 2 enn med nr 1 :) Han er 6uker nå

Oliver 25.01.12 Victor 25.11.13
 
  • Liker
Reactions: Sam
Lillfisen: samma her, har melk, den kommer og snuppa svelger bra unna..men når "flyten" stopper blir hun veeldig frustrert..hvordan fikk dere fiksa sugeteknikken?? Har sett det "smilehullet" i kinna av og til..

Takk for tilbakemeldinger, veit at en god mamma ikke ligger i puppen ;) men er så sårt når ting ikke går rette veien.. Veit liksom ikke HVA feilen er heller så vanskelig rette opp i!
 
Lillfisen: samma her, har melk, den kommer og snuppa svelger bra unna..men når "flyten" stopper blir hun veeldig frustrert..hvordan fikk dere fiksa sugeteknikken?? Har sett det "smilehullet" i kinna av og til..

Takk for tilbakemeldinger, veit at en god mamma ikke ligger i puppen ;) men er så sårt når ting ikke går rette veien.. Veit liksom ikke HVA feilen er heller så vanskelig rette opp i!
Jordmor anbefalte ammeskjold så ammer fortsatt med det. Ble et par måltider der jeg måtte kave mye med henne for å holde henne våken så hun spiste, men så kom energien tilbake og hun spiser stort sett hele måltider uten å sovne.
Skal begynne å jobbe med å droppe skjoldet i kveld og i morgen og håper at hun kan holde tunga nede selv pm skjoldet ikke er der lengre..

I verste fall får jeg vel bli en skjoldammer, selv om det er litt ekstra styr..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Kanske jeg skal prøve skjold å se om det bedrer seg, er som sagt ikke helt sikker på grunnen til "problemet", men vil gjerne få fikset det ;)
 
jeg ga opp! vesla har aldri vært interessert i puppen, og etter en uke med bare gråt ga jeg henne flaske, da ble hun jo selvfølgelig suge forvirret så etter det ga jeg henne morsmelk på flaske, veldig mye jobb med pumping, mating og koking og nå før helga hadde jeg ikke lenger nok melk til henne. Nå får hun MME og er en mer fornøyd enn noen gang! kjempe deilig med en mett baby :) jeg har det også mye bedre med meg selv og endelig har vi hatt ei helg med ro og kos :)
 
Har blitt flere flasker her også... Når jeg kommer over "sorgen" blir det vel lettere å takle... Har snakka litt md helsesøster, skal dit på onsdag og veie. Her tømmer hun brystet fort og det er rett og slett tomt fort.. Samme med pumpinga, kommer fort melk, grei strøm, så bom stopp. Har vel ikke mer melkeplass i brystene ;) skal prøve pumpe igang mer, før jeg "gir opp".. Øker ikke mengden da, får jeg innse at sånn er det bare!
 
I går prøvde vi å gi han smokk. Ble så sliten og sår av å amme en svært suge villig gutt hele tida, og etter ei natt uten søvn og 4 bæsjebleier, måtte jeg bare kaste prinsippene og gi han trøstesmokk. Han roet seg i de situasjonene han tidligere ble utrygg, som på stelle bordet, og mye mindre sutring. Magen roet seg også, og mer søvn. Skal veie i dag og følge med på om han legger på seg.
Flere som bruker smokk?

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
De såre brystvortene begynner å bli bedre nå heldigvis :) Men hvordan ammer dere? Et bryst om gangen? Eller ammer dere begge bryst i en ammestund?
Jeg prøver å amme et og et bryst pr ammestund, da jeg føler han får mest melk på dinne måten (da han sovner så fort ved det andre brystet om jeg bytter).

Jeg hadde brystspreng bare de 2 første dagene etter melken kom for fullt (han er nå 5 dager gammel). Nå er det over og brysta føles mer ¨slappe¨ ut igjen, har jeg fortsatt like mye melk? Noen som vet? Er ganske varierende på hvor ofte han vil ha pupp (alt fra 2-4 t).
 
De såre brystvortene begynner å bli bedre nå heldigvis :) Men hvordan ammer dere? Et bryst om gangen? Eller ammer dere begge bryst i en ammestund?
Jeg prøver å amme et og et bryst pr ammestund, da jeg føler han får mest melk på dinne måten (da han sovner så fort ved det andre brystet om jeg bytter).

Jeg hadde brystspreng bare de 2 første dagene etter melken kom for fullt (han er nå 5 dager gammel). Nå er det over og brysta føles mer ¨slappe¨ ut igjen, har jeg fortsatt like mye melk? Noen som vet? Er ganske varierende på hvor ofte han vil ha pupp (alt fra 2-4 t).

En del av den første sprengen er vel hevelse i vevet / kjertler , som forsvinner. Så sprengen blir ikke like ille senere selv om man har like mye / mer melk. Tror jeg da??

Jeg ammer stort sett bare et bryst. Legger iallefall til samme bryst etter litt raping. På kvelden har det blitt å fylle på litt ekstra fra det andre inni mellom.
Med forrige ga jeg fra begge hver gang tror jeg..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Her går ammingen seg til, sakte men sikkert. Sliter med at hun setter tungen opp i ganen. Ammer med skjold men prøver å kutte det gradvis ut. Det går bra ca halvparten av gangene, og oftere på venstresida .

Lurer på om det bare blir mer rot når jeg ammer både med og uten? Men det er fryktelig vanskelg å la være å sette det på etter noen forsøk når tunga går opp.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
De såre brystvortene begynner å bli bedre nå heldigvis :) Men hvordan ammer dere? Et bryst om gangen? Eller ammer dere begge bryst i en ammestund?
Jeg prøver å amme et og et bryst pr ammestund, da jeg føler han får mest melk på dinne måten (da han sovner så fort ved det andre brystet om jeg bytter).

Jeg hadde brystspreng bare de 2 første dagene etter melken kom for fullt (han er nå 5 dager gammel). Nå er det over og brysta føles mer ¨slappe¨ ut igjen, har jeg fortsatt like mye melk? Noen som vet? Er ganske varierende på hvor ofte han vil ha pupp (alt fra 2-4 t).
Min gutt er 7 dager i dag, og jeg ammer fra begge bryst. Han er veldig sulten. Han har lagt på seg 400 g på 5 dager!
*På sykehuset sa de at barn født, som min, 9 dager over termin, er ekstra sultne. Han vil ha mat hver 3 time.
Flere som opplever dette?
Han bæsjer mye. Vi skifter i hvertfall 6 bæsjebleier i døgnet.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Min gutt er 7 dager i dag, og jeg ammer fra begge bryst. Han er veldig sulten. Han har lagt på seg 400 g på 5 dager!
*På sykehuset sa de at barn født, som min, 9 dager over termin, er ekstra sultne. Han vil ha mat hver 3 time.
Flere som opplever dette?
Han bæsjer mye. Vi skifter i hvertfall 6 bæsjebleier i døgnet.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
Det høres veldig bra ut!:) hver tredje time er ikke så verst det;) Ser ut som han får det han trenger!
 
Min gutt er 7 dager i dag, og jeg ammer fra begge bryst. Han er veldig sulten. Han har lagt på seg 400 g på 5 dager!
*På sykehuset sa de at barn født, som min, 9 dager over termin, er ekstra sultne. Han vil ha mat hver 3 time.
Flere som opplever dette?
Han bæsjer mye. Vi skifter i hvertfall 6 bæsjebleier i døgnet.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
400 gram på 5 dager må da være supert?? :) Jeg var fornøyd med 160 gram på 4 dager jeg.. Haha!!
 
Her var helsesøster veldig fornøyd når hun hadde gått opp over 500g på 13 dager, så 400g på 4 dager må jo være supert. Her får hun somregel fra en pupp, men hender det blir to hvis hun er veldig sulten.
Hvis hun stopper tidlig på nr 2, fortsetter jeg på den ved neste amming
 
Vi var på helsestasjonen idag for første gang. Da hadde han lagt på seg nesten 600g på to uker og helsesøster var veldig fornøyd. Så da er jeg også det:) Han spiser ganske ofte på kvelden og natta men det roer seg vel etterhvert.
 
Vi var også på helsestasjonen for å veie i dag. Jeg var litt bekymret for om han fikk opp i vekt, men ble beroliget med at vekten økte bra. Han hadde lagt på seg 170 gram siden vi reiste fra sykehuset på lørdag, det var helsesøster fornøyd med:)
Så da er det bare å nyte en baby med lange soveøkter og fornuftig næringsinntak:)

♡ appen ♡
 
400 gram på 5 dager må da være supert?? :) Jeg var fornøyd med 160 gram på 4 dager jeg.. Haha!!
Det er selvfølgelig kjempebra. Han er en sulten gutt, og det vil sannsynligvis stabilisere seg, de vokser i rykk og napp. I natt sov han fra 01 til 05, og det var godt:)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Det er selvfølgelig kjempebra. Han er en sulten gutt, og det vil sannsynligvis stabilisere seg, de vokser i rykk og napp. I natt sov han fra 01 til 05, og det var godt:)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app

Tja ang det å stabilisere vekstøkning og vokse i rykk og napp. Gutten min er 7 uker og har vokst 400g i uka i snitt. Han har gjort det hele veien.
 
Tja ang det å stabilisere vekstøkning og vokse i rykk og napp. Gutten min er 7 uker og har vokst 400g i uka i snitt. Han har gjort det hele veien.
Ja, min førstefødte vokste også fort, og det kan jo hende denne gutten også har det travelt.
Hva veier din nå?

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Ja, min førstefødte vokste også fort, og det kan jo hende denne gutten også har det travelt.
Hva veier din nå?

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app

6910g, veide 4100g ved fødsel. Gikk nesten ikke ned i vekt på sykehuset heller.
 
Back
Topp