Hvilket flaskemerke er dere mest fornøyd med?

Lulilu

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Januarskatter 2015
Jeg begynte med avent og har 5 stk av den sorten. Bruker også medela sine flasker med vanlig smokk på og de er jo helt forskjellig fra avent. Merker pjokken ikke svelger så mye luft med medela sine flasker. I dag var jeg hos en venninne og hun sverger til dr.brown flaskene. Så da bestilte jeg en 3-pakning på nett likegodt. Har jo investert i en del aventflasker, men shit au, han må jo få spise uten å streve sånn.
Hvilke flasker er dere mest fornøyd med? Og hvilke prøvde dere før den dere bruker nå?
 
Jeg startet med medela med sånn spesialtut, men har nå dr.brown etter anbefaling dra hs. Vi gikk over da hun strevde så innmari med måltidet, og lagde høye smatte/sugelyder og så ikke så fornøyd ut. Jeg ville ha medela siden planen egentlig var p fullamme, men bare bruke flaske til mme til hun la på seg nok. Men den planen gikk skeis og da det ble delamming så gikk jeg over til dr.brown og er veldig fornøyd. Men har ikke vent så kan ikke sammenligne.
 
Startet mer avent, men syns han fikk mye luft av de og han søla noe voldsomt. Brukte kun Dr.Brown og MAM sine med storesøster, så begynte med MAM på mini også. Eneste vi bruker nå.
 
Jeg startet med medela med sånn spesialtut, men har nå dr.brown etter anbefaling dra hs. Vi gikk over da hun strevde så innmari med måltidet, og lagde høye smatte/sugelyder og så ikke så fornøyd ut. Jeg ville ha medela siden planen egentlig var p fullamme, men bare bruke flaske til mme til hun la på seg nok. Men den planen gikk skeis og da det ble delamming så gikk jeg over til dr.brown og er veldig fornøyd. Men har ikke vent så kan ikke sammenligne.
Har også to av de spesialtutene, de klarte han ikke å spise av før han var over en mnd gammel. Her var jo og planen å fullamme (men det var lettere sagt enn gjort gitt). Nå har jeg brukt vanlig tut for lenge til at han gidder å spise av dem lengre. Må jo bruke litt mer krefter på de. Ser ut til at dr.brown er den som blir best likt så langt hvertfall :)
 
Her er det mam for alle penga. Har prøvd dr.brown, avent og medela. Ingen suksess ht i gården.
Storesøster skulle ikke ha annet enn dr. Brown til hun ble 6-7 mnd da ville hun ha mam sine.
Suger godt, lite ekstra luft og enkel rengjøring. Alfa omega
 
Brukte kun Avent sine forrige gang. Prøvde flere forskjellige. Et av poengene med Avent er å ikke skru toppen på for hardt, da fungerer ikke ventilen, og babyen svelger mye luft.
 
Brukte kun Avent sine forrige gang. Prøvde flere forskjellige. Et av poengene med Avent er å ikke skru toppen på for hardt, da fungerer ikke ventilen, og babyen svelger mye luft.

Jo, det er jeg klar over :) men likevel slipper den ikke inn nok luft, hvis han spiser fort. Han får liksom ikke ordentlig tak på sugingen med avent, spesielt ikke hvis han har dårlig tid og er litt sur og veldig sulten, da blir det korte sug med mye luft gjennom munnen også. Å smøre på leppepomade og passe på at smokken er fuktig hver gang han skal spise blir bare enda mer tungvindt. Har også prøvd å bytte til smokk str 2, men det hjelper heller ikke.
 
Jo, det er jeg klar over :) men likevel slipper den ikke inn nok luft, hvis han spiser fort. Han får liksom ikke ordentlig tak på sugingen med avent, spesielt ikke hvis han har dårlig tid og er litt sur og veldig sulten, da blir det korte sug med mye luft gjennom munnen også. Å smøre på leppepomade og passe på at smokken er fuktig hver gang han skal spise blir bare enda mer tungvindt. Har også prøvd å bytte til smokk str 2, men det hjelper heller ikke.

Det kan virke som de nye tutene til avent ikke er like gode....? Jeg har èn sånn flaske som jeg har gitt lillebror av 4 ganger, men synes det var knotete! (men det kanogså være fordi lillebror ikke akkurat var lett å få til å ta flaske.....)
 
Det kan virke som de nye tutene til avent ikke er like gode....? Jeg har èn sånn flaske som jeg har gitt lillebror av 4 ganger, men synes det var knotete! (men det kanogså være fordi lillebror ikke akkurat var lett å få til å ta flaske.....)
Du har nok rett i det.. Bytter nok ut de flaskene. Blir dyrt dette ;)
 
Har kun brukt nuk her. Har ikke prøvd andre flasker enn medela sin med spesialtut som vi fikk med pumpen. Syns ikke den funket så bra når hun var så liten.
 
Drbrown :) hadde avent men svelget masse luft med de. Ble myyye bedre med dr Brown :) og om du sjekker cdon.no så er de mye billigere der enn andre plasser :) 179 for 3pk :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Her går det bare i Avent :) Kjøpte en Mamflaske, men det var 2er smokk, og det gikk ikke :p
 
Jeg fullammer, men har måttet gi litt tillegg et par netter nå i det siste - han begynner å bli kravstor på maten store gutten min :p Bruker medela sin flaske med spesialtut - den fungerer helt topp her. Han gav meg et litt stygt blikk første gang jeg gav ham flasken, men fikk fort teken på den :) :p
 
Fullammer her også, men noen kvelder må han ha ekstra...da er det ikke nok med puppen til hu mor:p
Har kun brukt avent, men han tuller av og til med den flasken syns jeg...burde kanskje kjøpe noe annet...
 
her bruker vi avent og mam, de funker bra synes vi :)
 
Back
Topp