Juletråd

Apropos oppskrifter! Jeg trenger noe digg til julaften i tillegg til riskrem. Andre år har jeg laget snickerskake, after eight-ostekake og diverse annet jeg ikke husker i farta. Pleier å lage noe nytt hvert år. Noen ideer til noe som er veldig, veldig godt?
Tenkte på oreokake, men den er jo så innmari mektig. Vurderte pavlova også, men frysen er tom for bær og i butikkene har de jo bare import... Hmm..

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
Smash iskake!!
 
ImageUploadedByBV Forum1387301734.990310.jpg
 
Ååå! Lagde karameller for noen timer siden, men guffa er jo fortsatt helt myk! Tror det ble kokt noen minutter for lite... Ikke søren om det kan kappes opp og oppbevares i romtemp! :(
Noen som har prøvd å "redde" karameller ved å dyppe de i sjokolade? Smelter det helt, eller går det bra?
Det smakte jo kjempegodt, så kan jo ikke kaste det.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Ååå! Lagde karameller for noen timer siden, men guffa er jo fortsatt helt myk! Tror det ble kokt noen minutter for lite... Ikke søren om det kan kappes opp og oppbevares i romtemp! :(
Noen som har prøvd å "redde" karameller ved å dyppe de i sjokolade? Smelter det helt, eller går det bra?
Det smakte jo kjempegodt, så kan jo ikke kaste det.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
jeg lagde bailyskuler i går og de ble veldig myke og klissete, med mørk kokesjokolade rundt ble det bra :)
 
jeg lagde bailyskuler i går og de ble veldig myke og klissete, med mørk kokesjokolade rundt ble det bra :)
Godt å høre! Da prøver jeg det når jeg har vært på butikken i morgen. :) de har blitt liiitt stivere i løpet av dagen, men de synker fortsatt "tilbake til start" når jeg kapper de opp. :p

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Godt å høre! Da prøver jeg det når jeg har vært på butikken i morgen. :) de har blitt liiitt stivere i løpet av dagen, men de synker fortsatt "tilbake til start" når jeg kapper de opp. :p

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
Lagde i går, og her og er de myke, men smaker godt. Så mannen fikk smake, og han sa de va greie. Lagde også sjokolade karameller , de ble gode. Men de lagde jeg i konfekt former, og de er vanskelig og få utav formene. Forbaska greier
 
Haha! Fikk tidenes kuleste julegave på døra i dag! Pappa har sendt oppover en hel kasse med julebrus!
Når jeg nevnte det trodde jeg at de kanskje kom til å sende med én flaske eller to, men neida! Haha! :D

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Haha! Fikk tidenes kuleste julegave på døra i dag! Pappa har sendt oppover en hel kasse med julebrus!
Når jeg nevnte det trodde jeg at de kanskje kom til å sende med én flaske eller to, men neida! Haha! :D

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
så bra! Hvilken julebrus er det da?
 
Da var kakemanndeig og krumkakerøre laget. I morgen skal det bli julekaker her i huset også :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp