Noen med termin i slutten av desember som håper på januarbaby?

Plutselig blir vi 5.

Flørter med forumet
Jeg har termin med min tredje baby 28 desember (min egen termin er 8.1). Selv om formen ikke er den beste nå, så håper jeg han holder seg inne til januar.

Hva tenker dere?
 
Jeg har termin 25. desember, kjenner at formen ikke er helt på topp, og jeg begynner å bli litt sliten og lei, men håper likevel at det ikke ble fødsel før i januar:)

♡ appen ♡
 
Termin 26... er litt delt :) men formen er bra, så 1. Januar funker fint for min del altså!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
28. des, kan komme når som helst for min del:)
 
Tenker for ungen sin del, at å være eldst i klassen har sine fordeler. 1 januar hadde vært stas. Da kan man late som alle rakettene er til ære for seg, pluss at det er en sosial dag hvor venner og familie møtes litt mer løssluppent enn julaften. Her satses det altså på føding 1.januar og som tradisjon å feire to dager til ende.
Jeg håper det blir alle andre dager enn julaften. Fint å ha sin "egen" dag. Fant en morsom statisikk:

FØDSELSDAGENS 10 PÅ BUNN
Plass Dato Antall
1 29.feb. 3140
2 26.des. 10 346
3 25.des. 10 744
4 27.des. 10 887
5 29.okt. 10928
6 19.okt. 10 939
7 26.okt. 11 025
8 29.nov. 11 034
9 24.des. 11 053
10 27.nov. 11 065










Denne tabellen er hentet fra Statistisk Sentralbyrå, og ble laget som et prosjekt i 2004. Det finnes ikke nyere tilsvarende tabeller, men den gir en pekepinn på hvor uvanlige enkelte bursdager var.
 
Last edited:
Jeg tenker at det må være så kjipt å ha bursdag i slutten av desember, helt sist på året og midt i julestria da alle er så opptatte.I tillegg så tenker jeg at gutten da vil være minst ved skolestart og kunne bli hengende etter.Men nå er jeg litt bekymret av meg da, så trenger jo ikke bli så ille....
 
Jeg tenker at det må være så kjipt å ha bursdag i slutten av desember, helt sist på året og midt i julestria da alle er så opptatte.I tillegg så tenker jeg at gutten da vil være minst ved skolestart og kunne bli hengende etter.Men nå er jeg litt bekymret av meg da, så trenger jo ikke bli så ille....
Akkurat sånn tenker jeg også, har hele tiden vært innstilt på å gå til januar, og håper jeg klarer det:) ellers har jeg prøvd å tenke at det jo som regel går godt, og at det trippa alt ikke er krise å være desember barn (selv om jeg nesten føler jeg har"feilet" som har fått en sånn termin) Håpløs tankegang I know:confused:

♡ appen ♡
 
Hehe, sånn sett ville jeg også helst hatt i januar. Men jeg hadde termin igår så håper heller på å unngå julaften, i det minste. Hååååper på før jul!!!

Ellers har jeg selv bursdag 20.des selv, og det har gått veldig fint:p Det kjipeste er venner som "slår sammen jule-og bursdaggaven" fordi det er så praktisk. Buuuu:)
 
Hehe, sånn sett ville jeg også helst hatt i januar. Men jeg hadde termin igår så håper heller på å unngå julaften, i det minste. Hååååper på før jul!!!

Ellers har jeg selv bursdag 20.des selv, og det har gått veldig fint:p Det kjipeste er venner som "slår sammen jule-og bursdaggaven" fordi det er så praktisk. Buuuu:)
Skal vedde på at du føder på bursdagen din! Jeg for min del, føder sikkert 26.12 , -på bursdagen til barnefaren :)
 
Nei, det går sikkert fint å ha bursdag i romjula og altså, men....

Jeg vet ikke helt hva jeg skal satse på jeg. Min egen termin er 8.1, tidlig ultralyd sa 2.1, men på sykehuset fikk jeg 28.12. Det skal da sies at sykehusultralyden først ble gjennomført i uke 23. Så hvor riktig den er, er det ikke godt å vite
 
Det går så fint så!:) viktigste er et friskt barn om ikke vi skal bekymre oss for fødselsdatoen i tillegg pga det kan bli noen pakker mindre på barnet. Tenkt så heldige vi er som føder under trygge forhold , mens andre steder i verden føder de i flyktningleirer, under så dårlige forhold at det er usikkert om både mor og barn overlever! Setter ting i perspektiv!
 
1 Fordel med å føde nå, er at det blir plass til julemat! Selv blir jeg så stappa etter en porsjon middag nå, at jeg tror jeg skal sprekke :)
 
Jeg har termin 27 des og har alltid vært forbredt på å gå overtid til januar. Blir nok litt lei meg hvis det skjer noe før. Er heller ikke mentalt klar for fødsel enda. Litt egoistisk og tenke sånn men. 8 dager til termin men i mitt hode føler det som det er 5 uker til. Tiden har gått så fort :) men gleder meg noe helt vil til å få han ut og kose med han og <3
 
Jeg tenker ikke på at det skal bli noen pakker mindre, jeg tenker mer på om gutten min kan bli hengende etter i barnehagen, og spesielt på skolen..
 
Jeg tenker ikke på at det skal bli noen pakker mindre, jeg tenker mer på om gutten min kan bli hengende etter i barnehagen, og spesielt på skolen..
Det er det viktigste for meg også! Tenk så stor forskjell på å begynne på skolen som 6.5 åring og 5.5 åring! Det går jo selvsagt bra å begynne som 5.5 åring, men den som er 6.5 vil jo som regel ha et fortrinn.

♡ appen ♡
 
Jeg har termin 26.12, og har egentlig hatt veldig lyst å feire jul sammen med den lille. Jeg var hos JM i går, hun undersøkte meg for å se om det ville ha noen hensikt med stripping. Det hadde det ikke, det var ingen tegn til modning i det hele tatt. Frem til da har jeg hatt en følelse av at jeg skulle føde før termin. Nå som det kan se ut til han kommer etter termin begynner jeg nesten å ønske litt at han venter til etter nyttår. Men jeg er ikke særlig bekymret ifht det at han kan bli yngst i klassen o.l. Det er ikke nødvendigvis en fordel å være eldst i klassen heller. Søsteren min var det, og hun kjedet seg på skolen fordi hun ikke fikk nok utfordringer. Dessuten er det store individuelle forskjeller. Jeg er lærer selv, og en av de sterkeste elevene i klassen er født sent i desember. Det som har mest å si er trivsel, motivasjon for og holdninger til skolearbeid, og dessuten oppfølging fra foreldrene. Selvfølgelig kan alder og modenhet spille inn, men det er bare en av mange faktorer som kan ha innvirkning på skolegangen. Nei, jeg har vel egentlig bare lagt fra meg hele tankekverna om hva som vil være best for lillebror og for oss i forhold til når han melder sin ankomst, og godtatt at han kommer når han kommer. Sliter med å sovne om kveldene, da. Er så spent hver kveld på om det kommer til å skje noe på natta!
 
Back
Topp