Svangerskapsforgiftning

Jeg reiste inn med 150/105, og dro derfra med 150/90. Har ligget på 130/90 lenge, men undertrykket mitt stiger stadig litt og litt. Så lenge de andre symptomene ikke er like kraftige så skal blodtrykket bare holdes under kontroll. :)
Så bra :) og godt det gikk litt ned igjen mens du var der. Jeg ble målt til 144/100 på torsdag. Og har som deg ligget mye lavere hele tiden før det gradvis har gått opp de siste ukene. Jeg ringte føden siden mannen var fast bestemt, og de ville ha meg inn på en sjekk. Håper sånn jeg får dra hjem igjen. Hater å være på sykehuset :/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sniker litt. Jeg har samme symptomer som deg. Hodepine, ødemer i kropp, +3 proteiner, høyt blodtrykk.

Jeg ble lagt inn på torsdag og ble satt igang i går. Får også blodtrykssenkende.
Er 38+2

Hei :) godt du har kommet så langt! Masse lykke til med fødsel :) er selv 33+3 med tvillinger så venter helst litt til :p

Så bra :) og godt det gikk litt ned igjen mens du var der. Jeg ble målt til 144/100 på torsdag. Og har som deg ligget mye lavere hele tiden før det gradvis har gått opp de siste ukene. Jeg ringte føden siden mannen var fast bestemt, og de ville ha meg inn på en sjekk. Håper sånn jeg får dra hjem igjen. Hater å være på sykehuset :/

Ja, hadde det holdt seg oppe hadde jeg måtte bli over. Skal inn igjen lille julaften, så håper på samme resultat som nå - at jeg får dra hjem igjen! Første gangen ble jeg lagt inn, men ble senere på kvelden sendt hjem igjen. Må du bli over er det i første omgang bare for en natt, slik at de kan måle BT over en lengre periode, samt at de får sjekket morgenurinen og en eventuelt urvikling på blodprøvene! Kjedelig med sykehus, men er jo godt å vite at man blir tatt vare på :)

Sniker litt. Jeg har samme symptomer som deg. Hodepine, ødemer i kropp, +3 proteiner, høyt blodtrykk.

Jeg ble lagt inn på torsdag og ble satt igang i går. Får også blodtrykssenkende.
Er 38+2

Igangsetting er jo ofte eneste løsning for å være sikker på at man ikke utvikler eklampsi. Du må ha lykke til :D

Ja, hadde det holdt seg oppe hadde jeg måtte bli over. Skal inn igjen lille julaften, så håper på samme resultat som nå - at jeg får dra hjem igjen! Første gangen ble jeg lagt inn, men ble senere på kvelden sendt hjem igjen. Må du bli over er det i første omgang bare for en natt, slik at de kan måle BT over en lengre periode, samt at de får sjekket morgenurinen og en eventuelt urvikling på blodprøvene! Kjedelig med sykehus, men er jo godt å vite at man blir tatt vare på :)
Ja, det har du rett i. Håper du får fiiiine prøver så du får feire jul hjemme :) jeg har nå tatt prøver og venter på legen. Har lavere blodtrykk men nå litt proteiner noe jeg ikke hadde på torsdag.

Det skal jeg helt klart gjøre, men har forstått det sånn at jeg ikke kan det mens jeg er sykemeldt? Tvillingene skal iiiiikke til en lege som har vist seg å være så lost og tiltaksløs!

Jeg byttet nå for noen uker siden! Midt i sykmeldinga! Og er så glad for at jeg gjorde det. Hun nye har ikke sagt noe om at jeg ikke burde byttet på dette tidspunkt. Hun er kjempesøt, og jeg slipper å grue meg for hvert legebesøk!
Så bytt iveg om du har noen ledige å bytte til!

Men... hvor lav terskel? Jeg fikk ikke intrykk av at jeg skulle være bekymret fra legen for det var ikke noe proteiner i urinen, men nå har jeg hatt vondt i hodet siden onsdag, for det meste ikke så sterkt, men inatt våknet jeg av hodepinen som var mye værre og da var det sånn at jeg var uggen og svimmel og fikk litt oppkastfølelse.. sovnet etter 2 timer og nå er det ikke ille mer, litt doven og små vond hodepine som kommer og går litt... jeg har så lite lyst til å ringe føden, men mannen mener jeg skal det.

Du skal ringe føden når allmenntilstanden din forandrer seg til det verre! Så det så! *hytter med pekefingeren*
Vet godt det er kjempevanskelig å vite hvor mye man skal holde ut med, altså! ;)
Men hør på mannen din. :) Det er greit bare å få pratet litt med dem, så kan du spørre om hvor mye verre du skal føle deg før det er fare på ferde, ikke sant?
Klem!

Jeg byttet nå for noen uker siden! Midt i sykmeldinga! Og er så glad for at jeg gjorde det. Hun nye har ikke sagt noe om at jeg ikke burde byttet på dette tidspunkt. Hun er kjempesøt, og jeg slipper å grue meg for hvert legebesøk!
Så bytt iveg om du har noen ledige å bytte til!
Aha, men da skal jeg sette det på gjøre-listen!! Så får man håpe neste lege er god... har virkelig bare dårlige erfaringer med fast leger :/

Ja, det har du rett i. Håper du får fiiiine prøver så du får feire jul hjemme :) jeg har nå tatt prøver og venter på legen. Har lavere blodtrykk men nå litt proteiner noe jeg ikke hadde på torsdag.

Ja, der ser du hvor fort det kan forandre seg (mtp proteinene)! Håper at det går greit med deg, og at du får dra hjem etterpå. Det høres ut som du er på sykehuset nå, eller noe. Lykke til fra meg! :)

Masse lykke til. Bedre med en tur for mye enn for lite. Selv om det er grisekjedelig. Håper du slipper å føde allerede nå.

Jeg fikk reise hjem :D men må ha elstra lav terskel sa de, så nå håper jeg at jeg ikke trenger ta turen dit igjen. Litt mer vondt i hodet, uggen, eller magevondt og jeg måtte ringe med en gang! Nå får jeg lunsj og te på cafe som premie ;)

Jeg fikk reise hjem :D men må ha elstra lav terskel sa de, så nå håper jeg at jeg ikke trenger ta turen dit igjen. Litt mer vondt i hodet, uggen, eller magevondt og jeg måtte ringe med en gang! Nå får jeg lunsj og te på cafe som premie ;)
Ja! Nettopp! Hva var det vi sa til deg? ;)
Nå får du være flink jente og kjenne på kroppen! Hehe.. Så bra du fikk dra hjem igjen! Man slapper mye bedre av der, tross alt!

Ja! Nettopp! Hva var det vi sa til deg? ;)
Nå får du være flink jente og kjenne på kroppen! Hehe.. Så bra du fikk dra hjem igjen! Man slapper mye bedre av der, tross alt!
Ja helt klart - jeg klarer ikke slappe av i det hele tatt på sykehuset, så å ha meg der for "avlastning" er jo ikke noe poeng :P Jeg var "heldig" og kunne ta med morgen urin når jeg dro dit idag så da hadde de jo den alt og trengte ikke bli over for å gi dem morgendagens :P Ja... Skal høre på kroppen. Men syns det er vanskelig for alt gjør jo så vondt fra før, og man er uggen og svimmel hele tiden uansett... Å skille ting fra hverandre er liksom ikke noe lett oppgave. Men ja - mannen har også prentet dette inn i hodet mitt :P

Ja helt klart - jeg klarer ikke slappe av i det hele tatt på sykehuset, så å ha meg der for "avlastning" er jo ikke noe poeng :p Jeg var "heldig" og kunne ta med morgen urin når jeg dro dit idag så da hadde de jo den alt og trengte ikke bli over for å gi dem morgendagens :p Ja... Skal høre på kroppen. Men syns det er vanskelig for alt gjør jo så vondt fra før, og man er uggen og svimmel hele tiden uansett... Å skille ting fra hverandre er liksom ikke noe lett oppgave. Men ja - mannen har også prentet dette inn i hodet mitt :p
Skjønner godt du syns det er vanskelig å vite når, altså! Som du sier er jo alt en lidelse - det er bare et spørsmål om grad ;)
Håper det roer seg for deg nå, og at du får en god lørdagskveld! Klem fra meg! :)

Skjønner godt du syns det er vanskelig å vite når, altså! Som du sier er jo alt en lidelse - det er bare et spørsmål om grad ;)
Håper det roer seg for deg nå, og at du får en god lørdagskveld! Klem fra meg! :)
Takk :) Og du også - håper du får en fin kveld :) :)

Det var godt å høre! Vi får ta det med ro i takt fremover, så kanskje det ikke blir noe mer sykehus før tiden er inne for det ;)

Men... hvor lav terskel? Jeg fikk ikke intrykk av at jeg skulle være bekymret fra legen for det var ikke noe proteiner i urinen, men nå har jeg hatt vondt i hodet siden onsdag, for det meste ikke så sterkt, men inatt våknet jeg av hodepinen som var mye værre og da var det sånn at jeg var uggen og svimmel og fikk litt oppkastfølelse.. sovnet etter 2 timer og nå er det ikke ille mer, litt doven og små vond hodepine som kommer og går litt... jeg har så lite lyst til å ringe føden, men mannen mener jeg skal det.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Der tror jeg man må kjenne på selv..vanskelig altså!!Men,heller en gang for mye enn for lite!
Det er nylig publisert ny info fra forskning i usa at det må ikke være protein i urin for at sv.s.f.skal oppstå,og dette er der ikke alle leger som vet enda...

Hvis blodtrykk er høyt, formen generelt dårlig, økende vann i kroppen, hodepine spesielt forran i pannen, og andre vanlige symptomer,så ta heller kontakt med føden så får de vurdere situasjonen...en gang for.mye;-)

Takk for gode tips. Har fått bekreftet preeklampsi idag etter blodprøve på onsdag. Hadde nivå på 327 som er høy, men fremdeles ok. Grensen er visstnok på 340.
Formen min var helt på tryne tidligere idag, og det var fornuftig av meg å holde meg hjemme ;) Det var en kollega som sendte meg hjem i morgest...takk for det. Nå forstår jeg hvorfor jeg har sovet 2 hele netter igjennom, og likevel vært trøtt som en dupp...
Beibisen beveger seg heldigvis ganske normalt. Har bestemt meg allerede nå at dersom ikke hodepinen har gitt seg i morgen, drar jeg på sykehuset (i hvertfall ringe de).

De som har hatt preeklampsi før, hvordan gikk fødselen? Keisersnitt?
Jeg har virkelig ikke lyst på KS, men må jeg så må jeg:eek:

Fra mobil enhet

Jeg ble lagt inn på sykehuset sist med undertrykk på 95. De kalte det "begynnende" preklampsi. 4 dager senere endte det i eklampsikramper. Med et undertrykk på mellom 65 til vanlig så ble det helt feil. Be de sammenligne med ditt normale blodtrykk!!!

Hadde +2/+3 på proteiner i urin. Blodprøveverdiene var "middels". Masse vann i kroppen, ellers ingen andre symptomer.

Takk for gode tips. Har fått bekreftet preeklampsi idag etter blodprøve på onsdag. Hadde nivå på 327 som er høy, men fremdeles ok. Grensen er visstnok på 340.
Formen min var helt på tryne tidligere idag, og det var fornuftig av meg å holde meg hjemme ;) Det var en kollega som sendte meg hjem i morgest...takk for det. Nå forstår jeg hvorfor jeg har sovet 2 hele netter igjennom, og likevel vært trøtt som en dupp...
Beibisen beveger seg heldigvis ganske normalt. Har bestemt meg allerede nå at dersom ikke hodepinen har gitt seg i morgen, drar jeg på sykehuset (i hvertfall ringe de).

De som har hatt preeklampsi før, hvordan gikk fødselen? Keisersnitt?
Jeg har virkelig ikke lyst på KS, men må jeg så må jeg:eek:

Fra mobil enhet
Jeg har forstått det sånn at så lenge det ikke er for alvorlig prøver de heller å sette igang enn å gå rett for snitt. Men nå må du passe veldig godt på at du ikke sliter deg ut, og ha LAV terskel for å ringe føden!!! Masse lykke til og håper neste blodprøve viser bedre tall!!

Back
Topp