En liten oversikt :)

Nanne-Mi

Venter min tredje skatt <3
1. trimester 1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager 2 fulgåtte måneder: 8 uker + 6 dager 3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

2.trimester 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

3.trimester. 7 fullgåtte måneder: 30 uker + 2 dager 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager 9 fullgåtte måneder: 40 uker + 2 dager

1. TRIMESTER: Første trimester går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.

2. TRIMESTER: Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1).

3. TRIMESTER: Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.

STATISTIKK 5-8 uke 89,2% sjanse for at det går bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det går bra

13-16 uke 96,3% sjanse for at det går bra

17-20 uke 98,9 sjanse for at det går bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det går bra

25-28 uke 99,8% sjanse for at det går bra

Ca. vektøkning

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg
 
Takk for interessant informasjon!:)
 
Ble litt glad når statestikken for uke 5 og utover var så høy.. :) (5+5 idag)
 
Super oversikt! Godt jobba :D
 
Hihi, så fin oversikt :D
 
Jeg dytter denne opp jeg. Forsøker å snoke gjennom forumet nå, men kan ikke finne at noen har laget "Våre viktigste tråder"?
 
Ungen som har gjort det nei... Bare å lage lykkeliten :D

Jeg skal ikke ha ansvar for noen tråd før jeg er over 5 uker hvert fall. Kan fort bli dumt om jeg forsvinner ut igjen. Jeg bare savnet en oversikt nå, siden jeg er ny her og må bla rundt og lete. :p
 
Forstår eg det rett: i dag er eg 6+6. DVS at eg då i morgon faktisk er ferdig med 7 veker og skal begynne på mi 8. veke?

Ja, for når du er på dag 1 så er du jo i gang med din 1. uke, det finnes jo liksom ikke en 0. uke. :) Men de fleste sier jo hvor mange hele uker de er på vei når man snakker i farten. Så sier man jo gjerne jeg er 7 uker på vei, frem til man faktisk er 8 hele uker (8+0). :)

Det er litt som at babyens første leveår så er jo babyen 0 år, men godt i gang med sitt første leveår for det? Ikke sant. Men man sier jo ikke at babyen er 1 år før det første året er over. Og da er barnet i gang med sitt andre leveår osv.
 
Hihi! Tusen takk for opplysninga! Då er eg jo komt ei veke lenger enn det eg har tenkt heile tida. Ventetida ei veke kortare. You made my day <3
 
Seriøst? Er det så høy overlevelsesprosent etter bare 5 uker? Hurra! :D
 
Hihi! Tusen takk for opplysninga! Då er eg jo komt ei veke lenger enn det eg har tenkt heile tida. Ventetida ei veke kortare. You made my day <3

Hmm.. Jamen du er jo ikke 1 uke kortere, det er bare måten man teller det på? Om du er 6+6 er det jo fortsatt akkurat like mange dager igjen til 40+3? :) Hvis du skjønner hva jeg mener? Og det er jo først når du er over 12+0 at du er i gang med 1. trimester? :) EDIT: mener selvfølgelig FERDIG med 1. trimester og I GANG MED 2. trimester! :p Feil tall på tastaturet i denne setningen her gitt.

Jeg håper jeg ikke forvirret nå, men det er jo bare måten å se tallet på. Jeg er 27 år, men jeg nå i gang med mitt 28. leveår. Jeg er jo like gammel uansett hvem av delene jeg sier høyt. :)

Men det gjør jo sikkert følelsen litt bedre å tenke at du straks har 7 fullgåtte uker og er i gang med å telle ned til 8. fullgåtte uke. :)
 
Last edited:
har dere lagt på dere? :) jeg er 6+5 og har ikke gått opp noe.. :/
 
Last edited:
Forstår :) Eg har alltid tenkt at når eg er 6+6 så er eg akkurat ferdig med veke 6 og skal begynne på veke 7, men eg er jo faktisk ferdig med veke 6 og 6 dager altså så er eg 7 fullførte veker i morgen? Eller roter eg veeeeeeldig no? ;)
 
Back
Topp