Noen andre som har termin i slutten av desember og begynner bli litt lei ?

Bestill legetime, be han måle leververdiene og gallesyrenivåer! Si at dette vil du ha målt. Hvis det er vanlig svangerskapskløe vi disse verdiene være normale. Lite de vet om dette, men stod nett en art på nrk at ALLE gravide med kløe BØR sjekke disse verdiene!


Er det vits i det nå som termin er i morgen da? :S

Har ikke tenkt det var så galt når jordmor ga meg den beskjeden hun gjorde :/
 
Det som er problemet er at når verdiene først har steget så kan de plutselig firedobles på slutten av svangerskapet og deretter bli livstruende for barnet.
 
Er det vits i det nå som termin er i morgen da? :S

Har ikke tenkt det var så galt når jordmor ga meg den beskjeden hun gjorde :/
Du er jo snart i mål da :) det er jo selvfølgelig et bra tegn at vi ikke klør i håndflatene og under beina. Men når de stiger da er det jo et problem, kløe i håndflatene eller ei. Eg klør overalt, men ikke noe særlig i håndflatene, men legen min tar det seriøst. Du må vurdere etter din magefølelse! Svarene på prøvene kommer 1-2 dager etter. Så det går raskt. Men eg håper du føder snart:)
 
Nei, nå tror jeg ikke det er mer plass til babyen i magen min. Føler meg helt sprengt! Det begynner å bli fryktelig ubehagelig, spesielt når han er aktiv og våken. I går sparka han så jeg HØRTE at det sa KLASK??! Noen flere som har opplevd det?
 
Nei, nå tror jeg ikke det er mer plass til babyen i magen min. Føler meg helt sprengt! Det begynner å bli fryktelig ubehagelig, spesielt når han er aktiv og våken. I går sparka han så jeg HØRTE at det sa KLASK??! Noen flere som har opplevd det?
Eg måtte le av at det sa klask!!! hehehe :D nei det har eg tilgode å oppleve :p Eg er så lei no! vil treffe beibisen noooo.....det er trangt og rygg og ribbein verker. Var hos jordmor i går og hun kjente to cm åpning og røsket litt nedi der, men ikke skjedd noe så livmorhalsen trenger tydligvis litt lengre tid på å modnes. Er i uke 38 no:) håper, venter og vil at hun skal komme ut før termin ellers blir eg gal av å vente :p
 
Nei, nå tror jeg ikke det er mer plass til babyen i magen min. Føler meg helt sprengt! Det begynner å bli fryktelig ubehagelig, spesielt når han er aktiv og våken. I går sparka han så jeg HØRTE at det sa KLASK??! Noen flere som har opplevd det?
Klask?? Den var ny for meg! :) Haha! Men synes det begynner å bli trangt inni der ja!
 
  • Liker
Reactions: Sam
Eg måtte le av at det sa klask!!! hehehe :D nei det har eg tilgode å oppleve :p Eg er så lei no! vil treffe beibisen noooo.....det er trangt og rygg og ribbein verker. Var hos jordmor i går og hun kjente to cm åpning og røsket litt nedi der, men ikke skjedd noe så livmorhalsen trenger tydligvis litt lengre tid på å modnes. Er i uke 38 no:) håper, venter og vil at hun skal komme ut før termin ellers blir eg gal av å vente :p
Hva skjedde med prøvene? Ingen i gangsetting på deg??
 
Hva skjedde med prøvene? Ingen i gangsetting på deg??
Jeg ska få svar på gallesyreverdiene i dag, de var hvis avgjørende. Hvis de er fine, trenger jeg ikke settes igang! Håper det er bra, for vil helst la fødselen starte av seg sjøl:) etter strippingen har jeg hatt mye menssmerter og vondt i ryggen, murringer. Kanskje det modnes? To uker til termin nå!!! :D
 
Jeg ska få svar på gallesyreverdiene i dag, de var hvis avgjørende. Hvis de er fine, trenger jeg ikke settes igang! Håper det er bra, for vil helst la fødselen starte av seg sjøl:) etter strippingen har jeg hatt mye menssmerter og vondt i ryggen, murringer. Kanskje det modnes? To uker til termin nå!!! :D
Høres jo ut som modning ja :) Fremgang da! Her er det lite å melde, det føles vel mer som to mnd til termin eller to uker foreløpig. Men plutselig er vi i gang likevel gitt!
 
Klask?? Den var ny for meg! :) Haha! Men synes det begynner å bli trangt inni der ja!

I dag hørte jeg KLASK igjen! Kanskje det har rabla for meg? :)


Her har magen virkelig begynt å stables i høyden. Jeg er ganske lita, så er snart like brei som jeg er lang. Ryggen verker, og bekkenet skrangler. Syns det er tungt nå!
Blir spennende å se hvem som drar først til føden av oss :)
 
Eg blir så missunelig hvis dere føder før meg!!!:p
 
Dere kan få gå forbi meg i køen :) har fortsatt noen prosjekter jeg vil bli ferdig med først ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Dere er ikke så utålmodige allikevel:D men jeg føder gjerne først jeg :) men ender vel med at jeg blir sist:p en ting jeg lurer på, er det noen av dere som får kynnere/mensensmerter når dere må på do eller tisser? jeg får menssmerter med tak i når jeg må på do....
 
hm.. nei ikke jeg. Har egentlig minimalt med kynnere i det hele tatt.. Og dårlig med tak og menssmerter også gitt. Kommer aldri til å føde tror jeg! haha :)
 
Det kommer vel over deg som et uvær :p bang så er du i gang! hehe Jeg kommer vel ikke til å skjønne at jeg er i fødsel før det er for sent :p
 
Dere er ikke så utålmodige allikevel:D men jeg føder gjerne først jeg :) men ender vel med at jeg blir sist:p en ting jeg lurer på, er det noen av dere som får kynnere/mensensmerter når dere må på do eller tisser? jeg får menssmerter med tak i når jeg må på do....

Ja jeg har det samme, kan det være uvi? :/
 
Dere er ikke så utålmodige allikevel:D men jeg føder gjerne først jeg :) men ender vel med at jeg blir sist:p en ting jeg lurer på, er det noen av dere som får kynnere/mensensmerter når dere må på do eller tisser? jeg får menssmerter med tak i når jeg må på do....
Jeg får kynnere når jeg må på do. Har en kynner akkurat nå. Jeg kjenner dem helt opp i hodet.Begynner å dunke/pulsere...!
 
Back
Topp