Fredag, helg og 6.12 :)

Må se til kvelden igjen, om det skjer igjen. Ingen feber eller andre symptomer foreløpig da.

Ja, håper ikke det skjer igjen, men om det gjør så hadde jeg oppsøkt lege:)
 
Stakkars liten. verker det av sårene? Blitt betente? Da ville jeg sett opp for brennkopper!
Selvom man er SM er det ikke ensbetydende med at man har så god tid til alt. Da er man syk! Blir så oppgitt over noen folk!

Det er det jeg er så redd for, det er gulgrønt puss på kompresset når jeg tar det av om morgenen. Jeg renser det med Klorhexidin, så tar jeg på krystallfiolett og lar det tørke litt, så tar jeg på brulidine på kompress og legger oppå såret før jeg tar på bleia.

Ja, folk skjønner ikke mye, men får bare heve seg over det:)
 
Aner ikke hva det var/ er. Ble bra med en gang vi løftet han opp, værre da vi la han ned. Men så gikk resten av natten greit, uten veldig mye hosting. Hørtes skikkelig halsbetennelsesvondt ut…

Stakkars, kanskje han slet med mye slim i halsen, håper det går over:(
 
Ja det kan hende det var slim. Men det hørtes ikke slik ut egentlig.

Hvis han har sovet med åpen munn kan det være derfor også, får håpe det ikke er halsbetennelse.
 
God morgen!
Hermine har sutra og kava endel i natt, satt i å gråte...noe som ikke er likt henne, hun bruker jo å sove stille som ei mus :p Enten har hun drømt, hatt vondt i halsen e.l. eller så er det tenner...men kjenner ingen tegn til flere tenner da :confused: Kl 06 tok vi henne i vår seng og da sov hun til 07.30 :) ...jeg lå litt vondt den tida, for hun lå på tvers over puta mi :eek: :p

Nå holder mannen på å levere henne i bhg og jeg skal hive meg rundt og komme meg til Uit, gjøre en siste innsats før helgen...eksamen på mandag jo :eek: :p I morgen skal vi bake med mamma og søndag er det familiejulebord på Rica hotell :D Bissig helg med andre ord! :)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Ikke lett å vite hva som plager disse små av og til:confused: men får da håpe hun ikke gråt fordi hun hadde vondt!;) her tror jeg det ofte er drømmer.. hvertfall om Liana har fått mer inntrykk enn vanlig iløpet av dagen..

Hva er det du har eksamen i?

☆★hilsen meg★☆
 
Hei og hå!
Natten gikk bra, selvom jeg fryktet kikhoste eller liknende i går kveld. Hosten gikk seg til!
Vi har bare rolige hjemmeplaner i dag :)
Jeg skal bake ut litt av en glutenfri pepperkakedeiig som søs kom med, og strikke litt!
Etter soving skal vi kle på oss og gå ut i snøen, hente T med snowraceren =)
I kveld skal E til mampap, vi skasl se Flåklypa på kino med T :D

Vet ikke åssen det er med barn, men når jeg fikk kikhoste, så startet det med småsår hals, akkurat som om man er på vei til å bli forkjøla..også plutselig våknet jeg på natta av hosteanfall og fikk ikke puste inn eller ut:eek: men åssen hoste hadde han?

Du, min søster har fått påvist cøliaki nå.. du kunne ikke tenke deg å dele oppskriften på pepperkakene da?:)
dem er ganske så nybegynnere med dette glutenfrie;):p

☆★hilsen meg★☆
 
God morgen:)
Mannen er på jobb og jeg har Nelly hjemme også:) Hu sto opp halv 6 og Emmeth sov til halv 9:D
Alle barna har sovet godt inatt, så det er veldig deilig kjenner jeg:) Strømmen gikk igår hos oss kl 22.00:(Så da hadde vi ikke nett engang, så da gikk vi like gjerne og la oss;)
Idag skal vi ut og leke i snøen:) Ellers ikke de store planene. Rydde og vaske når unga sover:)
Ha en fin dag alle sammen:)

Oj:eek: så godt du ikke var alene når strømmen gikk! Ekkelt... og man merker fort at man er ganske avhengig av denne strømmen:p

Deilig at alle sov godt:D flinke barn!;) hehe.. ha en fin dag du også:)

☆★hilsen meg★☆
 
Vet ikke åssen det er med barn, men når jeg fikk kikhoste, så startet det med småsår hals, akkurat som om man er på vei til å bli forkjøla..også plutselig våknet jeg på natta av hosteanfall og fikk ikke puste inn eller ut:eek: men åssen hoste hadde han?

Du, min søster har fått påvist cøliaki nå.. du kunne ikke tenke deg å dele oppskriften på pepperkakene da?:)
dem er ganske så nybegynnere med dette glutenfrie;):p

☆★hilsen meg★☆
Jeg kan spørre min søster hvor hun fant oppskrift :D
De ble veldig gode, altså :D :D

Jeg synes hosten hans er litt vanskelig å beskrive. Men jeg har jo skjønt at kikhoste gir en "bjeffende" hoste. Den var egentlig litt slik jeg forbinder med det, men jeg har jo aldri hørt det før. Men det stoppet med en gang vi løftet han opp. Tok han sittende på fanget mitt nede i stuen og da gav det seg med en gang.
 
Du kan jo lage flaska klar og gå å legge deg kl 22, og så gi han den når han våkner? :p om han allerede sover på kvelden tenker jeg ;)
...de første ukene satt jeg oppe å venta på at Hermine skulle våkne for å få mat før jeg tok kveld, endte med at jeg var i seng rundt 01.30 :eek: :p ;) Så jeg begynte bare å gå og legge meg, og ga heller mat når hun bestemte seg for å våkne :)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hehe..jo, lager en haug med flasker så jeg har for hele dagen egentlig.. men Leoh er enten våken eller småsover mellom 22 og 24..så jeg klarer ikke å sovne selv om jeg legger meg.. også blir jeg holdt våken av tanken på at han kommer til å skulle ha mat rundt 24 uansett:p men jeg tenkte å se om jeg kan få han til å være litt mer våken mellom 20 og 22/23, for da sovner han etter den flaska;) hadde vært deilig å legge seg tidligere, sånn at man slipper å legge seg igjen på morgen:)

☆★hilsen meg★☆
 
Nå har E sovet i tre timer… Enten er han sliten etter alt vi gjorde i går, eller så er han syk!
 
Hehe, mannen din høres litt ut som min når det kommer til legginga:D Vi sover på hvert vårt soverom under den mest hektiske ammeperioden, det synes jeg var litt godt i grunn, han våkner for den minste ting:)

Hehe ja de har det så tungt vettu, under denne nyfødt-perioden:p ikke dumt å sove på hvert sitt soverom når man ammer nei.. nå går jeg på kjøkkenet for å gi flaske om nettene.. men det er jo stort sett bare mellom 5-7 en gang da:)

☆★hilsen meg★☆
 
Nasse begynte å klage litt i femtiden, men sovnet heldigvis til 06.15, spent på i morgen om hun våkner like tidlig som før.
Tror hun våkner litt av at mannen står opp klokken 06.00 + vane nå.
Såret hennes verker enda, hun bæsjet ikke noe i går, lurer på om hun kvier seg.
Ellers skjer det fint lite i dag, burde legge en slagplan for julegaveinnkjøp, har bare kjøpt 1 gave så langt og tiden renner fra meg.
Alle tror jeg har alt på stell siden jeg er sm, men det kunne ikke vært lenger fra sannheten:)

Uff, kan ta noen dager om det har blitt åpne sår:( har du prøvd å strø på potetmel også? Dem gjorde det i bhgen med Liana, og vi gjorde det hjemme + litt zinksalve..tok ikke så mange dager før det så og si var bra:)

Uff nei, disse julegavene:eek: jeg har planer om hva jeg skal kjøpe til flere, men gjenstår å faktisk kjøpe de da:p

☆★hilsen meg★☆
 
Jeg kan spørre min søster hvor hun fant oppskrift :D
De ble veldig gode, altså :D :D

Jeg synes hosten hans er litt vanskelig å beskrive. Men jeg har jo skjønt at kikhoste gir en "bjeffende" hoste. Den var egentlig litt slik jeg forbinder med det, men jeg har jo aldri hørt det før. Men det stoppet med en gang vi løftet han opp. Tok han sittende på fanget mitt nede i stuen og da gav det seg med en gang.

Å så bra:D takk for at du vil spørre:) er jo så kjedelig for hun at hun har måtte kutte ut mye (eller nesten alt) av det hun liker best:oops: men må man, så må man:)

Jo det er jo en spesiel hoste! Jeg hadde nesten sånn tørrhoste aktig lyd.. er nok som du sier, en slags bjeffende hoste.. også er det jo det at man får den kike-lyden pga man prøver alt man kan får å trekke inn luft (om man får et skikkelig anfall).. det som isåfall hjelper er kald luft og sitte eller stå oppreist.. men det skal jo være mildere hos barn enn voksne? Eller tar jeg feil nå?:p håper det ikke er noe voldsomme greier!;) og godt at det ikke ble verre:D

☆★hilsen meg★☆
 
Uff, kan ta noen dager om det har blitt åpne sår:( har du prøvd å strø på potetmel også? Dem gjorde det i bhgen med Liana, og vi gjorde det hjemme + litt zinksalve..tok ikke så mange dager før det så og si var bra:)

Uff nei, disse julegavene:eek: jeg har planer om hva jeg skal kjøpe til flere, men gjenstår å faktisk kjøpe de da:p

☆★hilsen meg★☆

Jeg skal forsøke med potetmel i kveld tenkte jeg, får håpe noe gjør susen snart:)

Hehe jeg har også planer, men det er ikke lett å få kroppen med på shopping:cool:
Bra vi får vite hemmelig julegavevenn på søndagen, tenkte jeg skulle prøve å handle på mandag:)
 
Vi lager sitronhjerter ♡
Fant oppskriften i et blad igår.
Deigen var god,og gubben står å kjevler de ut nå.

Skal være med melis,sitronsaft og sølvkuler oppå :) Tok noen stjerner og vi.. Skikkelige vågale ;-)

Blir hjemmelaget pizza her i kveld.. mm
Blåste helt sykt her igår og i natt,men ingen snø :-(

Ungene er i farta,men nå satt jeg de foran drømmehagen litt :)
sliten i hodet hehe :)

Hva er planene deres idag ? :)
Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
 
Vi lager sitronhjerter ♡
Fant oppskriften i et blad igår.
Deigen var god,og gubben står å kjevler de ut nå.

Skal være med melis,sitronsaft og sølvkuler oppå :) Tok noen stjerner og vi.. Skikkelige vågale ;-)

Blir hjemmelaget pizza her i kveld.. mm
Blåste helt sykt her igår og i natt,men ingen snø :-(

Ungene er i farta,men nå satt jeg de foran drømmehagen litt :)
sliten i hodet hehe :)

Hva er planene deres idag ? :)
Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Den oppskrifta så jeg også, de så gode ut:)
Legg gjerne ut bilder:D
 
Jeg skal forsøke med potetmel i kveld tenkte jeg, får håpe noe gjør susen snart:)

Hehe jeg har også planer, men det er ikke lett å få kroppen med på shopping:cool:
Bra vi får vite hemmelig julegavevenn på søndagen, tenkte jeg skulle prøve å handle på mandag:)

Er bare å prøve alt mulig:D
Kan også hjelpe å tørke av med våtserviett med babyolje eller våt engangsklut med babyolje på..hvertfall etter at man har vasket stumpen etter dem har bæsja..da får man tatt rester av det som sitter på huden, som man ikke ser:eek::p;)

Med Emira kunne vi bruke våtserviett med babyolje, men Liana blir mer sår av våtservietter..så der må vi bruke engangskluter med vann på, og evt babyolje om hun er veldig sår;) da gjør det heller ikke så vondt å bli vasket:)

Ja, jeg er så spent på hvem jeg får som hemmelig venn:D vi tenkte kansje å dra ut fra byen imårra, om mamma kan passe jentene:) eller hvertfall Liana..
 
Back
Topp