Alvejenta blir 3 barnsmor ♥

Alvejenta

Forumet er livet
*MIA*
VIP
Har i dag kommet til 12 uker, og føler jeg kan slappe av litte grann. Skal på tidlig ul på fredag, og kjenner jeg både gruer meg og gleder meg på en gang. Har hatt så mye mangel av b- og d vitaminer frem til nå, så syns det er greit å ta en titt for sikkerhets skyld. Eneste jeg og gubben ikke vil vite er om fosteret har Downs syndrom. Mamma bor 50 mil unna, men er heldigvis hos kjæresten sin når vi skal dit, og han bor bare 20 min unna Ultralydklinikken. Så vi tropper opp mannsterke ;) Vi må uansett ha minstemann med på 16 mnd, så kan de ha han litt i begynnelsen også får de komme inn om alt er i orden og om det blir utvendig ul :)
Har også begynt å jobbe igjen den uka her, og det har vært godt:) Kvalmen er helt borte, men erstatta med kraftig hodepine og spreng i bihulene. Hadde det sånn sist også og da utviklet det seg til en bihulebetennelse som varte i 7 uker. Håper det ikke er det nå også, for er slitsomt med smerter over lang tid.
Skal oppdatere her igjen når vi har vært på ul :)
 
I dag bar det avsted på ultralyd og jeg var helt skjelven når vi gikk inn. Men heldigvis så viste det seg frem et lite knøtt som var helt perfekt ifølge sonografen :D Rumpe/hodemål viste uke 13+1 og bare hodemål viste 13+6. Så da ble jeg satt frem 2 dager og er kommet inn i 2.trimester to dager tidligere :) 13+1 stemmer også ganske nøyaktig med eggløsning:) Fikk med dvd med bilder og filmklipp, i tillegg til 2 papirbilder. Han tippet på kjønn også, så blir spennende å se på oul om han gjettet riktig ;) Kjenner jeg er flere kg lettere og nå skal jeg bare nyte å være gravid:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
I dag er en dag jeg ikke føler meg gravid, selv om magen er der :eek: Men tar det som et godt tegn på at nå gir de verste symptomene seg. Oppdaget til min store skrekk i går at åreknutene er på tur tilbake igjen. Har nå store, vonde årer i lyskrn og inn mot underlivet, akkurat sånn som sist. Bare at den gangen her kom de 10 uker tidligere:confused: Så da er første mål å komme seg igjennom november på jobb før det blir helt grusomt vondt.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
I dag var det tid for kontroll hos jordmor. Grua meg litt for hun jeg har gått hos sist har slutta. Men jeg ble så glad når jordmora kom og ropte meg inn, for det var hun som tok imot meg når vannet gikk med lillegutt, og hun huska meg :) Var så koselig for vi hadde lillegutt med da han ikke går i barnehage. Hun lurte på hvordan formen var, og jeg sa at jeg begynte å få vondt i ryggen og hoftene, i tillegg til at åreknuter er på tur tilbake i underlivet. Hun håpa jeg sykemeldte meg senest i desember, så jeg ikke fikk så kraftig bekkenløsning og vonde åreknuter. Men som jeg sa, jeg tar 1 mnd av gangen;)
Alle prøver var fine og hun ville ha meg inn på ny kontroll om 4 uker, 3 dager etter oul. Nå rullerer de på føden på å være på poliklinikken, men hun skulle se om hun ikke fikk jobbet på poliklinikken den dagen :)
Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
17 uker i dag, og den uka her har gått veldig fort. Har holdt ut på jobb til tross for vekslende ryggsmerter og de hersens åreknutene. En dag igjen, så er det helg:) Kjenner nå daglig små spark i magen, men er veldig svakt ennå. Deilig å kjenne liv, det gjør så doppleren får slappe av en god stund :)
Vi har kommet litt igang med pakkingen hjemme, men er litt vanskelig når man ikke vet helt når man får flytte inn i ny leilighet. Vet bare at det er senest 2 januar:)
Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Spark er så betryggende!!! gleder meg vilt til jeg kjenner noe på utsiden :) Jeg kjenner også bare svak 'romstering', til tross for at jeg har kommet et par uker lengre enn deg... :)
 
Uke 18 i dag, og ble 60 % sykemeldt den uka her. 4 uker i første omgang, og syns jeg det blir for vondt i underlivet så blir det 80 % fra den 16 desember. Gikk på vekta her om dagen og har faktisk gått ned 0, 5 kg på 3 uker:confused: Men nå er jeg ikke like sulten som før og har kutta godt ned på brus og sjokolade da det ikke frister like mye lengre. Nå er det 11 dager til oul, og syns tiden går både sakte og fort. Tror at når vi får flytta om senest 6 uker, så kommer tida til å fly fra oss :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
I dag har bare vært en kjip dag i grunn. Er julebord i morra og jeg gleder meg ikke engang, syns bare hele opplegget er mas akkurat nå. Tok en omgang med barberhøvelen for første gang etter at åreknutene kom i underlivet igjen. Det skulle jeg aldri gjort:( Nå fikk jeg se hvor mye og hvor stygt det var blitt, så ille ble jeg ikke i det forrige svangerskapet! Begynte å hylgrine av synet når jeg sto der, og nå skjønner jeg hvorfor det gjør så sykt vondt. Jeg er jo dobbel så stor på høyre side, ser ut som om noen har mishandlet meg:( Så nå får jeg bare vente på time hos gyn og ta ting derfra, og sier de null jobbing så får det bare bli sånn.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Huff det var trist å lese <3 håper du får et koselig julebord til tross!
 
20+1 i dag og på mandag fikk vi se ei frisk lita jente som sov søtt i magen :) Var på kontroll i dag og fått time hos gyn i januar for å sjekke åreknutene. Fikk også vite at jeg får ekstra oppfølging denbe gangen også til tross for at jeg slapp unna svangerskapsforgiftning sist. Men er jo sant det hun sa, at det kan jo skje på nytt denne gangen. Skal ikke på ny kontroll før om 5 uker, men ned jul i mellom så går det fort. Skal til legen neste uke og bli enig om hvor mye sykemeldt jeg vil bli fremover. Så nå må jeg bruke uka godt på å bli enig med meg selv. Kroppen sier stopp, men hodet vil så gjerne jobbe mer:p

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Blæh, for en dag :eek: Først var det time hos legen for å forlenge sykemeldinga mi, og der var det selvfølgelig lang ventetid og jeg hadde med lillegutt i tillegg som er en smule utålmodig. Når jeg endelig kommer inn så roper labdama på meg og lurer på om jeg ikke skal ta blodprøver og veie meg først??? Skjnte ingenting og lurte på hvorfor, og da sier hun: Men skal ikke du på svangerskapskontroll??? Eh nei, var jo på det forrige uke hos jordmora...
Legen lo godt når jeg kom inn, for hun hadde sett at det var pga sykemeldinga mi. Fikk streng beskjed om at nå var det jobbforbud, fra og med i dag, selv om sykemeldinga ikke gikk ut før den 16 desember:p. Så bar det videre til NAV med sykemeldinga, og heldigvis var det ikke lang kø. Tenkte jeg skulle spørre om alt var i orden iforhold til utbetaling, og da viser hun meg et brev sendt til lønn om at de mangler nye inntektsopplysninger. Og dette hadde ikke de fått svar på. Fikk beskjed om å ringe de og purre, også håpa hun de rakk dette før jul. Etter mye om og men får jeg endelig tak i lønningsdama, og hun hadde sendt disse videre i går. Men hun visste ikke hvor lang tid det tok før NAV hadde registrert disse.
Traska bort på jobben for å levere sykemeldinga, og grua meg skikkelig. Visste at det kom til å bli krise de to dagene jeg egentlig skulla ha jobba. Der gikk det heldigvis bra, men det var trist å innse at jeg kanskje ikke skal jobbe igjen før ut i 2015... Var utslitt når jeg kom hjem og lillegutt har vært umulig med sovinga i hele kveld. Tror haner litt preget av alt stresset som har vært i dag.
Nå håper jeg bare NAV har gode nyheter innen helga om at de rekker å betale ut pengene før jul. Må spare 40 000 kr til 2 januar, og uten de så har jeg bare halvparten. Vi får jo heller ikke flytta uten de pengene. Nei, det løser seg vel på et vis, får håpe svigerfar kan hjelpe litt til om det blir helt umulig for oss. Det hjelper ihverfall ikke å ligge våken pga dette:p
 
Oi, uke 22 allerede i dag:eek:
Har vært hektisk uke, med bekymringer og stress, men nå har så og si alt løst seg :) Eneste er at vi mangler litt til depositumet og husleia når vi flytter, men nå er vi ihvertfall godt i gang med det. Frøkna i magen er blitt sterk i bevegelsene sine i det siste, og heldigvis virker det som om hun sover om natta:) Skal fly på søndag og kjenner jeg gruer meg litt, men skal kjøpe støttestrømper i morgen :)
Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
24 uker i dag, og ferien er straks over. Vi må opp kl 03.00 i natt skal vi rekke flyet. Så er det rett hjem en snartur før jeg skal møte ny huseier og sette opp depositumskonto og få nøkler. Håper vi får flytta mest mulig i morgen så vi blir ferdig på fredag. Da gjenstår det søppelkjøring og vasking :p Håper bare alt går helt greit, har en ekkel følelse av at noe kommer til å skjære seg med flyttingen. ..

Ellers er formen god, men kjenner det skal mindre til før åreknutene blir vonde. Lille frøkna i magen er veldig aktiv og nå begynner hun å bli sterk også kjenner jeg :)
 
Hektisk uke unnagjort, endelig er vi ferdig utpakka her, og det gjenstår kun vasking i den gamle leiligheten. Tok mye lengre tid med flyttinga da det ble krøll med leie av flyttebilen. Viste seg at han som skulle kjøre ikke hadde spurt om lov alikevel:oops:
Har fått vært hos gyn, lege og jordmor denne uka også. Fikk salve som skal smøres på åreknutene, og er ikke det blitt bedre til den 28.01 får jeg noe annet. Da blir det vekstkontroll av frøkna også :) Gyn ville jeg skulle gå hver 14.dag til kontroll nå pga min forhistorie med hellp på nr 1, noe jordmor ikke var helt enig i da alt gikk så fint sist gang. Men heldigvis sto det nedskrevet i papirene mine så hun kunne ikke nekte. Legen min var av motsatt oppfatning og ville gjerne ha meg ofte inn. Så tror de fleste kontrollene blir tatt der da jeg ikke har så god kjemi med jordmora. Er kortere inne hos henne enn hos legen min :p Ikke vil hun ha gubben og sønnen vår med inn på kontrollen, og det svir hos gubben. Hun hadde heller ikke tid til kontroll om 2 uker, men om 3, og pga gyntime da så tar jeg kontrollen hos legen istedenfor de to neste gangene. Tror jeg skal høre om jeg kan bytte til en annen jordmor, for man skal jo ikke føle at man vil ha timen unnagjort fort som mulig...
 
Back
Topp