Den store barnestoltesten 2013

Okay der tog jeg så fejl - har ellers læst svarenen flere gange - navnet druknede i mængden. Det er et babysæde. Jeg kan så regne ud at du er på udkig efter den næste i rækken som bliver en stol med kollisionspude. efter dine svar at dømme ihvertfald.

Iøvrigt fint at du har holdt barnet i den så længe. Mange skifter inden, fordi benene rager op af bilsædets ryglæn eller de skal skrue ungerne ned i den pga. for meget overtøj - særligt om vinteren. Så er der dem der skifter så snart ungen rammer 9 kg fordi de må.
 
Britax lavede i sin tid den model som hed Peggy. Den var på markedet i en hel del år (husker ikke hvor mange) og gjorde det godt i tests som de var dengang og solgte fint. Den blev taget af markedet i 2002. Få år efter nærmere omkring 2005-2006 begyndte Kiddy at lave den type stol igen. Britax har ingen planer om at lave dem igen
 
Okay der tog jeg så fejl - har ellers læst svarenen flere gange - navnet druknede i mængden. Det er et babysæde. Jeg kan så regne ud at du er på udkig efter den næste i rækken som bliver en stol med kollisionspude. efter dine svar at dømme ihvertfald.

Iøvrigt fint at du har holdt barnet i den så længe. Mange skifter inden, fordi benene rager op af bilsædets ryglæn eller de skal skrue ungerne ned i den pga. for meget overtøj - særligt om vinteren. Så er der dem der skifter så snart ungen rammer 9 kg fordi de må.
Flott at du ser at du tok feil på det punktet. Da håper jeg også at du ikke insinuerer hvilket sete vi velger som nr 2 (jenta vår er liten for alderen så hun kommer nok til å sitte i dette en stund til), for dette er ikke valgt enda. Og det er heller ikke motivasjonen bak denne tråden :)
Jeg ønsker å få frem korrekte og relevante fakta, og ikke ensidig informasjon, men dette har vi vært inne på før ;)
Med det sier jeg godt natt :)
 
Forskning er" ferskvare" og nye funn bør vurderes fordomsfritt ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
jeg startede selv for ca 10 år siden på dette emne - anede ikke en hat af hvad der var godt og hvad der var skidt. Læste og læste osv.

Lige emnet fremadvendt vs bagudvendt er der blevet forsket i siden først i 1960erne.

Feks sidste år udkom der en rapport fra Dansk Haverikommision baseret på trafikulykker som involverede børn mhp at undersøge hvor hvordan de var spændt fast i bilen og om beskyttelsen virkede.

Konklussionen var at bagudvendt gav bedst beskyttelse - også for børn i 3-4 års alderen.

Dermed ikke sagt at alle ungerne i fremadvendte stole kom grueligt galt afsted . Man slår ikke partout sit barn ihjel ved at vælge et fremadvendt sæde. Det betyder heller ikke automatisk at det bliver alvorligt skadet. Det er jeg enig i og rapporten viste også dette. Men risikoen for det er noget højere.
 
At fejlanvende og eller fejlmontere en fremadvendt stol uanset type er behæftet med en højere risiko for alvorlige skader og død end at fejlmontere og eller fejlanvende en bagudvendt stol.

Selvsagt, så må isofixmonteringen af Kidzofix pt. frarådes. De nye isofixarme sendte den i vej. Stolens skal kan dog stadig have ydet en beskyttelse for barnet i den. Risikoen for alvorlige skader og død er der selvfølgelig når den bliver sendt sådan i vej. Men det er ikke så sikkert som hvis en fremadvendt var blevet sendt i vej. Havde det været en fremadvendt stol der, så taler vi om en højere risiko for dette.

Der er iøvrigt noget mere i dette med hvilken retning og hvad som er mest sikkert end det som diskuteres i denne tråd. Noget af det som ikke er nævnt er beklædningen af stolene under betrækket, barnets position i stolene osv osv
 
Back
Topp