Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har stusset på det samme. Tror det er veldig individuelt...Hører så mye rart om vektoppgang. I svangerskapsboka står det at man går mest opp i vekt i andre trimester, men jordmora mi sa at man legger på seg mest mot slutten av svangerskapet? Det har vel kanskje ikke noe å si, så lenge man legger på seg nok? Jeg er iallefall snart 25 fullgåtte uker på vei, og har gått opp til sammen 3,9 kg. Jeg skal altså gå opp 8 kg til, for å holde meg innenfor normal vektoppgang.
Har stusset på det samme. Tror det er veldig individuelt...
Sent from my iPhone using BV Forum
Tja babyen tar jo noe så vil tro du bruker av fettreservene dine om du ikke har gått opp. Hvis du blir tynnere og du i utgangspunktet er normalvektig ville jeg prøvd å spise litt mer. Ikke nødvendigvis masse fett og sukker, men litt ekstra av vanlig sunn mat. Litt større posjoner eller et ekstra mellommpåltid. I tredje trimester trenger man 400-500 kalorier ekstra. Avocado og nøtter er eksempler på sunn kaloririk mat som er lett å få i seg siden det ikke metter noe særlig.Jeg er fortsatt på startvekt og har vært der i noen uker nå.. Gikk jo ned 3kg i starten, disse er gått opp igjen. Er normalvektig. Snakket med legen om det men han mente det var ok. Tenkte på om jeg burde kontakte jm? Hva sier dere? Er jo redd det ikke er bra for babyen eller at jeg er i ketose.. Samboeren min mener jeg bare blir tynnere utenom magen da.Noen råd?
Takk for svarTja babyen tar jo noe så vil tro du bruker av fettreservene dine om du ikke har gått opp. Hvis du blir tynnere og du i utgangspunktet er normalvektig ville jeg prøvd å spise litt mer. Ikke nødvendigvis masse fett og sukker, men litt ekstra av vanlig sunn mat. Litt større posjoner eller et ekstra mellommpåltid. I tredje trimester trenger man 400-500 kalorier ekstra. Avocado og nøtter er eksempler på sunn kaloririk mat som er lett å få i seg siden det ikke metter noe særlig.
Men så lenge symfysemålene er normale, så er det vel ikke noe å bekymre seg for? Jordmora mi sa at de fleste legger på seg mest i siste del av svangerskapet...Jeg er fortsatt på startvekt og har vært der i noen uker nå.. Gikk jo ned 3kg i starten, disse er gått opp igjen. Er normalvektig. Snakket med legen om det men han mente det var ok. Tenkte på om jeg burde kontakte jm? Hva sier dere? Er jo redd det ikke er bra for babyen eller at jeg er i ketose.. Samboeren min mener jeg bare blir tynnere utenom magen da.Noen råd?
Jeg ville heller ikke bekymret meg for baby - den tar det den trengerMen så lenge symfysemålene er normale, så er det vel ikke noe å bekymre seg for? Jordmora mi sa at de fleste legger på seg mest i siste del av svangerskapet...
Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Jeg ville heller ikke bekymret meg for baby - den tar det den trengerjeg tenkte mer på hvis hun i utgangspunktet er normalvektig og ikke ønsker å bli tynnere...
Nei det er sikkert ikke detMen så lenge symfysemålene er normale, så er det vel ikke noe å bekymre seg for? Jordmora mi sa at de fleste legger på seg mest i siste del av svangerskapet...
Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Nei det er sikkert ikke detmen godt å få det bekreftet fra andre erfarne også
håper jo på å ikke legge på meg ekstremt mye, så håper ikke vekten flyr i været i slutten
prøver å spise sundt og normalt for å ikke gå opp for mye
Sent from my iPad using BV Forum
Jeg tror nok ikke jeg kommer til å gå opp noe særlig mer i julen, jeg spiser hverken snop, brus, julekaker eller kaker og desserterJeg selv er jo ikke erfaren da… første gang jeg er gravidMen jordmora har vel litt peiling.
Ellers syns jeg ikke du skal bekymre deg. Jeg tror du fint klarer å legge på deg i løpet av jula iallefall!![]()