Vekt, lengde og kles størrelse

Var på sen 5 mnd kontroll forrige uke. Han er 6 mnd om 2 dager. Var 9,7kgog 68,5 cm lang. Bruker 74.




Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Godt å se at noen av babyene er over 8 kilo her, og faktisk også over 9 kilo! Spennende!

Når skal folk tilbake på kontroll? Vi var på 6 mnd hos lege, men virker ikke som vi skal tilbake før i januar nå...


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
6 mnd kontroll den 14 nov her og så er det 7 mnd kontroll der man går gjennom tannpuss og andre ting.
 
På 5 mnd kontrollen var han 9,4(!!!!) kg og 69 lang. Her bruker vi 80 i vanlige klær. 86-92 i strømpebukser og 86 i nattklær :p her e det ikkje mye baby lengre. 74 klærne har eg ikkje sjangs på. Så de e pakka vekk for lengst :)
Ja, tida flyr! Er han veldig stor? Jeg har en plugg som er rund og god. Han er 7,8 kg og 67 cm. Fortsatt litt unna din da :D Men på barselgruppa er det flere som er så små og nette syns jeg. Her bruker vi 68 i bukser/dresser og 74 i bodyer :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Ja, tida flyr! Er han veldig stor? Jeg har en plugg som er rund og god. Han er 7,8 kg og 67 cm. Fortsatt litt unna din da :D Men på barselgruppa er det flere som er så små og nette syns jeg. Her bruker vi 68 i bukser/dresser og 74 i bodyer :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

ImageUploadedByBV Forum1383583004.976721.jpg

Her e bilde tatt akkuratt no :p god str på han kan ein sei :p han ligg midt på "normalen" på diagrammet med lengde og vekt i lag. Men han ligg godt over både på vekt og på lengda når ein ser på de for seg sjøl. Vekta spratt oppover når eg begynte morsmelk erstattning. Før det låg han midt på normalen.
 
Han var 7900g og 66cm på 5mnd kontroll, nå er det 10 dager igjen til han er 6 mnd så bør ha bikka 8kg hvertfall. Bruker 74 i "vanlige" klær / bomull, men bruker mest ull og "vokseplagg". Har blant annet body og heldress i ullribb i strl 3-12mnd, genialt!
 
Var på 6mnd idag. Han er blitt 10kg og 69 cm, lille bollefar :) bruker 80 i klær nå.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Var på 6mnd idag. Han er blitt 10kg og 69 cm, lille bollefar :) bruker 80 i klær nå.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Ojoj, stor gutt! :D

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app
 
Han var 7900g og 66cm på 5mnd kontroll, nå er det 10 dager igjen til han er 6 mnd så bør ha bikka 8kg hvertfall. Bruker 74 i "vanlige" klær / bomull, men bruker mest ull og "vokseplagg". Har blant annet body og heldress i ullribb i strl 3-12mnd, genialt!
Genialt! Jeg elsker også ullribb og nøstebarnklær som strekker seg masse. Digg med klær man rekker å slite på :)

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app
 
Hun veide 6700 på 5mnd. Var 64 cm lang og 42 rundt hodet :)
 
Genialt! Jeg elsker også ullribb og nøstebarnklær som strekker seg masse. Digg med klær man rekker å slite på :)

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app

*Off topic*

Ja! Og selv om det er dyrt i innkjøp, så har jeg spart masse på det.

Han hadde et par bodyer og et par sparkebukser fra Nøstebarn, pluss noen hjemmestrikka plagg, som ble brukt fra fødsel til 3,5 mnd (og klærne i neste strl bruker han ennå). Det var det eneste jeg kjøpte av klær - visste at vi kom til å få mye i gaver.

Brukte de plagga nesten hver dag (gaveklærne i bomull når vi var på besøk og til pynt), flekkvaska et par ganger, håndvask en gang - i løpet av hele den perioden. Ellers ble det bare hengt opp til lufting mellom bruk. Heldig med at han ikke gulper noe særlig, og en lite mobil unge blir jo ikke spesielt møkkete - pluss at ubehandla ull faktisk er selvrensende, det er jo nesten litt magisk. Myke gode plagg med fri bevegelsesmulighet, var det beste i sommervarmen (han ble klam i bomull), og selvsagt det beste når det er kjølig, selv om det kunne bli litt vått av sikkel eller melkesøl så holdt han seg varm.

Til sammenligning ble bomullsklærne ofte skitne eller gulpestinkende etter bare en dags bruk, kalde mot huden når de ble våte, størrelsene varte maks 2 mnd av gangen, noen klesmerker har dårlig, trang passform.. Trenger jo mye mer klær, og bomull er ikke akkurat miljøvennlig å produsere heller. Bruker det mest når jeg har behov for å framstå som "normal" eller vil at andre skal synes han er pent kledd også.

Ja, jeg er rett og slett ullfrelst (bruker mest det sjøl også) :). Blir nok litt andre behov når han etterhvert blir ordentlig mobil og altetende, men for baby under 6mnd er det bare gull, hadde ikke trengt noe annet.

Kan anbefale ullklærne fra ManyMonths (Babyidea), de er utrolig fine og praktiske, varer lenge i strl. Finnes feks hos Vidunderbarn.no :)
 
Takk! Her gulpes det mye så klærne lukter surt og må håndvaskes nesten hver kveld og kjøres i maskinen av og til. Ser at det sliter mye på nøstebarnklærne. Den babyen vi har brukt siden juli begynner å se sliten ut, men begynner også å bli litt kort i ermene ;)

Jeg også elsker ull og bommulsklær brukes sjeldent... Har arva masse, det meste går til Fretex når vi pakker ned, så slipper vi å lagre så mye :)

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app
 
Vis vedlegget 38783

Her e bilde tatt akkuratt no :p god str på han kan ein sei :p han ligg midt på "normalen" på diagrammet med lengde og vekt i lag. Men han ligg godt over både på vekt og på lengda når ein ser på de for seg sjøl. Vekta spratt oppover når eg begynte morsmelk erstattning. Før det låg han midt på normalen.
Ser ganske lik ut størrelsesmessig som min plugg :D Jeg ammer enda da, men han la voldsomt på seg fra starten. Ca 400 g i uka den første måneden. Helt vilt :) de er nå fine da! :D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1383861227577.jpg
    1383861227577.jpg
    148,6 KB · Visninger: 31
Her var lille snuppa 63,5 cm lang og 6130g på 6 mnd kontrollen:)
Følger sin kurve fint,bruker enda 62 i klær,har begynt p finne frem 68 i bodyer og heldrakter med fot.....
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Godt å se at noen av babyene er over 8 kilo her, og faktisk også over 9 kilo! Spennende!

Når skal folk tilbake på kontroll? Vi var på 6 mnd hos lege, men virker ikke som vi skal tilbake før i januar nå...


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Vi skal på 6mnd hos hs og lege 21nov då er han 6mnd og 4 dager ;)
 
Godt å se at noen av babyene er over 8 kilo her, og faktisk også over 9 kilo! Spennende!

Når skal folk tilbake på kontroll? Vi var på 6 mnd hos lege, men virker ikke som vi skal tilbake før i januar nå...

Vi skal snart på 6 mnds. Neste etter det er 8 mnd :)
Sent from my iPad using BV Forum mobile app


Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
6 månederskontroll her var han 10,8 kg, 70 cm og bruker 80/86 i størrelse :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
5 mnd kontroll igår og snuppa mi er 67,5 cm og veier 7800g. Hun bruker 68 og 74 i klær..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Nesten like stor som min på 5mnd kontrollen :) din er 0.5cm lengre og 600g tyngre;) er din 5mnd? Vi skal på 6mnd kontroll neste uke. Så spendt på kor stor han er blitt:)
 
Back
Topp