Vårt lille mirakel

Limitless

Tilhører Juni2014 ❤
Tilgangsansvarlig
VIP
Sommerfuglene <3
Jeg er gravid! Det er så rart å skrive det, og enda rarere å si det.

Men det er fantastisk! :) Helt vidunderlig. :D Vårt lille mirakel har vært påtenkt en stund, men av praktiske årsaker som jobb, reise, bolig og studier har vi ventet med å starte prøvingen. 9. september tok vi opp temaet på nytt, og fant egentlig ikke lenger noen gode grunner til å vente med prøvingen. Og som jeg sa til min mann

"Det er jo ikke sånn at vi blir gravid med en gang, for de fleste tar det noen måneder, og plutselig tar det nesten et år"

Jeg visste ikke hvor feil jeg tok. Jeg var ganske sikker på at vi hadde "gått glipp" av den første månedens eggløsning, og satset fullt på neste pp. Likevel hadde jeg en bitteliten tanke i hodet om at jeg kanskje kunne blitt gravid likevel. Tirsdag 24. september skulle jeg hatt mensen. Da jeg sto opp den dagen valgte jeg å teste med en billigtest, og etter en stund kom det en svak strek frem. Jeg trodde fortsatt ikke på det, og var sikker på at det ikke hadde klaffet så fort. Så jeg kjørte til apoteket og kjøpte en digital test. Mest fordi jeg vil få avkrefte det, og at jeg kunne se fremover mot neste el og neste pp. Så sikker var jeg faktisk at jeg etter å ha kjøpt testen var inne på butikken og kjøpte meg tamponger, for jeg ventet jo på mensen.. :p

Da jeg kom hjem tok jeg testen, og det var noen lange minutter og vente. Når den lyste mot meg "Gravid 1-2" var jeg i sjokk! Det var den mest positive overraskelsen noen sinne. Dette har jeg gledet meg lenge til! :) :) Vi venter nå et lite mirakel 5. juni 2014.
 
Det høres jo akkurat ut som da jeg ble gravid med første :) Hadde småprøvd litt 1.PP og forventet ingen ting. Hadde tilfeldigvis bestilt en testpakke fra billigtester, og tenkte at "jeg måtte jo bare prøve en". Den var positiv :) Denne gangen tok det 4PP, så da fikk jeg prøvd litt mer mht hvordan det er å være prøver.
 
Det høres jo akkurat ut som da jeg ble gravid med første :) Hadde småprøvd litt 1.PP og forventet ingen ting. Hadde tilfeldigvis bestilt en testpakke fra billigtester, og tenkte at "jeg måtte jo bare prøve en". Den var positiv :) Denne gangen tok det 4PP, så da fikk jeg prøvd litt mer mht hvordan det er å være prøver.

Ja, det var jo ganske likt! :) Ja, jeg har jo nesten ikke fått noen erfaringer i det hele tatt i forhold til det å være prøver. Men det er egentlig like greit for meg. Hehe :)
 
UKE 4

- Termin
- 05.06.13
- På vei - 4+3 uker
- Igjen til termin - 250 dager
- Trimester - 1. trimester
- Neste kontroll - Legetime 7. november
- Kjønn - Aner ikke, men magefølelse på gutt
- Navn - Nei, det får komme etter kjønnet
- Utålmodig - Utålmodig til legekontroll, og 12 uker.
- Nye innkjøp - Ingen
- Utstyr så langt - Har ingenting, men jeg vet at vi får endel fra familie
- Melk i brystene - Nei
- Aktivitet - Nei
- Tungt - Nei
- Kynnere - Nei
- Hodet festet - Nei
- Barnerom - Har et kontor som vi må tilpasse
- Matkick - Hvitløksbaguette
- Plager - Kvalme hele dagen, trøtt.
- Humør - Overlykkelig, og litt nervøs
- Sykehusbagen - Nei, ikke ennå
- Høygravid - Nei.
- Tanker om fødselen - Jeg gleder meg mest.
 
Last edited:
Klarte ikke å holde meg unna. Måtte ta en ny test i dag. Og det gledet meg å se at HCG-nivået stiger. Den første testen fra tirsdag 24. og den andre fra i dag lørdag 28.
 

Vedlegg

  • IMG_1525.JPG
    IMG_1525.JPG
    179,5 KB · Visninger: 49
  • IMG_1531.JPG
    IMG_1531.JPG
    93 KB · Visninger: 48
Da er jeg 4+5 i dag. Og på tirsdag er jeg 5 uker på vei! Gleder meg veldig til det! 5 uker høres mye ut :)
 
Heier deg inn i uke 5:D Ja det høres mye ut:p

Så koselig! :) Ja, nå er det ikke lenge til 5 uker. Og da er det ikke lenge til 6 uker, og da jeg jeg halvveis til 12. <3 Er bare 51 dager til jeg er 12 uker på vei. Vanligvis går 51 dager så fort at jeg ikke får tenkt meg om. Ukene løper avgårde. Måtte bare de neste ukene også gjøre det :)
 
Gratulerer så mye:) juni er en flott mnd å få barn på:)
 
Da var jeg kommet til uke 5. :D :D Tid for oppdatering.

UKE 5

- Termin
- 05.06.13
- På vei - 5+0
- Igjen til termin - 247 dager
- Trimester - 1. trimester
- Neste kontroll - Legetime 7. november
- Kjønn - Aner ikke, men magefølelse på gutt
- Navn - Nei, ikke enda :)
- Utålmodig - Utålmodig til legekontroll, og 12 uker.
- Nye innkjøp - Ingen
- Utstyr så langt - Har ingenting, men jeg vet at vi får endel fra familie
- Melk i brystene - Nei
- Aktivitet - Nei
- Tungt - Nei
- Kynnere - Nei
- Hodet festet - Nei
- Barnerom - Har begynt å rydde opp på kontoret
- Matkick - Ikke noe spesielt, men har fått matlysten litt tilbake :D
- Plager - Litt kvalm, trøtt, og ømme pupper.
- Humør - Overlykkelig, og litt nervøs
- Sykehusbagen - Nei, ikke ennå
- Høygravid - Nei.
- Tanker om fødselen - Jeg gleder meg mest.
 
Det er artig med den oppdateringa (selv om en del av den ikke gjelder før litt senere i graviditeten) :)
 
Det er artig med den oppdateringa (selv om en del av den ikke gjelder før litt senere i graviditeten) :)

Hehe, ja det er jo mye av det som ikke er relevant på lenge enda. Men det kommer jo etterhvert..
 
I dag er jeg 5+4. Og jeg synes at tiden går uendelig sakte. På tirsdag er jeg 6 uker på vei, og jeg gleder meg til det!! :) Ellers har jeg notert meg et par datoer som jeg ser veldig frem til de neste ukene:

* 31. oktober - Første legetime
* 19. november - 12 uker på
* 21. november - Første UL
 
Da var jeg 5+5. Synes timene og dagene går så sakte, men samtidig har helgen gått alt for fort. :) Gleder meg sånn til tirsdag. Da har jeg visst om graviditeten i 2 uker, og er akkurat 6 uker på vei.. :)
 
5+6 i dag. Kvalmen kom som et hardt slag da jeg våknet i dag.
 
I morgen er jeg 6 uker!! :D :D :D :D
 
Allerede min tredje ukesoppdatering :D Tjohei!


UKE 6

- Termin
- 05.06.13
- På vei - 6+0
- Igjen til termin - 240 dager
- Trimester - 1. trimester
- Neste kontroll - 31.oktober (Legetime flyttet en uke fordi da er mannen hjemme.)
- Kjønn - Aner ikke, men magefølelse på gutt
- Navn - Nei, ikke enda :)
- Utålmodig - Utålmodig til legekontroll, og 12 uker.
- Nye innkjøp - Ingen
- Utstyr så langt - Har ingenting, men jeg vet at vi får endel fra familie
- Melk i brystene - Nei
- Aktivitet - Nei
- Tungt - Nei
- Kynnere - Nei
- Hodet festet - Nei
- Barnerom - Har begynt å rydde opp på kontoret. Fjernet en haug med klær som lå i veien.
- Matkick - Dårlig matlyst. Men brødmat smaker meg som regel
- Plager - Veldig kvalm de siste to dagene.
- Humør - Overlykkelig, og litt nervøs
- Sykehusbagen - Nei, ikke ennå
- Høygravid - Nei.
- Tanker om fødselen - Jeg gleder meg fortsatt :)
 
Back
Topp