En ny graviditet

Då fikk jeg tatt en ny test, negativ. Egentligen like greit for jeg er forkjølt og i grunn ikke i form til å prøve på noe barnelaging. Håper de neste dagene viser en bedre form og smilefjes på testen.
 
Min første fødte ble født i en bil og jeg har siden den dagen sagt at jeg ikke vil føde i bil en gang til. Mannen min sa i dag at dersom fødselen begynner å vi er uten hjelp fra jordmor, så vil han gjerne være den som tar i mot barnet. Synes det er kjekt å høre at han vil delta så aktiv i fødselen og det er betryggende å vite at jeg slipper å gå gjennom det alene og at jeg vil ha en rolig mann ved min side.

Han hadde også lest en del om hjemmefødsel om hva som skulle gjøres og hva han ikke burde gjøre, slik at han var forberett til den dagen skulle komme. Kjekt når mannen deltar så aktivt i hvordan fødselen skal være.
 
Fikk tatt den siste testen jeg hadde liggende og den var positiv i kveld. El i dag så får vi håpe på det beste, ønsker virkelig å bli gravid nå.
 
Masse lykke til!! Håper det blir klaff for dere nå:)
 
føler nesten prøvinger på vent eller lenge til neste prøveperiode. vi har så mye å tenke på om dagen, begge har fått full jobb og holder på med en del organisering der. Venter på at det skal bli 30 sep. da er det startet med utredning på gyn.

Holder på å planlegge 5 årsdag. Synes slikt er litt stress å planlegge, så er litt glad for at det kun er en gang i året jeg gjør det.

Ellers går dagene i å irritere meg over at jeg har en knekt finger og UVI. Alt er blæ om dagen, men kommer vel noen positive dager om litt.
 
Da var vi i gang første time for veien videre med utredning er i gang. I dag ble det kontroll av meg for å se om det kunne være en grunn. De regnet med det var PCOS jeg hadde. Nå er de rekivert prøver som min mann skal ta og jeg skal ta blodprøver 3 syklus dag. Etter dette vil vi bli kalt inn til samtale begge to. Nå skjer det i så fall noe selv om veien virker lang til en baby vil være her.
 
Hei så kjekt å lesa din dagbok.. Hoppas att du får en liten en i armarna din snart.. Eg følger med å leser dagboken din.. Spennandes . :) :)
 
Hei så kjekt å lesa din dagbok.. Hoppas att du får en liten en i armarna din snart.. Eg følger med å leser dagboken din.. Spennandes . :) :)
Takk for det, kjekt noen finner nytte av dagboken min. Synes det er kjekt å dele erfaringer. Ikke så mye som skjer her i gården ennå. Er nå igang med utredningen. Ellers skal jeg ha eggløsning til helgen så kanskje jeg blir heldig, hvem vet.
 
Lykke til videre! :)
Jeg har vært igjennom 3 år med prøving, først alene, så sammen med en haug med sjukepleiere og leger, men det virket ikke for meg den gangen.

Nå prøver jeg igjen, vil gjerne følge med på deg, se hva som skjer her, hvis det er greit ;)
 
Lykke til videre! :)
Jeg har vært igjennom 3 år med prøving, først alene, så sammen med en haug med sjukepleiere og leger, men det virket ikke for meg den gangen.

Nå prøver jeg igjen, vil gjerne følge med på deg, se hva som skjer her, hvis det er greit ;)
Det må du gjerne gjøre, håper de klaffer for dere også snart. Dagene og ukene blir så ekstra lenge å vente på en baby når en er prøver synes jeg, men til slutt må det vel gå fint.
 
I dag var jeg på besøk, og hører om andre som blir gravid og når de har termin, kjenner jeg lett blir missunnelig og vil selv ha nå Vet det tar lang tid med hjelp og utredning fra helsevesnet, men har bare vært klar for dette så lenge nå. Har begynt i ny jobb nå som kommer til å ta en del av min tid, så jeg håper det vil gjøre at tankene kan fokusere på noe annet.
 
Det er helg, herlig. Har vært ei travel uke. I følge kalkulatoren så skal jeg ha eggløsning i helga, har ingen tro på at jeg vil bli gravid denne gangen som mange ganger før, men må jo prøve for at det en gang skal gå.
 
Da var helga over, tror jeg hadde litt el smerter i dag, testet ikke denne prøveperioden. Jaja får nå se hvordan det går, aksjene er i så fall avkrysset.
 
Begynner å tenke på at jeg håper jeg er gravid nå. Har ikke lyst å vente så mye lenger og vet at utredning og behanlingen vil gjøre at det blir lang tid før vi evt vil få et barn. Så jeg krysser fingrene mine og håper og ønsker for det beste. 2 dop; ingen tegn.
 
Begynner å tenke på at jeg håper jeg er gravid nå. Har ikke lyst å vente så mye lenger og vet at utredning og behanlingen vil gjøre at det blir lang tid før vi evt vil få et barn. Så jeg krysser fingrene mine og håper og ønsker for det beste. 2 dop; ingen tegn.
Speinnanes :) Krysse fingran for at du har en spire i magen :)
 
I går hadde jeg virkelig en dårlig dag, i dag er ikke ting så mye bedre. Fikk beskjed av husverten at de skal selge huset og vi må flytte. Veldig kjedelig og det gjore meg veldig stresset. Vi har begge gode jobber, men har ikke egenkapital for å få lån. Det er ikke så veldig gode leiemuligheter i nærheten og vi må flytte fra bygda. Jeg har også lite lyst til å pakke ned alt for å flytte. Så dersom noen har den sjette sans og klare å finne ut hvordan dette vil gå så skrik ut. Føler ellers jeg får liten tid til trening og familieliv etter jeg har begynt å jobbe mer og jobben tapper meg fra energi. Vet at alt dette ikke var baby relatert, men hadde så mye frustrasjon inni meg som jeg måte få ut nå.

Ellers babyrelatert; Jeg er nå 4 dpo om jeg ikke tar helt feil. Tegn, hmm ikke så mye i grunn. Går en del på do, men det kan jo være andre grunner til også. Tidligere har jeg blitt fort kvalm, litt tidlig ennå, men håper jeg snart blir kvalmen. Litt rart å ønske at jeg blir kvalm, men det pleier å være et bra tegn for graviditet for meg. Jeg har en følelse om at jeg ikke er gravid, men det trenger nødvendigvis ikke stemme. Jeg høres veldig negativ ut i dette innlegget, men det er ikke meningen er bare så mye store endringer i livet mitt om dagen som virkelig gjør meg stresset.
 
I dag fikk mannen min brev og prøveglass som han kan levere inn, ulempen med å bo langt vekke fra sykehus er at han må reise et stykke for å ta testen. men men barn vil vi ha, dersom det ikke har klaffet allerede.
 
Back
Topp