Spire nr.2 på vei mot juni :-)

Nocturne82

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Da kom endelig den positive testen! Det ble prøveperiode 4 som klaffet denne gang, på tross av trippel influensa i løpet av måneden og lite overskudd. Første positive test kom 22.9, 9dpo. Dvs streken kom først etter frist og var svak med farge. Dagen etter kom den også etter frist på morgenen, men innen frist på kvelden. Tirsdag 23.09 sto det på clear blue-testen: Gravid. Mannen min trodde vel ikke på det før da :) Jeg hadde festeblødning denne gangen også, som varte fra 9 til 11dpo. Trodde underveis at det kanskje skulle ta seg opp, men heldigvis har blødningen nå stoppet.

Foreløpig selvutregnet termin, er 9.juni. Jeg har bestilt legetime 4.november og tidlig ultralyd 21.november. Er småsvimmel, metallsmak i munnen, litt småkvalm og veeeldig trøtt. For en som allerede har trillet nyfødt barn i sørpe og nysnø, virker det svært forlokkende og praktisk med junibarn. Håper bare de har plass til meg på Ullevål da. Blir spennende å føre dagbok videre. Idag er jeg 3+4. Svært tidlig enda, og håper tiden går fort framover!
 
3+5 idag :) Er noe hinsides trøtt! Våkner liksom ikke og er i tillegg svimmel! Sånn husker jeg det var forrige gang og. Andre symptomer er uvel om jeg blir sulten/morgenkvalme, metallsmak i munnen. Innimellom murrer det også i livmoren. Det er så rart å tenke på at jeg kommer til å bli like glad i den lille i magen som 2 åringen jeg har. Er så glad i han at jeg blir helt tullerusk, så det er rart at det skal gå an å bli så glad i flere :) Har begynt å se på tv-serien Sigrid føder. Ganske morsom, synes jeg :) Nå har jeg heldigvis langhelg fri. Nå skal det soves! *gjesp*
 
3+6 :) Morgenkvalm og småsvimmel. Har heldigvis sovet en god natt, og blir vel ikke supertrøtt på noen timer enda. Idag skal 2åringen ta allergitester hos legen. Håper han ikke slår ut på så mye. Gleder meg til frihelg og høstferie fra jobb. Håper å komme meg litt igjen. I går kom det et sykdomsblaff tilbake. Vondt i hodet og halsen. Håper jeg ikke blir mer syk nå. Har kun et par elever idag, og har tenkt meg ut og gå en tur. Fint vær og frisk luft må da gjøre susen :)
 
3+6 :) Morgenkvalm og småsvimmel. Har heldigvis sovet en god natt, og blir vel ikke supertrøtt på noen timer enda. Idag skal 2åringen ta allergitester hos legen. Håper han ikke slår ut på så mye. Gleder meg til frihelg og høstferie fra jobb. Håper å komme meg litt igjen. I går kom det et sykdomsblaff tilbake. Vondt i hodet og halsen. Håper jeg ikke blir mer syk nå. Har kun et par elever idag, og har tenkt meg ut og gå en tur. Fint vær og frisk luft må da gjøre susen :)
Er du også lærer? :) Jeg er lærer på en barneskole. Tidlig i vår informerte en av mine kolleger om at hun var 8 uker på vei, da hun til tider måtte løpe ut av klasserommet for å kaste opp. Håper virkelig ikke jeg blir så kvalm, for jeg ønsker å holde det hemmelig på jobb frem til uke 12.
 
Er du også lærer? :) Jeg er lærer på en barneskole. Tidlig i vår informerte en av mine kolleger om at hun var 8 uker på vei, da hun til tider måtte løpe ut av klasserommet for å kaste opp. Håper virkelig ikke jeg blir så kvalm, for jeg ønsker å holde det hemmelig på jobb frem til uke 12.

Jeg er musiker, og har en del elever i skolealder. Jeg var heldigvis ikke mer kvalm enn jeg er nå i forrige svangerskap, dvs. litt småuvel innimellom, men ikke spysjuk. Det gikk helt over i løpet av 1.trimester. MEN....det er jo ofte ikke likt i forskjellige svangerskap, så vi får se. Håper formen din blir bra! Best å kunne holde det hemmelig til uke 12 :)
 
4+0 idag! Juhuu! Fortsatt litt snørr og hosting, og sliten! Blir så fint med høstferie nå! Skal lade batteriene masse! Idag skal vi gå litt tur og ellers ta det rolig. Har vært lite kvalm idag til nå :) Sol ute også!
 
4+1 :) Det snegler seg framover. Idag har jeg vært i bedre form enn på lenge. Kjæresten brygger på noe, og håper jeg slipper unna denne gang. Idag har vi vært på lang gåtur og grillet pølser og lekt på stranda. Deilig med frihelg :)
 
4+2. Kjenner det kommer mer og mer energi for hver dag, forhåpentligvis ferdig med all influensaen! Fortsatt litt groggy i halsen, men klager ikke! Mht graviditeten, er jeg jo trøtt, men ellers bra :) Føler meg i grunnen ganske rolig og veldig glad! Glad for alt vi har i vente. Hvem er i magen mon tro? Gleder meg også til å ha permisjon igjen, selv om jeg var lei på slutten forrige gang! Tiden snegler seg framover. Gleder meg til å fortelle dette til andre enn nærmeste familie! :)
 
4+3. Idag er jeg svimmel, men ellers i fin form. Sov til 0830. Mannen min er fantastisk snill, og står opp med lillegutten hver dag, mens mor purker og sover. Skulle så gjerne vært litt snill på samme måte tilbake, men jeg er så håpløs når først morgenen kommer. Forhåpentligvis endrer det seg snart.

Idag har jeg ryddet bort sommertøy og funnet fram vintertøy til hele familien. Det var på tide, for det begynner å bli kaldt. Etter lunchen skal jeg pakke bilen og hente lillegutt i barnehagen. Så skal vi to kjøre til besteforeldrene på høstferie. Mannen kommer etter i morgen :) Det blir deilig med litt landlige omgivelser og mange opplevelser for 2åringen, som elsker å leke med besteforeldrene sine :)
 
4+4. Idag er lillegutt og jeg på besteforeldre besøk. Kom i går. Idag jobber de, så vi har vært alene. Jammen mye energi i en toåring, og enda mer når vi ikke er hjemme. Nå sover han, og den gravide moren tar livet med ro. Idag er lille spire 1mm lang. Det er ikke mye...måtte tida framover gå fort. Senere idag kommer heldigvis kjæresten etter, så kan vi kose oss alle sammen.
 
4+5? Begynner å bli litt usikker på når egentlig termin er. Har spurt om hjelp her inne. Jeg får alt fra 7. til 12. Juni, når jeg bruker ulike kalkulatorer og regnemetoder. Formen er bra. Får vondt i puppene av å ligge på magen. De er så ømme. Idag har vi besøkt Oldeforeldrene. Det var veldig populært. Når har vi etter mye om og men fått han til å sove i vogna, trøtt type... Stakkars lille venn! Nå kommer snart besteforeldrene hjem fra jobb og vi skal kose oss :)
 
Hei. Gøy å lese :) Jeg har og regnet at jeg og skal ha termin den 9 juni, og har også første legetime 4 nov :D
Vet jo ikke helt om det faktisk er terminnen min, men det finner man vel ut på UL.

Dette er min første graviditet, litt hysterisk for SA eller MA, og gjør det ikke bedre av å lese på nett :confused: men håper og tror det skal gå bra :)

Lykke til videre i svangerskapet, kanskje får vi barn på likt ;)
 
Last edited:
Hei. Gøy å lese :) Jeg har og regnet at jeg og skal ha termin den 9 juni, og har også første legetime 4 nov :D
Vet jo ikke helt om det faktisk er terminnen min, men det finner man vel ut på UL.

Dette er min første graviditet, litt hysterisk for SA eller MA, og gjør det ikke bedre av å lese på nett :confused: men håper og tror det skal gå bra :)

Lykke til videre i svangerskapet, kanskje får vi barn på likt ;)

Så gøy med lik termin! Dvs den blir evt justert på ordinær UL. Det var utrolig spennende å være gravid første gang. Selv om det er andre barn for meg nå, er jeg veldig opphengt i dette for tida, selv om jeg vet mye om hva som kommer. Jeg er i grunnen ganske rolig rundt dette med graviditet. Var det første gang og, selv om jeg absolutt er en person som kan bekymre meg unødig ellers. Liker å være gravid :) Ikke bekymre deg unødig! Skjer det noe, så gjør det det, men det er veldig stor sjanse for at ting går bra :) Har du egen dagbok? Hvor gammel er du? 31 her.
 
Jeg kjenner meg og egentlig veldig rolig, har lest meg litt nervøs for SA og MA, men tenker at om det skulle skje, så er det for en grunn. Men håper og krysser fingre for at alt skal gå bra!

Jeg kan ikke si jeg føler meg så veldig gravid enda, men de er jo tidlig enda også. Tenker jeg er heldig som ikke er dårlig og har lite symptomer, men samtidig så blir jeg skremt å tenker at kanskje jeg ikke er gravid lengre siden jeg fungerer så bra. Men velger å tro at jeg bare skal ha et hyggelig svangerskap uten plager :)

Det føles som en eeevighet til jeg faktisk skal få svar på om det er noe liv. Greit nok at jeg skal til første kontroll den 4 nov, men da får man vel ikke noe svar på at alt er som det skal? man skal vel bare testets for div. og prate om fremtiden, også får man svar på UL rundt uke 18, er det sånn? Det er leeenge når man er så nysgjerrig og ikke vet, men alle har det vel sånn :)

Jeg er forresten 24år:) Har ingen egen dagbok, er helt ny på sånn forum greier, men følte at jeg trengte noen å "snakke" med og lese om div. da ingen andre vet om dette enda ;) Dessuten er jeg førstemann i vennegjengen som er gravid, så tror ingen ville skjønt hva jeg pratet om uansett!

Lykke til med svangerskapet :D
 
Jeg kjenner meg og egentlig veldig rolig, har lest meg litt nervøs for SA og MA, men tenker at om det skulle skje, så er det for en grunn. Men håper og krysser fingre for at alt skal gå bra!

Jeg kan ikke si jeg føler meg så veldig gravid enda, men de er jo tidlig enda også. Tenker jeg er heldig som ikke er dårlig og har lite symptomer, men samtidig så blir jeg skremt å tenker at kanskje jeg ikke er gravid lengre siden jeg fungerer så bra. Men velger å tro at jeg bare skal ha et hyggelig svangerskap uten plager :)

Det føles som en eeevighet til jeg faktisk skal få svar på om det er noe liv. Greit nok at jeg skal til første kontroll den 4 nov, men da får man vel ikke noe svar på at alt er som det skal? man skal vel bare testets for div. og prate om fremtiden, også får man svar på UL rundt uke 18, er det sånn? Det er leeenge når man er så nysgjerrig og ikke vet, men alle har det vel sånn :)

Jeg er forresten 24år:) Har ingen egen dagbok, er helt ny på sånn forum greier, men følte at jeg trengte noen å "snakke" med og lese om div. da ingen andre vet om dette enda ;) Dessuten er jeg førstemann i vennegjengen som er gravid, så tror ingen ville skjønt hva jeg pratet om uansett!

Lykke til med svangerskapet :D

Ordinær UL er uke 18 eller 19. Jeg ville anbefalt deg å ta privat tidlig UL i uke 11 eller 12. Gjorde det forrige gang. Da får de sjekket at alt er som det skal. I tillegg kjøpte jeg en doppler som heter Angel sound på en nettbutikk. Du smører en gele på magen, også kan du ta en dings på magen, som er kobla til høretelefoner. Da kan du finne babyens hjerteslag. Det er veldig fint å høre og veldig betryggende. Spesielt før du kjenner spark. Hørte hjertelyd selv med den veldig tidlig. Tror det var uke 7 eller 8. Det er litt vanskelig å finne den i starten da, pga livmoren er bak skambeinet i starten. Jeg synes også det er veldig fint med forum, så får man spurt om alt man lurer på, slik at man ikke bekymrer seg unødig underveis. Man får jo også et stort behovfor å snakke om et tema som det er litt begrenset hvor mye interesserer de som ikke er i samme situasjon. Greit å dele det med likesinnede :)
 
5+0 /5+2? Ikke lett dette med terminutregning altså. Med 32 dagers syklus har jeg med BV-kalkulator stilt inn på siste mens termin 7.juni (5+2), men om jeg regner med unnfangelsesdato 13.sept (hadde EL da tror jeg), sier den 9.juni (5+0). Tror i grunnen mest på den siste, så blir det spennende å se hva slags termin jeg får av legen og på tidlig UL.

Idag har jeg fått sånne skikkelige kvalmeperioder. Håper dette ikke er noe som fortsetter. Var nesten ikke dårlig forrige svangerskap. Kanskje litt i starten, men lite kvalm, mest trøtt. Det er så deilig å ha høstferie. Lillegutt sover ute i vogna, noe han ikke har mulighet til hjemme i Oslo, om vi ikke sitter ute med han (sover 3 timer). Sover ute i barnehagen da. Han elsker den nye, røde Voksi Urban-posen sin :) Senere idag, kommer fetteren, så da blir det leking :)

Det står at hjertet slår nå :) Tenkte å teste doppleren når jeg kommer hjem på søndag! :)
 
5+1: skriver litt over midnatt. Har idag hatt en rolig dag. Sov så dårlig i natt og det ble derfor mye soving på dagen også. Mye god mat og hyggelig selskap. Synd at høstferien snart går mot slutten.
 
Back
Topp