Kommentarer til vekttråden

da skal jeg ha gått opp mellom 3 og 5 kg i uke 20.. det stemmer ganske bra.. er 17 + 2 i dag

Den mest riktige vekten får man om morgenen, etter man har tisset og før frukost :)

Jeg har gått opp ca tre kilo til nå. 14+6

Jeg tror ikke det er farlig å forsøke stabiliserE vekten. Jeg ville spandert noen hundrelapper på en ernæringsfysiolog som kan følge deg opp. Jeg gjør det selv denne gang..lagt på meg mye i tidligere svangerskap og nå vil jeg virkelig helst unngå det! Jeg får laget ett opplegg med nok kalorier men ikke unødvendig mye. Funker topp så langt!

Hvor/hvem får du ordnet det hos? kan man spørre om det gjennom jordmor?

Glemte å veie meg i dag før jeg spiste

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Ble litt overrasket da jeg var his legen denne uken. Har ikke veid meg på over 2 mnd, og var redd jeg hadde gått opp mye, har følt meg så klumpete og "deformert". Men så hadde jeg gått NED nesten 6 kg :-O har jo spist sunt, hatt dårlig matlyst og spydd mye, men dette var jeg ikke forberedt på. Har bare godt av å gå ned, men allikevel..

Noen som har tips til sunn mager sukkerfattig mat? Har så dårlig fantasi for tiden så blir fort noe usunt når jeg ikke kommer på noe annet :p Lei av gulrøtter og eple hehe

Eg veide meg nettop. 79kg!!! Har lagt på meg 9 kg!!! Spiser sundt, trener tre ganger i uken, går på tur 4 ganger i uken! Spiser jo ikke så mye!!! Er i uke 21 eller 22.. Er det normalt eller er det mye?? :( jeg vil ikke bli feit :(

Eg veide meg nettop. 79kg!!! Har lagt på meg 9 kg!!! Spiser sundt, trener tre ganger i uken, går på tur 4 ganger i uken! Spiser jo ikke så mye!!! Er i uke 21 eller 22.. Er det normalt eller er det mye?? :( jeg vil ikke bli feit :(
Hva er bmi før du ble gravid? Hvor gammel er du?

Hadde en bmi på 26? Tror jeg. Er 24år :) men har vært hos jordmor, og hun sa det var både normalt og fint :) vertfall når jeg er så aktiv og sund som jeg var :) skal til legen etterpå, får høre hva han mener om det.. :p tenker så alt for mye på vekten!

"Feit" skal vi vel alle bli :)
Sist gikk jeg opp ca 20 kg og med det passerte 90 kg med grei margin. Etter 2 mnd hadde jeg 3 kg igjen så det trenger ikke å bety noe hvor mye du går opp.

Nei, jeg roet meg litt ned etter jeg snakket med jordmor i dag. Hun sa at alt så normalt ut og at de 9kg ikke var så mye å snakke om :)

"Feit" skal vi vel alle bli :)
Sist gikk jeg opp ca 20 kg og med det passerte 90 kg med grei margin. Etter 2 mnd hadde jeg 3 kg igjen så det trenger ikke å bety noe hvor mye du går opp.
Jepp! Jeg gikk opp 30 kg og var tilbake i startvekt 2 uker etter ks (mye vann), 5 kg mindre etter 2 mnd.

Jeg har selv gått opp 12-13 kg allerede og er i uke 20.. så jadda.. detta går godt ;) jeg hadde bmi på 21 før jeg ble gravid.. håper jeg går raskt ned etter fødselen.. spiser sunt og er i aktivitet, så skjønner ikke hvorfor disse kiloene kommer, men jeg har funnet ut at det ikke er så lurt å veie seg hele tiden (veide meg hver dag en stund) og heller ta de kiloene som kommer, og trene ekstra mye når lillegull er ute av magehuse :)

Jepp da ligger jeg et kilo over det jeg skal ift "planen min". Har gått opp en hel kilo i uke istedenfor en halvkilo. Håper det går an at vekta står litt stille, for jeg kan jo ikke gå ned.

Av dere som har vært gravide før, var det mange som ikke begynte å gå opp før i slutten av svangerskapet? Og evt gikk dere opp mye da?
Jeg er foreløpig fortsatt 1-2kg under det jeg var før jeg ble gravid. Gikk ned 3 kg den første tiden. Er livredd for at jeg skal legge på meg alt på en gang i slutten, da blir det mye strekkmerker da!

Termin 12. februar med første frøet❤

Av dere som har vært gravide før, var det mange som ikke begynte å gå opp før i slutten av svangerskapet? Og evt gikk dere opp mye da?
Jeg er foreløpig fortsatt 1-2kg under det jeg var før jeg ble gravid. Gikk ned 3 kg den første tiden. Er livredd for at jeg skal legge på meg alt på en gang i slutten, da blir det mye strekkmerker da!

Termin 12. februar med første frøet❤
Jeg la på meg mye vekt i form av vann veldig raskt på slutten pga sf. Har ikke ett eneste strekkmerke ;) tror det har med hormoner og hudkvalitet å gjøre.

Back
Topp