Fortelle det?

KajaSH

Glad i forumet
Here it goes:

Skal hjem til Stavanger (fra Fredrikstad) 5 September og tenkte å si det til familien da, og skal ha familie selskap den helgen, ville dere sakt det til alle samtidig eller ville dere sagt det til foreldrene alene først?

De vil nok ikke bry seg stor men.. har en tskjorte som det står : mamma og pappa har baka og nå ligger bollen i ovnen til storebror :p
 
Personlig ville eg sagt det til foreldrene mine først, og så til resten av familien etterpå. Tenker at det blir litt meir spesielt og personlig, når dei ikkje er blant mange som får vete det samtidig ;)

Eg skal fortelle det til mine foreldre no til helga, skal kjøpe "bestemor" og "bestefar" kopp tenkte eg :)
 
Ville ha sagt det til foreldrene først :) Tenkte å vente til iallefall uke 8 jeg, men sliter med å ikke si det.. Får også mer lyst til å si det tidligere når dere skal si det :D hehe
 
Jeg tror også jeg ville fortalt foreldrene mine det først :)
 
Det er ikkje så ofte eg er hos forledrene mine, så må benytte meg av muligheten. Dessuten går ryktene så forferdelig rask, og er mange som har ein mistanke om at eg er gravid allerede :-/ Så vil ikkje at dei skal høyre det fra andre.....

Vi skal på weekendtur med ein stooor gjeng med venner første helga i oktober, så tviler på at klarer å holde det hemmelig stort lenger enn det. Og då må eg sei det til familien før det ;) Ca 1 mnd til det er ute, uff... hehe...

Tenker litt sånn at viss det i verstefall skulle gå gale med svangerskapet mitt, så er det realiteten. Og eg ser ikkje problemet med at folk veit det. Då slepp eg ihvertfall dei vanlige spørsmålene om kortid me skal få unger (spørsmål som kjem heeile tida). Spørsmål som ville vert veldig vonde då. Så å holde det hemmelig i 3 mnd er ikkje viktig for meg, men vi er forskjellige alle sammen ;) ;)
 
Jeg sa det til mine foreldre og bror samtidig. Så fikk resten av familien vite det etterhvert. Barna i familen fikk ikke vite noe tidlig fordi jeg følte ikke de trengte den virkeligheten så unge. Men de voksne så jeg på som trygge og gode samtalepartnere om noe skulle gå galt. Men det gikk fint. :)
 
Med førstemann var vi også tilfeldig hjemme da jeg var 6 uker.. min bror fikk vite det med en gang og tette mannen sa det til far og andre bror min (!!!) så hadde bare mor igjen å si det til!
men etter de fikk vite det sa vi det til alle.. hadde jo sakt til folk uansett om jeg hadde mista!

Så er hjemme da jeg er 6 uker denne gang også, bor 50 mil hjemmefra så er ikke så ofte hjemme er derfor jeg vil fortelle det nå :) og de vet jeg mistet så de venter jo i spenning :p
 
Jeg var i bryllup forrige helg og der nevnte brudgommen i talen sin at sønnen skulle bli storebror og de hadde ikke nevnt noe for noen først, ei heller besteforeldre. Funket fint det også ;) Må jo ha vært litt morsomt å kunne overraske alle med en sånn gladsak også :D
 
Huff virker som det jeg skrev ble tatt negativ, jeg mente ikke det altså :( Forstår veldig at dere vil fortelle det :)) Jeg skal til legen den 2 september, da er jeg i uke 6 ca. Tror dere hun kan finne hjertelyd eller noe så tidlig? Ønsker så gjerne å få vite at alt er bra :)
 
Jeg ville sagt det til alle samtidig :) Var det jeg gjorde sist. Under middagen på juleaften. "Vil bare si at jeg er gravid" og så fortsatte jeg å spise. Da ble det stille da ;) Hehe..
 
Huff virker som det jeg skrev ble tatt negativ, jeg mente ikke det altså :( Forstår veldig at dere vil fortelle det :)) Jeg skal til legen den 2 september, da er jeg i uke 6 ca. Tror dere hun kan finne hjertelyd eller noe så tidlig? Ønsker så gjerne å få vite at alt er bra :)

Syns da ikke det du skrev hørtes negativ ut!:p

Vil dessverre ikke tro det:( de hører den fra uke 8-9 kanskje! Jeg skal på tidlig ul når jeg er 9 uker bare for å bli trygg siden jeg nettopp har mista!
Men mangen som har hørt hjertelyden så tidlig på innvendig ul;)
 
Huff virker som det jeg skrev ble tatt negativ, jeg mente ikke det altså :( Forstår veldig at dere vil fortelle det :)) Jeg skal til legen den 2 september, da er jeg i uke 6 ca. Tror dere hun kan finne hjertelyd eller noe så tidlig? Ønsker så gjerne å få vite at alt er bra :)

I veke 6 kan dei som regel høyre hjertelyd på innvendig ul, og sjå om det er ein eller fleire ;-) Eg skal inn i veke 6 ;-) Må det for å berolige meg sjølv :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Eg går til ein privat gyn, og meiner dei tar 1100 for første svangerskapskontroll inkludert UL.
Viss du vil ha tidlig UL må du gå til privat, og betale litt for det ;)
 
Back
Topp