Innkjøp

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har gått igjennom hva jeg har av babyutstyr og det eneste jeg trenger å kjøpe er:

Seng
Vogn
Bilstol
Ullinnlegg

Thats it! ;)
Greit nok vogn er dyrt og bilstol også. Men ift første barnet er det mye billigere :)

Kan tenke meg man har det meste når man venter nr. 2:)
Dette er førstemann til meg og sambo, første barnebarn til de kommende besteforeldre, så jeg tror de blir veldig ivrige på å hjelpe til :P men er forberedt på at dette kan koste litt, er ikke bare å kjøpe noe når man skal ha kun det beste ;)

Blir det gutt er det ikke mye vi trenger, blir det jente må det handles for det meste etter mini er veldig guttete :-) det vi trenger som jeg vet er:

*bilstol
*en tralle med adapter til bilstol
*stellebord
*lekegrind

Kommer nok på mer etterhvert :-)
2 barnerom skal jo pusses opp så skal nok få handla en del :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her blir det søskenvogn og seng,stol senere.Men usikker på seng om vi skal kjøpe ei sprinkel seng til eller om vi skal kjøpe vanlig seng til dattera vår.Hun blir 22mnd når minsten blir født.Hva tenker dere?

ellers blir det jo å snope litt nye pledd,klær osv:-)

Her blir det søskenvogn og seng,stol senere.Men usikker på seng om vi skal kjøpe ei sprinkel seng til eller om vi skal kjøpe vanlig seng til dattera vår.Hun blir 22mnd når minsten blir født.Hva tenker dere?

ellers blir det jo å snope litt nye pledd,klær osv:-)

Min første var 1.5 år da andremann ble født. Hu lå i en annen type seng på rommet vårt. Og da hu trengte sprinkelseng, kjøpte vi storguttseng til eldste..

Vi må rett og slett ha alt vi :P

Første her, så her må alt skaffes, men satser på at noe etter tantebarnet mitt fortsatt er brukanes (og håper ikke absolutt alt er rååååsa, sånn i tilfelle d er guttespire!) :-)

16.02.14 <3

Har alt jeg trenger, minsten her er jo bare 7 mndr :p
Har to gutter da, så hvis dette blir en jente vil jeg bytte ut en del :)

Vi må rett og slett ha alt vi :p

Vi også, men regner med en del hjelp fra mine foreldre siden det blir første barnebarn. Ser for meg at mamma ønsker å handle inn en del :P

Har jeg ikke tenkt på enda!!
Seng har vi iallefall, men resten må nok kjøpes på nytt :)

vi trenger nok heller ikke mye... En liten trille med adapter til bilstolen, siden den vi hadde knakk (zero2four breeze). Ellers muligens litt nye kluter og småstæsj!

Her blir det første barnebarn på begge sider så regner med de kommende bestemødrene vill handle litt (vet mamma alt har kjøpt en liten ting som vi skal få når vi har vært på oul :) )
Har veldig lyst å handle nå, men prøver å vente til vi eventuelt vet hva det blir ;)

Så heldig som har det meste da.
Jeg venter nr 2, men føler jeg starter helt på nytt igjen :p

Jeg har 2 vogner men kommer til å selge den ene og kjøpe meg en litt mer byvogn. Vognene er for tiden bortlånt til storesøsteren min så er litt spent på hvilken tilstand jeg får de tilbake i. Vet understellet til den nyeste vognen er ganske oppstripet :/

Har lånt bort mye og mye av det vi brukte sist lånte vi og var i dårlig stand.

Så her må vi ha
Vogn ^^
Bilstol
Stellekommode
Vugge
Sprinkelseng etterhvert
Vippestol
Tripptrappstol
Reiseseng

Har heldigvis veldig snille svigerforeldre som er veldig spandabel. Forundrer meg ikke om de ønsker å hjelpe til med et innkjøp eller to :p

Termin 16 februar

Hei :-) Jeg er interessert i å høre mer om hvilke merker og navn (erfaringer) dere anbefaler på de ulike innkjøpene?? F.eks har jeg veeeeldig lyst på Emmaljunga city cross vogna. Dog synes jeg det er dyrt med 8tusen for ny vogn, og blir nok å kjøpe denne brukt (Satser på 4tusen) Min samboer skal studere i 2 år, så greit å spare der en kan :-) Når det kommer til bilstol har jeg fått anbefalt maxi cosi av min søster og svigerbror. De sier det pga lett vekt + den er ofte på tilbud så regner med 2400 kr der. Vi har bestemt oss for å finne en vugge, og håper den kan brukes til 6 mnd. Blir så over i sprinkel seng, som vi har tenkt å bestille på ikea. Når det kommer til stelle-kommode, vil vi gjerne ha en som du også kan bade i, samt ha skuffer for oppbevaring. Noen som har tips her?? Det med bading er ikke et must, kan godt ha balje i dusjen. Kom gjerne med dine meninger mot mine, jeg er jo tross alt uerfaren og ønsker å høre DIN side :-) ;-)

Seng til storesøster
Bilsete til storesøster
Klær
Smokker
Bilstolpose
1er bleier :)
Sengetøy om det blir gutt
Vippestol fra babybjørn ønsker jeg meg veldig

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Hei :-) Jeg er interessert i å høre mer om hvilke merker og navn (erfaringer) dere anbefaler på de ulike innkjøpene?? F.eks har jeg veeeeldig lyst på Emmaljunga city cross vogna. Dog synes jeg det er dyrt med 8tusen for ny vogn, og blir nok å kjøpe denne brukt (Satser på 4tusen) Min samboer skal studere i 2 år, så greit å spare der en kan :-) Når det kommer til bilstol har jeg fått anbefalt maxi cosi av min søster og svigerbror. De sier det pga lett vekt + den er ofte på tilbud så regner med 2400 kr der. Vi har bestemt oss for å finne en vugge, og håper den kan brukes til 6 mnd. Blir så over i sprinkel seng, som vi har tenkt å bestille på ikea. Når det kommer til stelle-kommode, vil vi gjerne ha en som du også kan bade i, samt ha skuffer for oppbevaring. Noen som har tips her?? Det med bading er ikke et must, kan godt ha balje i dusjen. Kom gjerne med dine meninger mot mine, jeg er jo tross alt uerfaren og ønsker å høre DIN side :-) ;-)
Ikke velg maxi cosi... De fleste som kun har prøvd det elsker det. Vi har både maxi cosi, britax og Acta graco et i hver bil. Maxi cosi har kun 3 punkt og jeg syns hodet på jenta vår hang veldig når hun var nyfødt å satt i det setet. I tilegg har det kun 3 punkt sele. De andre har 5 punkt. Over til vogna. jeg har egde, hadde jeg kunne valgt om igjen hadde jeg valgt City cross. Men vi beholder egden.
Jeg ville også ha stellebord med badekar men dama i butikken snakket oss fra det så kjøpte en brukt babydan med skuffer og en badebalje til 79kr på IKEA.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Jeg trodde jeg hadde det meste av klær siden dette er nr 2 og vi var flink til å kjøpe nøytrale farger i begynnelsen da vi fikk datteren vår.
MEN..... Det ingen av oss har tenkt på er at datteren vår er født i juli og Prikken i magen kommer i februar :O
Så da må vi ha det meste alikevel :P
Men vi har heldig vis noe, som bilstol Maxicosi, seng, bæresele og vippestol Babybjørn.

Back
Topp