Sover babyene i egen seng om natta?

Vi prøver, men blir bare til første foring..nekter å legges tilbake igjen..får bare fortsette å prøve :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her og har bærta sovet i sprinkelsenga si fra dag 1. Veldig glad for det, for sover ikke godt med hu ved siden av oss.. men veldig kos med den lille tida om morran før vi står opp ♡♥

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡
 
Ja... hun sovner selv i senga når dey er natt og sovner til amminga på natta. Da legger jeg henne bare tilbake i senga si. Har en 3 åring som kommer inn til oss ila natta/ tidlig morgen. Stoler ikke helt på at gan ikkw havner oppå henne så hun får ikke sove med oss...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Både og. begynner natten i egen seng og ender opp i min ;)
 
Sover i egen seng ja, men vognbaggen nå når vi er på en liten ferierunde i Trøndelag :)

Eldste fikkjeg ikke til å sove i sprinkelsenga før ho var 3mnd, hun sov i vognbaggen frem til da.
 
Her sover gutten mest i senga vår. Før hadde vi han mellom oss, men da ble det så stor distanse mellom meg og mannen at nå ligger gutten på enden av sengs og jeg i midten ^^ laget en liten barriere med teppet så han ikke ruller ned. Men vi har stor seng da, så er langt til kanten :)

På dagtid sover han i vognbagen!


-- tasting fra mobil --
 
Kan jeg spørre hvorfor folk ikke vil sove sammen med babyene sine?
Sånn hvilke grunner dere har?
Praktiske? Vaner? :)


-- tasting fra mobil --
 
Kan jeg spørre hvorfor folk ikke vil sove sammen med babyene sine?
Sånn hvilke grunner dere har?
Praktiske? Vaner? :)


-- tasting fra mobil --

Jeg er livredd for å legge meg oppå! Klarer ikke å slappe av og sove godt. Vi har bare 150cm seng, som former seg etter kroppen og lett for snuppa å rulle mot en av oss hvis vi snur på oss. Men jeg tar hu opp i senga om morran når hu våkner, etter samboeren har dratt på jobb. Da tar hu hans plass etter amming og kos ;) hu sover godt i senga si, som er ved fotenden av senga vår. Hu hadde en periode med luft i magen og da sov hu oppå meg et par halve netter da det var det eneste som roet henne. Så lenge hu trives i senga si så er det mye bedre for oss alle tre at vi sover godt og er uthvilte :) flere ganger når samboeren drar på jobb og sjekker oppi senga har han møtt bare et smil ;) da kan hu ikke ha det vondt..

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡
 
Kan jeg spørre hvorfor folk ikke vil sove sammen med babyene sine?
Sånn hvilke grunner dere har?
Praktiske? Vaner? :)


-- tasting fra mobil --

Her er ikke lille interessert i å ligge i senga med oss :p Han kan ligge på brystet vårt når vi ligger i senga, men å ligge mellom eller ved siden av er stort sett uaktuelt :p
 
Klarer ikke å ha han i senga for da sover jeg veldig vondt. Han har en tendens til å åle seg helt inntil meg og under min dyne. Redd for at han skal bli kvalt. Og har lest det er større risiko for krybbedød når barnet sover i sengen til foreldrene.
 
Her sover snuppa i vogga ved siden av sengen. Har ikke hatt henne i sengen siste ukene, synes hun sover bedre i vugga. Og da får vi lagt inntil hverandre også.Pga økt sjanse for krybbedød, vanskelig å venne de av, redd for at hun skal bli skvist. Vi sover mye bedre alle sammen sånn som dette :)
 
Kan jeg spørre hvorfor folk ikke vil sove sammen med babyene sine?
Sånn hvilke grunner dere har?
Praktiske? Vaner? :)


-- tasting fra mobil --
For vår del er det rett og slett fordi da sover vi bedre alle sammen. Hun har sovet i egen seng fra dag 1. Bare en natt på sykehuset hun sov med oss, ellers har hun sovet i egen seng. Hun sover fra 21-05.30 stort sett hver natt og videre til 8-9 etter mat. Så hun blir godt uthvilt i egen seng. Siden dette har gått så bra fra dag en så har vi ikke villet "ødelegge" den gode vanen med å ha henne oppi med oss, samt at jeg ikke sover godt pga jeg ikke slapper av (redd for å rulle på henne osv)..
Så her funker det vertfall veldig godt med egen seng, så kommer hun oppi til oss om morningen for kos<3
 
Klarer ikke å ha han i senga for da sover jeg veldig vondt. Han har en tendens til å åle seg helt inntil meg og under min dyne. Redd for at han skal bli kvalt. Og har lest det er større risiko for krybbedød når barnet sover i sengen til foreldrene.

Skjønner poenget ditt med om du ikke er komfortabel med baby i senga! :) vi har ganske bred seng (180), så her har gutten veldig god plass :) men se på linkene under, det er ikke riktig det du sier om krybbedød, med mindre man ikke utfører det trygt da :)

-- tasting fra mobil --
 
Takk for svar alle sammen :) veldig interessant å lese hva folk gjør og ikke gjør, og hvorfor!


-- tasting fra mobil --
 
Her sover snuppa i vogga ved siden av sengen. Har ikke hatt henne i sengen siste ukene, synes hun sover bedre i vugga. Og da får vi lagt inntil hverandre også.Pga økt sjanse for krybbedød, vanskelig å venne de av, redd for at hun skal bli skvist. Vi sover mye bedre alle sammen sånn som dette :)

Ser veldig godt poenget om alle sover mye bedre når man ikke har baby i sengen! Men vil bare si at det ikke er økt sjanse for krybbedød om man gjør trygg samsoving og følger retningslinjer! (La ved noen linker over...)
Og jeg skjønner godt at man ikke vil sove med tanken om at hun blir skvist ^^


-- tasting fra mobil --
 
Her sover han i egen seng og har gjort det fra dag en, og det trives han med. Sovner øyeblikkelig når jeg legger han i senga. Vi vil ikke ha han i vår seng sjøl om vi har ei på 2x2 rett og slett for jeg/vi vil ha litt rom for meg/oss sjøl. Sover ikke like godt med han i seng heller. På morningen får han komme opp i senga, og det er kjempe kos.
Tror også det hadde blitt et stort problem å avvende han til å ligge i egen seng senere om han hadde lagt i vår fast.
 
Back
Topp