Sover babyene i egen seng om natta?

Fantomet

<3 12.05.13 <3 Lillegutt <3
Min kar nekter totalt å sove i egen seng, så han sover enda sammen med oss.. Er 7 uker gammel..begynner å bli slitsomt siden jeg ikke sover godt med han i senga, og det går utover nærheten mellom meg og pappaen :-(
 
Snuppa her sover i egen seng (rettere sagt kurv, skal gå over til Sprinkelseng etterhvert) om natten og har gjort det fra dag en. Hadde hun en natt i sengen med oss på sykehuset, men da sov jeg utrolig dårlig fordi jeg var så redd for å snu meg på henne osv osv. Så her har vi gjort det sånn fra dag en og alle sover godt :) hun legges i sengen sin rundt kl.22 hver kveld etter stell og amming og sovner da av seg selv (om hun ikke allerede har sovnet) og sover til 5-6 tiden, spiser litt og sover videre til 8-9. Veldig deilig! Så kommer hun oppi til oss og kosesover om morningen :)
Vet om flere som har slitt med å venne babyen til egen seng etter å ha hatt den liggende med seg i sengen over flere uker.. Men i alle tilfellene har det løst seg med mye tilvenning :)
 
Min kar nekter totalt å sove i egen seng, så han sover enda sammen med oss.. Er 7 uker gammel..begynner å bli slitsomt siden jeg ikke sover godt med han i senga, og det går utover nærheten mellom meg og pappaen :-(

Så kjedelig :( Dere har prøvd "alt" for å få han til å sove for seg selv? Her sover han godt når han først sovner, men hender det er litt vanskelig og mye veiving med armer og bein... Nattlampe, uro og en trygg hånd funker her ihvertfall :)
 
Her sover han ihvertfall deler av natta i egen seng. Ca fra kl 12 til 4 5 tia. Men jeg må være smokken hans til han sovner på kvelden, å vi legger en varme flaske i senga så den er god og varm til vi legger han. Når han har sovnet er det å lirke han over uten å vekke han så sover han sammen med varmeflaska. Blitt et helt ritualet dette. Men jeg klarer ikke å fungere vis han skal sove hele natta i senga vår.
 
Sovner i egen seng, men bruker ofte å ligge med meg etter mat.

Veldig "lett" han her. Har sovet i senga med meg i 2 uker pga ferie, men sovner fortsatt like lett i egen seng.

Husker jeg slet litt med førstemann. Hun var ikke så gira på egen seng, men gikk seg til etter en stund.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Han min sover i egen seng (sprinkelseng atmed min seng). Han blir sur og grinete om kvelden hvis han ikke får ligge seg i den. Så her har det aldri vært et problem. Men når han våkner første gangen i ca 5-6 tiden for mat. Så sovner vi ofte begge to i min seng. Og då våkne vi ikkje på ein stund :) men da e jo ikkje hans feil. At mammen e for trøtt om natta te å sitta oppreist å amme :)
 
Min ligger i egen seng, har gjort det fra begynnelsen for eg er så redd for at storebror skal ligge seg på han når han går i søvne :p han ammes og ligges i voggen på stuen kl 7+-, så er det stell og amming før han legger seg for natten på rommet halv 10 ca. Hender han legger seg i 7 tiden om han har badet, men syns det er best å ha han i stuen :)
 
Sover i egen seng ja. Gjort siden vi kom hjem fra sykehuset.
 
Ja har sover i koegen sin ved siden av sengen vår fra hun var født...
Bare oppi vår seng under amming:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app
 
Min sovner i egen seng etter amming på kvelden, så sover han til i 3 tiden. Får mat når han våkner, og blir lagt tilbake i sin seng hvis jeg er våken. Den siste tiden har jeg vært så trøtt at jeg har sovnet under natteammingen:p
 
Min kar nekter totalt å sove i egen seng, så han sover enda sammen med oss.. Er 7 uker gammel..begynner å bli slitsomt siden jeg ikke sover godt med han i senga, og det går utover nærheten mellom meg og pappaen :-(

Samme her hos oss.. Vi legger han i egen seng på kvelden, og der ligger han våken til vi legger oss. Etter han har fått mat kan jeg bare glemme og legge han tilbake...han blir helt vill. Har prøvd alt, men får bare fortsette å prøve det igjen og igjen til det funker :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Mine har fast plass i min seng. ;) forsøker ikke legge de i egen engang. :p bortsett fra idag, faktisk! Nå ligger de i sprinkelsenga og sover begge to :-O Hehe. Men det er jo sånn jeg har valgt det. Tenkte jeg skulle vente til de var to tre mnd før jeg begynte tilvenning i egen seng. Men kanskje jeg får begynne snart. M har hatt litt magevondt se, så da må vi ha nærhet og kos. :)
 
Hun sover heldigvis godt i egen seng, men får komme over i vår seng hvis hun er veldig kavete og foreldrene er trøtte ;) Som oftest sliter hun med søvnen hvis hun er sulten eller for varm, men det har kun vært få netter hvor hun har måttet sove kun hos oss.

Lykke til med tilvenning til egen seng. Min søster sliter med det samme; jentungen er 3 mnd gammel og sutrer veldig hvis hun mister smokken i sengen, så mor sover ofte på hennes rom for å la far få mest mulig søvn.
 
Nei. Det har jeg gitt opp... Han sover best oppå meg ;)


Jente født juni 08
Gutt født mai 13
 
Sover som regel godt i sin egen seng :) Har hatt han mellom oss noen få netter pga av mageknip...lettere å stryke han på magen og roe han da :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Nå har han sovnet 2 netter på rad i egen seng...:-D Første natta måtte jeg bruke 1,5 time på å få han til å sovne, mens i går natt tok det et lite kvarter. Håper dette fortsetter:-D Mange som sier at det er ingen fare at de skriker til de sovner, men vil ikke at sønnen min skal skrike seg i søvn:-( Bruker heller litt ekstra tid på legging så han blir trygg og vet at jeg er der:)
 
Hun har akkurat begynt å sove i senga si nå! Det har overhodet ikke gått før nå. Hvis jeg la hun over i senga etter hun hadde sovnet gikk det 2 min så våknet hun. Helt plutselig gikk det å legge hun i senga... 9 uker:)
 
Nå har han sovnet 2 netter på rad i egen seng...:-D Første natta måtte jeg bruke 1,5 time på å få han til å sovne, mens i går natt tok det et lite kvarter. Håper dette fortsetter:-D Mange som sier at det er ingen fare at de skriker til de sovner, men vil ikke at sønnen min skal skrike seg i søvn:-( Bruker heller litt ekstra tid på legging så han blir trygg og vet at jeg er der:)
Sånn gjorde æ å det;-) tok bare 3-4 netter så var han trøtt til kl 7 og klar for å legges:)
 
Legger han i sprinkelsenga i 21-22 tia, da sovner han der av seg selv. Men når han våkner og skal ha mat, så blir han i senga med meg resten av natta, for jeg klarer ikke å holde meg våken :p men stresser ikke med det, gjor det samme med eldstemann og.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp