Vasking av tøy :)

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
Korleis vasker du tøy? Ka vasker du på 40/60/95 grader? Kor ofte? Hyver du allt i tørketrommelen? Eller følger du merkelappen til punkt og prikke?

:)
 
Korleis vasker du tøy? Ka vasker du på 40/60/95 grader? Kor ofte? Hyver du allt i tørketrommelen? Eller følger du merkelappen til punkt og prikke?

:)

Her vaskes alt av vanlig tøy sammen på 40 grader, pentøy vasker jeg gjerne på hurtigvask 30 grader og gulpekluter/sengetøy/kluter vaskes på 95 grader :) og tromler alt :)

*surrer på telefonen*
 
Vasker alt på 40 grader, håndklær og slikt på 60/95 alt ettersom...
Nå for tiden går alt utenom ull i tørketommelen. Har ikke tid, lyst og energi til å henge opp etter 6 mennesker.... Gud så mye klær vi bruker.... :confused:

Sent from my GT-S5830 using BV Forum mobile app
 
Her går alle klær inkludert babyklær på 40 grader uten tørketrommel.
Håndkler/sengetøy/gulpekluter/kluter på 60 grader og i tørketrommelen.
Ull på 30 og ikke i tørketrommelen.

Veldig ofte hiver jeg bare smekker og gulpekluter inn med den vaska jeg setter på, uavhengig om det er 40 eller 60.


-- tasting fra mobil --
 
Vasker alt på 40 grader, håndklær og slikt på 60/95 alt ettersom...
Nå for tiden går alt utenom ull i tørketommelen. Har ikke tid, lyst og energi til å henge opp etter 6 mennesker.... Gud så mye klær vi bruker.... :confused:

Sent from my GT-S5830 using BV Forum mobile app
Skjønner veldig godt tørketrommelbruken! Elsker den oppfinnelsen :O


-- tasting fra mobil --
 
Her går stort sett alt på 60 og i trommelen etterpå. Ulla er unntaket, med mindre det er sambo som vasker. Håndkler kokos..

-=[herq]=-
 
Litt forskjellig ja:) godt å se at det ikkje bare er meg som ikkje koker kluter håndklær osv. Det gjør eg kun når vi har vært sjuk..
 
Håndklær, kluter, undertøy, sengetøy og slikt tar eg på 90 gr forvask med hovudvasken på 60 gr.
Meg og sambo sine klær vaske eg for seg sjøl og ungene sine for seg sjøl. På 40 gr. Forskjellen er at ungene sine klær har eg mindre omdreininger på :) ellers så går alt uten ullet i tørketrommelen :) følger aldri ein merkelapp her. ;)
 
Jeg vasker alt på 60 gr. Men det er mest pga at vaskemaskina synger på siste verset, og ikke vil vaske på noe annet program (blir ny i løpet av uka da) :p
Og alt går i trommelen, bortsett fra småtteri som absolutt ikke skal inni der ;)
 
Håndklær, kluter, undertøy, sengetøy og slikt tar eg på 90 gr forvask med hovudvasken på 60 gr.
Meg og sambo sine klær vaske eg for seg sjøl og ungene sine for seg sjøl. På 40 gr. Forskjellen er at ungene sine klær har eg mindre omdreininger på :) ellers så går alt uten ullet i tørketrommelen :) følger aldri ein merkelapp her. ;)

90grader forvask var lurt :) Korfor har du mindre omdreing på ungene sitt?
Og tørketrommelen.. ingenting som krymper? Føler vertfall cubus klærna til storebror krymper så lett.. :/
 
90grader forvask var lurt :) Korfor har du mindre omdreing på ungene sitt?
Og tørketrommelen.. ingenting som krymper? Føler vertfall cubus klærna til storebror krymper så lett.. :/

Veit egentlig ikke korfor det er mindre omdreininger på det programmet. Er et eget sånn babytøy program på maskina mi :) så der er det bare innstillt sånn :)

Ser klærene krymper ein del her og ja. Så eg kjøpe av og til en str større enn han bruker. Og et par tørk så e de passelig :) føle de krympe fort de første gangene og så stopper de opp å krympe :)
 
Veit egentlig ikke korfor det er mindre omdreininger på det programmet. Er et eget sånn babytøy program på maskina mi :) så der er det bare innstillt sånn :)

Ser klærene krymper ein del her og ja. Så eg kjøpe av og til en str større enn han bruker. Og et par tørk så e de passelig :) føle de krympe fort de første gangene og så stopper de opp å krympe :)
Åhh et eget barneprogram du.. ikkje værst :p så fancy maskin har ikkje eg ;) eg tromler der det står at det kan tromles, de som ikkje kan henger eg bare opp.. :p irriterende at ikkje alt bare går i maskinen :/
 
Åhh et eget barneprogram du.. ikkje værst :p så fancy maskin har ikkje eg ;) eg tromler der det står at det kan tromles, de som ikkje kan henger eg bare opp.. :p irriterende at ikkje alt bare går i maskinen :/

Eg må ha tørkestativet i stuen. Vaskerommet mitt er akkuratt litt for lite. Så derfor liker eg helst å få alt ferdig der inne så eg slipper å ha det stående her. Har i grunn stor nok stue til å ha den her. Men det er så irriterende å se på :p
 
Eg må ha tørkestativet i stuen. Vaskerommet mitt er akkuratt litt for lite. Så derfor liker eg helst å få alt ferdig der inne så eg slipper å ha det stående her. Har i grunn stor nok stue til å ha den her. Men det er så irriterende å se på :p
Hehe irriterer meg og grønn. Men det tørker så fort at det er vekke dagen etter som regel ;)
 
Satt på en maskin på 95gr forvask for sikkert 2 timer siden.. den går enno. Kan ikkje sitte den på 60grader etterpå då? :eek: eller har eg misforstått deg? :p
 
Satt på en maskin på 95gr forvask for sikkert 2 timer siden.. den går enno. Kan ikkje sitte den på 60grader etterpå då? :eek: eller har eg misforstått deg? :p

Trur da e litt frå maskin te maskin. Her forhåndsbestemme eg at den ska ta 90 gr forvask og hovudprogrammet skal være 60. Så gjer maskino resten. Og alt da tilsammen tar 1 time og 19 min her. Så 2 tima va kanskje litt masse :) men hvis eg tar et fullt program på 90 gr så tar mi 1 time og 30 min. :)
 
Back
Topp