Fødebaggliste?!:)

Så gøy :D har bare tenkt på det innimellom, men ikke begynt å skrive liste enda :P jeg kommer til å gjøre det i god tid da, bor såppas langt unna sykehuset at det ikke bare er for mannen å stikke hjemmom hvis vi glemmer noe. Hva har su på lista di så langt?

Man trenger da IKKE stringtruser, bare slik at det er sagt....:)
(Sier hun som hadde pakka med ikke mindre enn 7 stringtruser i fødebagen med førstemann)

Og husk lypsyl!

Så gøy :D har bare tenkt på det innimellom, men ikke begynt å skrive liste enda :P jeg kommer til å gjøre det i god tid da, bor såppas langt unna sykehuset at det ikke bare er for mannen å stikke hjemmom hvis vi glemmer noe. Hva har su på lista di så langt?
Har laga egen med ting til babyen og egen til meg:P morgenkåpe, truser, store gensere, joggebukse, toalettsaker, ammebh, smokk, bodyer, sokker til lille, lue, dress til å ha i bilstolen for å nevne noe:P

Har laga egen med ting til babyen og egen til meg:P morgenkåpe, truser, store gensere, joggebukse, toalettsaker, ammebh, smokk, bodyer, sokker til lille, lue, dress til å ha i bilstolen for å nevne noe:P
Lurt, greit å skille de to! Tenker også på om jeg skal ha en bag til meg på føden og la en ligge i bilen med skift og sånt til dagene på barselhotellet, men vet ikke om det er nødvendig?

Ikke begynt å tenke på den enda, men skal ha den klar i god tid! Sist gikk vannet 2 uker før terminen, og man skulle nesten tro jeg visste at det kom, bagen ble pakka ferdig kvelden før :)

Jeg som ikke har noe annet klart har faktisk skrevet liste til sykehusbagen :-P haha, var så fjern sist gang at denne gangen skal jeg ha det klart! Her er min midlertidige liste..

til meg:
- crocs eller slippers
- kamera + lader
- mobiltelefon + lader (evt. også ipaden?)
- hold-in eller sånn belly-band greier
- ammeinnlegg - både engangs og ull (siden det er vinter)
- amme-bh'er og ammesingletter
- store gode gensere
- joggebukser - mange! (blødde gjennom alle sist)
- purelan salve (man får som regel såre brystvorter de første dagene)
- en liten høyttaler som jeg kan spille musikk fra?
- mei-tai ? (hadde ikke noe sånt sist, men kan kanskje være greit?)
- STORE gode truser, og mange av dem
- bind (bigsize)
- lipsyl
- sminke og andre toalettsaker (ALLE tar bilder)
- egen shampo og balsam
- eget toalettpapir! Lambi (ikke så digg å tørke seg med "sandpapir" etter å ha født et barn og sydd flere sting der nede)

til baby:
- hentesett + klær til oppholdet (flere skift, storesøster bæsja gjennom og gulpa ut det meste)
- uteklær til baby (lue, utedress, ullsokker + evt bilstolpose/pledd)
- gulpekluter

ja.. det er det jeg kommer på foreløpig :-p det er jo bleier og sånt til baby på sykehuset, så kommer ikke på så mye annet enn klær man trenger til baby?
og mannen får ordne seg med det lille han trenger selv :-P

Jeg som ikke har noe annet klart har faktisk skrevet liste til sykehusbagen :-P haha, var så fjern sist gang at denne gangen skal jeg ha det klart! Her er min midlertidige liste..

til meg:
- crocs eller slippers
- kamera + lader
- mobiltelefon + lader (evt. også ipaden?)
- hold-in eller sånn belly-band greier
- ammeinnlegg - både engangs og ull (siden det er vinter)
- amme-bh'er og ammesingletter
- store gode gensere
- joggebukser - mange! (blødde gjennom alle sist)
- purelan salve (man får som regel såre brystvorter de første dagene)
- en liten høyttaler som jeg kan spille musikk fra?
- mei-tai ? (hadde ikke noe sånt sist, men kan kanskje være greit?)
- STORE gode truser, og mange av dem
- bind (bigsize)
- lipsyl
- sminke og andre toalettsaker (ALLE tar bilder)
- egen shampo og balsam
- eget toalettpapir! Lambi (ikke så digg å tørke seg med "sandpapir" etter å ha født et barn og sydd flere sting der nede)

til baby:
- hentesett + klær til oppholdet (flere skift, storesøster bæsja gjennom og gulpa ut det meste)
- uteklær til baby (lue, utedress, ullsokker + evt bilstolpose/pledd)
- gulpekluter

ja.. det er det jeg kommer på foreløpig :-p det er jo bleier og sånt til baby på sykehuset, så kommer ikke på så mye annet enn klær man trenger til baby?
og mannen får ordne seg med det lille han trenger selv :-P

Hva er mei-tai?:P
Er ganske mye man må huske på å ta med seg ser jeg:)

Med nr 1 var lista klar og passa på at alt som skulle med var oppi. Men Snøfte hadde veldig lyst til å komme allerede i uke 31, så da blei det pakka i en hast og rett på sykehuset. Nå kom hun heldigvis ikke før et par dager over termin dato, og innen den tid hadde jeg rett og slett ikke kommet så langt som å pakke lista mi. Eneste jeg kan si er at man får ikke bruk for strikketøy?! mens man venter på at det skal bli fart på riene :P Aner ikke hvorfor, men hadde sitti å strikka hele dagen så sikkert derfor jeg trodde jeg kunne fortsette med det... Fant ut at hastverk pakkinga funka fint, savne ikke noe som lå hjemme og hadde ikke med meg en haug med unødig ting. Kommer langt med klær til seg sjøl og til mini.

Tror jeg pakket kvelden før planlagt KS sist jeg :) Var helt urealistisk at han kunne komme før, så det var jo null stress.
Blir nesten stresset når det er så mange som har fått endel før termin, jeg får KS 9 eller 10 dager før termin denne gangen, håper lillebror holder seg inne til da :) Kommer sikkert ikke til å pakke før det kun er noen uker igjen til termin nå heller )

Har hatt med meg altfor mye de to andre gangene.
Så denne gangen blir det:

Joggedress
Ammetopp og sportsbh/ammebh
Mammatruse
Hårstrikk
Mobillader og mobil
Sokker
Body + strømpebukse + heldress til mini til å reise hjem i.

Man får sykehustruser og bind på sykehuset, samt tøybleier (evt engangs), og ungen har stortsett kun vært inntullet i lintøy og helseteppe (ingen behov for klær da de pakket godt inn for å få det så trangt som mulig)

Sent from my GT-I9100

Har hatt med meg altfor mye de to andre gangene.
Så denne gangen blir det:

Joggedress
Ammetopp og sportsbh/ammebh
Mammatruse
Hårstrikk
Mobillader og mobil
Sokker
Body + strømpebukse + heldress til mini til å reise hjem i.

Man får sykehustruser og bind på sykehuset, samt tøybleier (evt engangs), og ungen har stortsett kun vært inntullet i lintøy og helseteppe (ingen behov for klær da de pakket godt inn for å få det så trangt som mulig)

Sent from my GT-I9100

Er forresten ikke alle sykehus man får sykehustruser lengre. På SUS får du en rett etter fødsel og det er det. Utover det må du kjøpe selv på apoteket.

Back
Topp