Citas Svangerskapsdagbok

Nektarin

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Vel, da fikk vi en positiv test noen måneder før planlagt! Vi skal i bryllup i juli og hadde egentlig tenkt å starte prøvinga etter det, men nok en gang går planlegginga skeis.. :laughing002

Siste mens var 6.mai og ifølge appen jeg hadde lasta ned så skulle jeg være "trygg" når sambo kom hjem fra jobb 3 uker senere. Men da mensen ikke kom i begynnelsen av juni begynte jeg å ane at noe allerede hadde skjedd og tok en graviditetstest som klart og tydelig viste GRAVID!

Jeg har da tydeligvis veldig sen eggløsning. Unnfangelsen kan tidligst ha skjedd 28.mai og da får jeg termin 20.februar! :)

Er 4+0 i dag, men kjenner lite symptom på graviditeten, det kommer nok etterhvert tenker jeg.

Gleder meg til å bli kjent med dere andre februar-14 mødrene :hello
 
Velkommen til forumet :)

Og gratulerer så mye! :D
 
4+1 i dag, matlysten er blitt gradvis dårligere og jeg kjenner antydning til kvalme innimellom.
Ikke noe trøttere enn vanlig, sover heller mindre siden det har vært så lyst ute de siste dagene.
Kjenner noe stikking i magen, mest på venstre side.
Det får være dagens update :)
 
4+2 i dag og har hatt et par stikk i magen som har vært ubehagelige. Merker også at jeg må spise oftere, for før lunch og middag var jeg veldig kvalm og svimmel. Synest det er tidlig, men håper det bare er kortvarig. Jeg sleit med lav blodprosent og at jeg ofte ville besvime forige gang også. Min mor var likedan under sine svangerskap. :(


Termin 20. februar -14
 
4+4 og har vært på en firetimers fjelltur i dag. Ingenting føles forandret der heldigvis, så det kommer jeg til å fortsette med så lenge det går.

Ikke noe kvalm i dag, men har vært flink å spise ofte. Kjenner av og til murring i brystene (yey, endelig) ;)

Har fått time med lege på mandag for å sjekke status på blod og trykk. Så håper svimmelheten forsvinner


Termin 20. februar -14
 
Jeg hadde også EL 28. mai men min termin er 18.02 :p

Jeg som tar feil?

************
Nummer to er på vei ♥ 18. Februar 2014

hmmm.. jeg har bare brukt ulike kalkulatorer på nett og regnet fra unnfangelsesdato og ikke siste mens, regner ikke de fleste 40+2? Det blir iallefall riktig på min kalender :)


Termin 20. februar -14
 
4+6 i dag, gleder meg til å morgen når jeg runder 5 uker :D det høres så mye mer ut ;)
I dag har jeg nesten ikke følt meg gravid, savner egentlig noen skikkelig gravidsymptomer, men har bestemt meg for å bare nyte det så lenge det varer. Jeg sover godt og mindre enn vanlig, med bare en tur på toalettet i 5-6 tiden.

Var hos legen i dag og det var ingen hyggelig opplevelse, her er hva jeg skrev i en annen tråd:
Blodprosent og blodtrykk er iallefall helt fint fikk jeg bekrefta, men jerninnholdet får jeg ikke svar på før i slutten av uka. I helga og i dag har jeg ikke merka noe til svimmelheta så det spørs om det hadde mer å gjøre med blodsukkeret å gjøre. Det var rundt lunchtider jeg var uvell.

Selv om jeg bestilte time på laboratoriet så ble jeg satt opp med lege også, en turnuslege jeg skal holde meg langt unna fremover. Han begynte med at det ikke var nødvendig med oppfølging av svangerskapet enda pga stor sannsynlighet for SA. Vell, jeg har ikke bedt om noen legetime, sa jeg, og er da rimelig klar over sannsynligheten for både vellykket svangerskap og ikke. Når jeg innimellom kom til ordet så forklarte jeg hvordan mitt tidligere svangerskap var, men jeg tror ikke han fulgte med på hva jeg sa, "måtte bevege beina mens jeg satt", takk for tipset! En skikkelig jypling og besserwisser som ikke ville høre, bare snakke. Ikke viste han hva jeg burde spise heller " kjøtt og grønnsaker og sånn.." Og vi må ikke glemme terminen, for han så var det bare siste mens som gjaldt. "men jeg kan ikke ha blitt gravid før 28.mai, det er umulig det!!!", "jo men vi regner alltid fra siste mens helt til ultralyd". Idiot. Følte meg så liten da jeg gikk derifra. Fikk heldigvis mer "omsorg" og svar på laboratoriet. :-/
 
5+1 i dag og føler egentlig ikke at jeg er gravid lengre :p Vell, mensen er fremdeles fraværende så jeg regner nok med at jeg er det, men ellers er jeg tipp topp. Litt susete om det går for lenge mellom måltidene, men ellers bra.
Krysser fingrene for at jeg slipper noen særlige plager i dette svangerskapet også :) :)
 
5+5 i dag og i kjempefin form. Hadde det ikke vært for fortsatt fraværende mens og positiv test så hadde jeg trodd at jeg var innbilt svanger! :) Jeg gjør hva jeg kan for å nyte det, men ærlig talt - gi meg ømme bryster da i det minste!! ;)




Termin 20. februar -14
 
5+5 i dag og i kjempefin form. Hadde det ikke vært for fortsatt fraværende mens og positiv test så hadde jeg trodd at jeg var innbilt svanger! :) Jeg gjør hva jeg kan for å nyte det, men ærlig talt - gi meg ømme bryster da i det minste!! ;)




Termin 20. februar -14
haha, du kan få ømme bryster av meg! gratis! aooooo, drit vondt :p men utenom det + at jeg er helt ekstremt sulten har jeg ikke særlig mange symptomer jeg heller :)
 
6+1 og har endelig fått ømme brystvorter. Hurra! :D
Er stort sett flink til å spise ofte nok nå i motsetning til de to forrige ukene. Om jeg ser jeg blir sist til lunsj, så fyller jeg på med noe lite, nøtter eller frukt, da blir jeg ikke så susete/svimmel.
Men gurimalla så tregt dagene går. Teller ned til ferie (tre uker) og etter det så er jeg faktisk 12 uker på veg :D
 
7+0
Hver uke er en ny milepæl! Endelig syv uker! Har dessverre kommet i en ond sirkel hvor jeg våkner i halv seks tiden om morgenen, tisser, men sovner ikke igjen. Så ettermiddagene er tunge og ender stort sett med en time på sofaen.

Fungere greit på jobb, mye å gjøre da alle andre har ferie, men dagene går iallefall fort. Kjenner antydning til kvalme innimellom, men er usikker på om det er reellt eller om jeg "gjør meg kvalm" i hodet mitt. Blir verre om jeg tenker at "nå må jeg ikke bli kvalm". Mynthon gjør underverker. :)

Har en familie med dårlige rygger og nå har både mor og mormor fått bekreftet at de har beinsjørhet :( Så nå tråler jeg nettet for hvordan forebygge dette.


Termin 20. februar -14
 
7+6
Oi, dagene går fort! Og jeg har så masse energi! Og ømme pupper ;) Jeg er for tiden hjemme alene så de siste dagene har jeg ommøblert et par rom, tar fullstendig nedvask på et par (her er det ikke nedvask til jul, men vår/sommer), rydda masse her og der og venter bare på finevær så jeg får ut å male. Jobber 8-4 i tillegg ja. :D

Har en og annen kvalmebye innimellom, oftest på kvelden, men ikke verre en at det går greit. Heldigvis bare halvannen uke til ferie, det skal bli deilig. Og etter ferien er jeg 12 uker så da kan vi endelig begynne å si det til folk :)
 
Back
Topp