Skravletråd uke 24

Da har vi vært på besøk i barnehagen, og det gikk superfint! Han føyk rundt og utforska, og var veldig trygg med en gang. Virker som bra voksengruppe, og barnegruppe. Er luksus at de kun er to fra 2012 også tenker jeg. Blir jo sikkert flere jevnaldrende neste høst, og det er godt at de voksne har god tid til de aller minste. ;)
 
Jeg er trøtt! Snuppa er blitt forkjøla, hoster og sover urolig hele natta :/ Det verste av alt er at jeg tror hun hadde sovet kjempegodt hadde det ikke vært for hosten.. Hun hoster, gråter, sovner og så er det på igjen.. Syns så synd på henne, for hun er såå trøtt, men får ikke sove ordentlig :(
God bedring til lillesnuppa di.
 
Jeg er trøtt! Snuppa er blitt forkjøla, hoster og sover urolig hele natta :/ Det verste av alt er at jeg tror hun hadde sovet kjempegodt hadde det ikke vært for hosten.. Hun hoster, gråter, sovner og så er det på igjen.. Syns så synd på henne, for hun er såå trøtt, men får ikke sove ordentlig :(
Uff dakkar :( God bedring til snuppa!
 
Da har vi vært på besøk i barnehagen, og det gikk superfint! Han føyk rundt og utforska, og var veldig trygg med en gang. Virker som bra voksengruppe, og barnegruppe. Er luksus at de kun er to fra 2012 også tenker jeg. Blir jo sikkert flere jevnaldrende neste høst, og det er godt at de voksne har god tid til de aller minste. ;)
Det hørtes veldig bra ut :)
 
Har kjøpt maling til rommet til lillebror så da kan snart oppussinga starte :) Gleder meg til det blir ferdig ;)
 
Da har vi vært på besøk i barnehagen, og det gikk superfint! Han føyk rundt og utforska, og var veldig trygg med en gang. Virker som bra voksengruppe, og barnegruppe. Er luksus at de kun er to fra 2012 også tenker jeg. Blir jo sikkert flere jevnaldrende neste høst, og det er godt at de voksne har god tid til de aller minste. ;)

Så bra :D Tenk at vi snart har barnehagebarn!
 
Hjelpes. Jeg ble oppringt av gammeljobben med sprøsmål om å jobbe noen vakter i helga, siden det var helt prekært. Så nå skal jeg jobbe fredag, lørdag og søndag. :O Blir spennende. Gleder meg til å være noe annet enn mamma, men kommer jo sikkert til å savne lille. Er 7 timers vakter på ettermiddag, kveld, og jeg har mulighet for å hjem å amme en gang i vakta. ;)
 
Hjelpes. Jeg ble oppringt av gammeljobben med sprøsmål om å jobbe noen vakter i helga, siden det var helt prekært. Så nå skal jeg jobbe fredag, lørdag og søndag. :O Blir spennende. Gleder meg til å være noe annet enn mamma, men kommer jo sikkert til å savne lille. Er 7 timers vakter på ettermiddag, kveld, og jeg har mulighet for å hjem å amme en gang i vakta. ;)
Så gøy da :) Det var jo gode nyheter. Blir nok deilig å gjøre "voksenting" igjen :)
 
Vært med på brunsnegle dugnad. Plukket en haug og dynket i gift, drept og lagt ut som åte. Måtte det bli mange brunsnegl-begravelser i nær fremtid :D:D
 
Hvordan er det å begynne på jobb igjen da?
Er både trist og litt godt. Har jo hele veien visst at dagen ville komme så sånn er d godt å ha kommer i gang, har en jobb e trives i:) men je savner dagene m snuppa..:( får så lite tid m hu de dagene je jobber.
Trist at den tiden hjemme m hu er over.. Spennende når vår nye hverdag sakte men sikkert innhenter oss
 
Go morgen. Ikke vært så aktiv i det siste. Planlegger siste finish på bryllupet.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Bryllupsplanlegging er jo gøy! Og litt stress da :p Jeg er forlover for bestevenninna mi i sommer, og har 3-4 venninner som skal gifte seg i sommer. Kjenner at jeg er VELDIG glad for at det er overstått. Samme hvordan det går med denne jeg er gift med nå så tviler jeg på at jeg blir gift en gang til :p

Her bakes det i dag :) Så langt er det rundstykker som står for tur..
 
Bryllupsplanlegging er jo gøy! Og litt stress da :p Jeg er forlover for bestevenninna mi i sommer, og har 3-4 venninner som skal gifte seg i sommer. Kjenner at jeg er VELDIG glad for at det er overstått. Samme hvordan det går med denne jeg er gift med nå så tviler jeg på at jeg blir gift en gang til :p

Her bakes det i dag :) Så langt er det rundstykker som står for tur..
Nam nam. :) ble de gode?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Nam nam. :) ble de gode?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
Ja, jeg ble fornøyd. Skikkelig grove, men saftige likevel. Er laget på en base av Cottage Cheese og havregryn. Funka bra :)
 

Frokostrundstykker
Det skal holde til ca. 30 rundstykker, her ble det bare 16 da..

2 dl Havregryn
250 ml Cottage Cheese
50 g gjær (evt. en pakke tørrgjær)
5 dl lunkent vann
1 ts salt
13-14 dl sammalt hvetemel

Bland sammen havregryn og Cottage Cheese og la det stå over natta å svelle. Bland gjær sammen med lunkent vann og tilsett gryn- og ostemassen, salt og mesteparten av melet. Elt godt til deigen slipper bollen. La den heve seg i 30 minutter. Ta opp og kna deigen, del i emner og legg de på bakeplate. La de heve i ca. 30 minutter før de stekes i ovnen i ca. 20 minutter på 230 grader.
 
Skjønner du er opptatt da ;) Mye som gjenstår?
Nei, bare buketten og noe småtteri igjen. Men nærmer seg storm skritt.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Lurer jeg også på. :)
 
Back
Topp