Har dere sånne dager?

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Det må være hormoner, jeg pleier ikke å være sånn her. Men idag er jeg i DÅRLIG humør. Har egentlig ingen grunn utenom manko på søvn. Vi er på hyttetur i en uke nå, jeg og samboer og har invitert med to vennepar.
For det første er jeg kjempesjalu, alle fem drikker og røyker fra morgen til kveld. Føler meg på en måte litt utenfor. (Men har ingen plan om å gjøre det selv selvsagt)
Og så irriterer jeg meg så grundig over at de forsyner seg av våre ting som jeg har handlet inn - uten å spørre. Kaffen er blitt tom, tre liter vann er borte, grønnsaker til taco middagen er spist opp. Hadde de spurt hadde jeg mest sannsynlig sagt ja. Men nå er jeg bare så lei meg og provosert at jeg har sagt jeg er sliten og lagt meg på rommet. Er ikke akkurat så koselig det heller. :(
Jeg vil ikke være i dette humøret, men klarer ikke å snappe meg ut av det. :(

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

forstår deg godt jeg da... hadde blitt irritert på sånt med eller uten hormoner også :P hvertfall når man ikke sier ifra om det går tomt for noe, og man egentlig har planer om å bruke varene til noe... men jeg kjenner til at man blir fortere sur/irritert når man er gravid ;) og det gjelder vel andre typer av følelser også :P hehe..

Så kjipt å ha det sånn, men jeg skjønner deg godt.
Kanskje du kan spørre dem om de kan kjøpe inn kaffe og grønnsaker, så dere alle blir fornøyde?
Snakk også med mannen din. Det er kanskje greit at han får høre hvordan du har det? Ikke noe kult å oppleve at den man er glad i trekker seg unna heller... Så blir han kanskje litt mer var på deg og dine meninger og behov?
Om ikke annet, ta en prat med den av vennene du kjenner best. Gå dere en tur kanskje imorgen og luft tankene uten å være for anklagende?
Hvis de har bidratt med mye annet er det kanskje litt urimelig, men er det bare dere som handler inn blir det feil å forsyne seg av andre.

Uten sammenlikning forøvrig hadde vi engang et vennepar som var helt håpløse sånn.
Vi inviterte på middag, med dessert og godis etterpå. Leide filmer og sånt. De åpna bukseknappene etter middag og spiste godis med begge hender. La seg ned på sofaen og var virkelig "hjemme". Klagde stønnende over hvor mette de var...
Når vi kom dit, serverte de først middag - så kvittering/regningen etterpå og krevde at vi skulle spleise. En gang kom vi på besøk og fikk knapt et glass saft. De hadde da en ferdigpizza, men vi kunne ikke få for de var så innmari sultne... Vi er IKKE venner mer, for å si det sånn.

Håper ellers dere får en fin tur og koser dere!

Så kjipt å ha det sånn, men jeg skjønner deg godt.
Kanskje du kan spørre dem om de kan kjøpe inn kaffe og grønnsaker, så dere alle blir fornøyde?
Snakk også med mannen din. Det er kanskje greit at han får høre hvordan du har det? Ikke noe kult å oppleve at den man er glad i trekker seg unna heller... Så blir han kanskje litt mer var på deg og dine meninger og behov?
Om ikke annet, ta en prat med den av vennene du kjenner best. Gå dere en tur kanskje imorgen og luft tankene uten å være for anklagende?
Hvis de har bidratt med mye annet er det kanskje litt urimelig, men er det bare dere som handler inn blir det feil å forsyne seg av andre.

Uten sammenlikning forøvrig hadde vi engang et vennepar som var helt håpløse sånn.
Vi inviterte på middag, med dessert og godis etterpå. Leide filmer og sånt. De åpna bukseknappene etter middag og spiste godis med begge hender. La seg ned på sofaen og var virkelig "hjemme". Klagde stønnende over hvor mette de var...
Når vi kom dit, serverte de først middag - så kvittering/regningen etterpå og krevde at vi skulle spleise. En gang kom vi på besøk og fikk knapt et glass saft. De hadde da en ferdigpizza, men vi kunne ikke få for de var så innmari sultne... Vi er IKKE venner mer, for å si det sånn.

Håper ellers dere får en fin tur og koser dere!

seriøst??! :eek: skjønner godt at dere ikke er venner med dem lenger! tenk å oppføre seg sånn a.. uff, noen mennersker altså o_O

(trykket enig for det du skrev lenger opp) hehe.. men måtte bare skrive om resten :P

Ja, helt seriøst. Usmakelig og skikkelig "uoppdragne". Veldig synd, for de var veldig søte ellers. Men det er grenser for hva man gidder å dra på av venner egentlig når det blir sånn :-/

Jeg kan være helt pregnant-zilla innimellom :P Jeg har bare lyst å frese og spytte og hyle og hive mann og sønn på dør.....! Men det har heldigvis gitt seg litt, var verre i starten. ;)

Jeg har også sånne dager der jeg bare er trøtt, sliten og lei.. Og i generelt dårlig humør! Merker at det ofte skjer når det har vært mange dager på rad med litt for mye, og det er vanskelig å få forståelse for det fra andre.. Når jeg kjenner på kroppen at nå er det straks at det sier stopp, så jeg må rett og slett roe meg ned og slappe av for kvelden, men så passer det dårlig med hva samboer har planlagt. Da blir det bare bambus!

Han mener ikke noe vondt med det, tror bare det er veldig vanskelig å sette seg inn i hvordan jeg kjenner hverdagen på kroppen. Jeg styrer jo på og ser frisk og rask ut som vanlig, så da er det vel ikke helt enkelt å tenke på at jeg har litt mer begrensninger enn tidligere.

Alle hormoner og humøret tror jeg ikke er enkelt å forholde seg til for våre menn eller oss selv:).

Jeg hadde nok også blitt irritert, men hvis du snur litt på det så er det vel bedre de tør å forsyne seg og føler seg hjemme, enn at de hadde spurt om alt og listet seg rundt fordi de er redd for å trakke deg på tærne? Dere er jo på tur for å kose dere?! :)
Røykingen plager livet av meg også, og jeg klarer ikke å huske at jeg både har festrøykt og røykte til vanlig for ett årstid siden.. Så der få mannen gjennomgå daglig stakkars.. :(

Prøv å kos deg på tur, regner med dette er nære venner av en av dere så de er nok en veldig kjekk gjeng å være med om du klarer å se på det sånn:)

Håper dere får en fin tur likevel, hyttetur med venner er jo så kos!! Skjønner du blir irritert, men på samme tid, neste gang er det kanskje de som spanderer? Sånn har hvertfall vi det med våre venner, vi handler inn og gir kun det beste, men er jo det vi får igjen også, så tenker ikke på det :) Og jeg er veldig glad når våre venner henter kaffe selv, vi må da være avslappet sammen :)

MEN - hormoner er ikke lett, det vet jeg godt ;) Og vet GODT at det er vanskelig å komme ut av når man først er kommet inn i ett gir... :/ Men si det til mannen og få det ut og bli ferdig med det :) Eller svelg det, om du klarer etter en god natts søvn :)

Jeg tror jo hele veien jeg ikke er hormonell (noen gang :P), så jevn og fin at det er en gru.. Haha :P Det stemmer IKKE, iflg mannen min ;) Ooog, jeg kan nok se det stemmer.. Har temperament for å si det sånn ;) (Hos svigers, som er greie, for all del!) går jeg ofte å freser over småting, klarer ikke legge det bort, freser og knurrer og himler med øynene (uten å tro det synes på utsiden, jeg har jo pokerfjes, jeg :P) til mannen min kjefter meg ut av det/situasjonen/evnt er enig og vi freser sammen til vi kan le av det ;) :P)

Ja da, vi koser oss nå. Men kjente det toppa seg når avtalen er at man handler inn til seg selv.
Men jeg trengte nok å sove litt og, er i bedre humør idag. Hehe

Har noen slike dager jeg også, der jeg bare er skikkelig hormonell og på tuppa for den minste bittelille ting..
Hadde en slik dag i går. Sa fra til mannen da han kom hjem, at "i dag er jeg skikkelig dårlig humør, bare så du er klar over det." Han er flink og holder litt avstand da, veldig forståelsesfull er han!
Også det at jeg blir fort sliten har han full forståelse for. Helt utrolig.

Vi skal også på hyttetur med vennegjengen neste helg. Jeg kjenner at det kan bli en prøvelse med fyllerør fra fredag til søndag, og ikke minst at jeg kommer tl å bli veldig sliten. Men det er da det er viktig å kjenne på det selv og innrømme at man trenger litt mer avkobling og søvn enn man gjorde før. For min del er det veldig vanskelig.
Men satser på at det går bra :)
Kanskje største utfordringen min blir å holde meg borte fra røyken hele helga, da det er så mange som røyker der, og jeg akkurat har sluttet, men har et godt røyksug enda :s

Så bra at humøret ditt kom seg igjen, kjedelig å være på hyttetur en uke og bare være grumpy :p Hehe.. Får håpe de kjøper inn litt av det de har spist og drukket av da. Du kan jo nevne at det f.eks. er tomt for kaffe, og kanskje det er neste mann sin tur til å kjøpe inn nå :)

Ja da, vi koser oss nå. Men kjente det toppa seg når avtalen er at man handler inn til seg selv.
Men jeg trengte nok å sove litt og, er i bedre humør idag. Hehe

Ja, da var det dårlig gjort!! Men i alle fall godt det går bedre i dag, selv om det ikke var fint gjort å spise opp maten deres av de andre..

Jeg er også i skikkelig dårlig humør nå:P Gikk bra på jobb i dag, men så fort jeg kom hjem, snudde humøret. Alt samboeren og hunden gjør, er VELDIG irriterende... Og alt de ikke gjør er også irriterende:P Snakk om å være i ubalanse:)

Sliter skikkelig med humørsvingninger dette svangerskapet, jeg også. Sist merket vi ikke til endringer i humøret mitt, så det er virkelig frustrerende at det kommer dobbelt opp denne gangen. Det meste av sinnet og irritasjonen bygger seg opp på jobb, og så går det dessverre utover de hjemme når jeg kommer hjem :( Tror mye bunner i at jeg sover ekstremt dårlig og generelt er veldig sliten.

Håper resten av hytteturen blir koselig for dere alle, og at venneparet handler inn litt dere kan ha på fellesen som plaster på såret :)

Huff, skjønner at det er slitsomt å ha det slik, men så bra at det er bedre nå. Håper det går andre veien neste gang ;) irriterende med mennesker som alltid skal ta seg til rette (hvis du skjønner), men aldri gir noe tilbake.
Ang røyken og alkohol skjønner jeg veldig godt hva du mener, jeg savner også å ta meg en røyk og ett glass hvitvin/en øl i godt selskap :) men neste sommer skal jeg også gjøre det :) ha en fortsatt fin tur :)

Og her er enda en som er sur og skuffa nå... Samboeren og jeg har planer om å male og freshe opp litt i leiligheten fremover, og hadde avtalt å begynne så smått nå i helga med litt sparkling og pussing osv... I ettermiddag/kveld lånte vi bilen til hans søster, og vi var på IKEA ++ og begynte å handle inn litt..
Etter å ha kommet oss hjem med tingene, så skulle han levere bilen tilbake, og så sier han "greit om jeg tar en øl i byen på vei hjem?"...
Og så kjenner jeg at jeg bare blir dritsur og skuffa, for i utgangspunktet hadde det ikke vært noe i veien for at han kunne tatt en øl, men jeg kjenner han nå; han klarer ikke å bare ta en øl, og vips så treffer han kjente og vips så har han drukket seg fast og så får ikke jeg kontakt mer med han ikveld... Og, da vet jeg at han kommer til å sove leeeenge imorgen, enda han var så ivrig med å planlegge at vi skulle komme oss litt tidlig opp og få gjort noe... Jeg våkner jo mye tidligere enn han uansett da, så døgnrytmene våre er jo forskjellige uansett, men når han har drukket sover han iallefall lenge...
Og nå bare spurte jeg; så da tar du noen øl da, og han merket jo at jeg var sur og sa" nei, jeg tror ikke det", men da blir jeg bare "tverr" tilbake og sier at han får bare drikke når han så absolutt vil...
Og nå sitter jeg her og griner og er skuffa og sur, og tenker at vits i å planlegge ting liksom.. Har egentlig sagt at han får drikke og ta seg ut nå FØR babyen kommer, men nå hadde vi lagt planer, og hadde jeg visst at han kunne tatt 2-3 øl og så kommet hjem, da hadde det vært noe annet... Men, jeg kjenner ham, og det er fredag og deilig vær og ja.... Dritt!!!
Og huff, dette ble vel mitt lengste innlegg så langt...

Huff... ja, dette er veldig gjenkjennelig. Blir fort sur og gretten, spesielt når jeg er sliten, da tåler jeg ingenting. Men, for min egen del, så hadde jeg egentlig trodd at det skulle bli verre. Har jo hørt så mye om disse hormonene, men egentlig har jeg ikke merket så forferdelig mye til dem. Griner lett, da, men, trodde det skulle være enda verre også. Men, - uansett om det er rasjonelle eller irrasjonelle reaksjoner, så er det i alle fall innmari ubehagelig når det blir sånn. Viktig å snakke sammen om det på en god dag, funker ofte dårlig å snakke midt i kaoset er min erfaring...

Han kom hjem... Og vi har snakket, så ting er bra.. Men litt sårt for begge.. Men jeg elsker han og han elsker meg, så da går det bra ❤

Godt å høre, Lykkefrøet!

:) Jepp, det er bra! Men så får jeg alltid dårlig samvittighet jeg etterpå, selv om jeg ble sur på fredag, for at han blir utsatt for sure meg. Han er jo bare snill og god, bare lever litt i sin egen verden av og til, jaja :)

Back
Topp