Kan man ha eggløsning 2 ganger i syklus?

Men, jeg tenker jo at om jeg faktisk er gravid denne måneden er jeg jo superheldig. Sluttet med pilla etter 7 års bruk i april, prøvde ikke å bli gravid rundt EL i april, men prøvde veldig mye (haha) denne EL. Så om det faktisk skulle skje, vil jeg si at jeg er superheldig :)

Krysser fingrene for deg også Flora!
 
Nei vet du ka?? Imorgen tar eg en test. RFSU sin graviditetstest. Står det på pakken att du kan till og med testa den 1 uke før ikm.. å jag har ju inte så Många dagar igjen till ikm. Ska testa eg. Klarer ikkje vænta. Har ju haft så vont idag og. Precis som mensmerter i n- del av magen. næstan sånn att jag inte får sova pga eg vett om testen imorgen.Fått hoppas det klaffer før er og denna gang.

Tenker på dette du skrev tidligere :) At RFSU testen kunne teste så lenge før. Jeg har hørt at RFSU testen er den "dårligste" på markede?? Men hvor lenge før forventet mens tok du testen og fikk positiv nå? :) :)

Jeg har liggende to tester med merket a1, men vurderer å kjøpe RFSU eller clearblue.. Erfaringer??
 
Jaaa, jeg venter også i spenning, hehe :) Og satser på at vi begge får positive tester!!

Det merkelige hos meg er at jeg har hatt vondt i magen helt siden dagen etter EL. Varierer fra konstant småvondt til stikking i hver side... I tilegg har jeg (som sjeldent har mye utflod, faktisk nesten aldri utflod) fått en utflod (fortsatt lite) som lukter veldig merkelig og vondt. Føler at jeg må vaske meg 4 ganger til dagen for å ikke lukte... :-/

Kan jo selvfølgelig ikke si om dette er tegn på at jeg er gravid (siden jeg aldri har vært gravid før), ettersom smertene i magen kom dagen etter EL, men jeg håper :) Ser mange her inne som har skrevet at det var sånt de hadde det før de fikk positiv test, mens andre påstår at man ikke kan kjenne noe før hvertfall to uker etter EL. Ikke vet jeg :)

Venter mensen på mandag, men hadde tenkt å prøve meg på en test på søndag, hahah. Klarer ikke vente :)

Når man leser listen over symptomer på graviditet, føler man jo man har alt, haha!

Det høres jo veldig ut som det er noe på gang, tipper den blir positiv når du tester om en ukes tid! Jeg hadde litt sånn rar utflod når jeg sluttet med ppillene, men etter det har jeg ikke merket noe mer. Men tror jeg har lagt merke til dette el-slimet :)

Disse vonde brystvortene har kommet tilbake da, de kom samme dag som positiv el-test, så jeg kan vel regne med at det er kanskje mitt eggløsningssymptom...

Jeg synes jeg hadde alle mulige graviditetssymptomer i ukene etter ppilleslutt så nå tenker jeg ikke så mye over at alt kan være tegn på graviditet lenger. Det jeg ikke har hatt er kjempe-super-ømme pupper, det skal visstnok være et godt tegn, så får se om det kommer ;)

Gleder meg til søndag, du må oppdatere :)
 
Det høres jo veldig ut som det er noe på gang, tipper den blir positiv når du tester om en ukes tid! Jeg hadde litt sånn rar utflod når jeg sluttet med ppillene, men etter det har jeg ikke merket noe mer. Men tror jeg har lagt merke til dette el-slimet :)

Disse vonde brystvortene har kommet tilbake da, de kom samme dag som positiv el-test, så jeg kan vel regne med at det er kanskje mitt eggløsningssymptom...

Jeg synes jeg hadde alle mulige graviditetssymptomer i ukene etter ppilleslutt så nå tenker jeg ikke så mye over at alt kan være tegn på graviditet lenger. Det jeg ikke har hatt er kjempe-super-ømme pupper, det skal visstnok være et godt tegn, så får se om det kommer ;)

Gleder meg til søndag, du må oppdatere :)


Jaaa, jeg kjenner meg så igjen i det du forteller rundt p-pilleslutt. Jeg hadde også skikkelige symptomer da. Puppene var så ømme at alt var vondt, var kjempekvalm osv... Det er nok også mitt EL-symptom med ømme bryster. Hadde det nå når jeg hadde EL også.. Så gikk det bort i 2-3 dager og nå kjennes det litt ut som det kanskje kan være på vei.. Litt ømme, men ikke så galt.

Jeg skal oppdatere vet du!

Men vet ikke helt om jeg kommer til å ta testen på søndag....Forventer mensen egentlig på mandag, kanskje tirsdag.. Trur du testen blir "sikker" om jeg tar den på søndag da?

Vurderer om jeg skal vente til mandag å se om mensen kommer. Men, jeg kjenner jeg blir såå matt viss jeg plutselig på mandagen får tanta på besøk... Ærh!!
 
Jaaa, jeg kjenner meg så igjen i det du forteller rundt p-pilleslutt. Jeg hadde også skikkelige symptomer da. Puppene var så ømme at alt var vondt, var kjempekvalm osv... Det er nok også mitt EL-symptom med ømme bryster. Hadde det nå når jeg hadde EL også.. Så gikk det bort i 2-3 dager og nå kjennes det litt ut som det kanskje kan være på vei.. Litt ømme, men ikke så galt.

Jeg skal oppdatere vet du!

Men vet ikke helt om jeg kommer til å ta testen på søndag....Forventer mensen egentlig på mandag, kanskje tirsdag.. Trur du testen blir "sikker" om jeg tar den på søndag da?

Vurderer om jeg skal vente til mandag å se om mensen kommer. Men, jeg kjenner jeg blir såå matt viss jeg plutselig på mandagen får tanta på besøk... Ærh!!

Mega ømme brystvorter og kjempekvalm kan jeg absolutt skrive under på som ppilleslutt symptom! Dårlig gjort at kroppen lurer oss sånn.

Jeg forventer mensen mandagen etter deg, tipper jeg kommer til å ta en test i helga før det, kanskje til og med på fredagen ;) Man må bare være innstilt på at det kan være negativt uansett. Og som du sier så er det nesten bedre å få forberedt seg litt på at tanta kommer. Det er jo spennende å teste litt! :) Jeg bruker billigtester, da går det ann å teste litt. Hvilken kommer du til å teste med?
 
Mega ømme brystvorter og kjempekvalm kan jeg absolutt skrive under på som ppilleslutt symptom! Dårlig gjort at kroppen lurer oss sånn.

Jeg forventer mensen mandagen etter deg, tipper jeg kommer til å ta en test i helga før det, kanskje til og med på fredagen ;) Man må bare være innstilt på at det kan være negativt uansett. Og som du sier så er det nesten bedre å få forberedt seg litt på at tanta kommer. Det er jo spennende å teste litt! :) Jeg bruker billigtester, da går det ann å teste litt. Hvilken kommer du til å teste med?


Men det jeg da lurer på er om det kan være p-pilleslutt som tuller med meg denne gangen også????? :-/

I dag har jeg i tilegg hatt vondt i nedre del av ryggen... :-/

Jeg har brukt a1 test sist gang hvertfall. Har 1 til a1 test og to clearblue tester liggende, så får nesten se! Tror jeg kommer til å bruke clearblue på søndag, ettersom jeg "føler" de er bedre, hahaha. Er jo ikke det, men!
 
Men det jeg da lurer på er om det kan være p-pilleslutt som tuller med meg denne gangen også????? :-/

I dag har jeg i tilegg hatt vondt i nedre del av ryggen... :-/

Jeg har brukt a1 test sist gang hvertfall. Har 1 til a1 test og to clearblue tester liggende, så får nesten se! Tror jeg kommer til å bruke clearblue på søndag, ettersom jeg "føler" de er bedre, hahaha. Er jo ikke det, men!

Aner ikke hvor lenge ppilleslutt-symptomer sitter i, trodde det bare var første måneden/syklusen. Når man får regelmessige sykluser bør vel ppillene være ferdig med å tulle med kroppen? Og du fikk jo tanta innenfor de normale syklusdagene/lengden?

Vondt i nedre del av korsryggen skal være et bra tegn :)

Jeg tenkte å prøve med billig testene først også om jeg skulle være heldig å få noe som helst som ligner på positivt så kjøper jeg en sånn CB digital ;)

Dersom du venter til tirsdag tror jeg du kan få et sikkert svar. Men mange som får svar på 11-12 dpo også har jeg lest. Til og med ned i 9 dpo, men det er nok tidlig for mange.
 
Aner ikke hvor lenge ppilleslutt-symptomer sitter i, trodde det bare var første måneden/syklusen. Når man får regelmessige sykluser bør vel ppillene være ferdig med å tulle med kroppen? Og du fikk jo tanta innenfor de normale syklusdagene/lengden?

Vondt i nedre del av korsryggen skal være et bra tegn :)

Jeg tenkte å prøve med billig testene først også om jeg skulle være heldig å få noe som helst som ligner på positivt så kjøper jeg en sånn CB digital ;)

Dersom du venter til tirsdag tror jeg du kan få et sikkert svar. Men mange som får svar på 11-12 dpo også har jeg lest. Til og med ned i 9 dpo, men det er nok tidlig for mange.

Ja, har også hørt at vondt i nedre del av rygg og mage skal være et godt tegn, men i dag hadde jeg VEEELDIG vondt i nedre del av magen, spesielt høyre side.... Har vært venstre side tidligere, frem og tilbake, men ikke SÅÅ vondt som i dag..

Jeg kan vente til tirsdag, men føler nesten at jeg heller vil ha en negativ test enn å plutselig finne ut at tanta har komt, vet ikke hvorfor, hahahaha.... Jeg satser på søndag, så får vi se!

Noe merkelig er det uansettt!!!
 
Har liksom "murringer" (tror jeg) i hele nedre del av magen.. Som ikke gjør så veldig vondt, egentlig.. Bare ubehagelig! Føles ut som magen er litt tung, på en måte!

Men så har jeg sånn skikkelig "mensensmerter/stikking/kramper" BARE i venstre side som gjør ganske så vondt. Hadde det i hele natt nå, og kjenner det fortsatt litt..

Kjenner det skal bli godt å få tatt den testen, for å finneeeeee ut :)
 
Har liksom "murringer" (tror jeg) i hele nedre del av magen.. Som ikke gjør så veldig vondt, egentlig.. Bare ubehagelig! Føles ut som magen er litt tung, på en måte!

Men så har jeg sånn skikkelig "mensensmerter/stikking/kramper" BARE i venstre side som gjør ganske så vondt. Hadde det i hele natt nå, og kjenner det fortsatt litt..

Kjenner det skal bli godt å få tatt den testen, for å finneeeeee ut :)

Jeg blir nesten overbevist over at du er gravid jeg! Lykke til med testen, gleder meg til å høre på søndag :)

Hvor mange dager etter eggløsning begynte du å kjenne de murringene? Og pleier du å ha samme type eller like vondt når du har mensen?

I dag er jeg 3 eller 4 dpo, de siste to dagene har jeg kjent litt mensmurring, sånn brennende nederst i magen, men veldig svakt. Jeg har generelt lite smerter rundt mensen ellers så det er vanskelig å kjenne.

Puppene er iallefall ikke ømme enda, bare litt såre brystvorter.
 
Huff, nå har jeg fått hastetime hos legen, ettersom legen kunne tro at symptomene mine var nyrebekkenbetennelse, etter å ha gått med urinveisinfeksjon uten å gjøre noe. Jeg har merket litt svie nedentil, men egentlig tenkt at det sikkert er normalt viss jeg er gravid... Ærh! Kjenner jeg blir irritert og litt lei meg viss alt dette "bare" har vært nyrebekkenbetennelse og ingen baby.....

Jeg begynte å kjenne murringer cirka 3-4 dager etter EL... Og de har vært MYE mildere enn mensensmerter. Jeg har vanligvis EKSTREMT vondt når jeg har mensen.. Etter jeg sluttet på pilla ble det bare verre, og herregud så vondt jeg har! Har prøvd masse masse forskjellige tabletter, men ingenting fungerer :-/

Puppene mine er heller ikke ømme, i forhold til hvordan de var sist EL når det var pillene som "snakket" og gav meg/oss alle symptomene, men heller kanskje litt såre slik du skriver... :)

Jeg håper de ikke finner noen ting hos legen, og at jeg får positiv test på søndag. Selvom jeg kjenner at smertene hadde vært greit å finne utav også, for det gjør SYKT vondt!!!
 
Noen som har opplevd lignende der det faktisk har vært graviditet?
Veldig vondt på venstre side av magen??
 
Nå er jeg nesten litt flau, men bare nesten!

Kom til legen, som igjen fortalte situasjonen om kraftige smerter i venstre side. Sa ingenting om graviditet eller at jeg ønsket barn, da jeg tenkte at hun bare kom til å si at det har sikker noe med det å gjøre å sende meg hjem, i tilfelle det var noe veldig galt.

Urinprøven var negativ på urinveisinfeksjon. Legen spurte meg når jeg sist hadde mensen, og jeg svarte. Deretter spurte hun om hun kunne få ta en graviditetsstest, og jeg sa jo selvfølgelig ja. Testen var negativ, men som legen også sa er det egentlig for tidlig å teste i dag.

Legen klemte litt og fant fort ut at hun trodde jeg var gravid. Hun kunne jo selvfølgelig ikke garantere det ettersom bare en test kan. Men at smertene kunne være like som når man er gravid. Jeg følte meg helt klein og spør om hvorfor bare i den ene siden og om det da er jeg som er ei pingle ettersom jeg har lest det det ikke skal gjøre såå vondt.

Legen sa at det kunne være den siden egget hadde blitt sluppet fra, og da dannet det seg en syste der som kunne presse på å gjøre ganske vondt, spesielt ved første gangs graviditet.. Og JO, det kunne gjøre KJEMPEVONDT. Hun hadde til og med hørt om at folk ble sendt på sykehus med utrolige smerter og funnet ut at det "bare" var graviditet.

Når legen sa dette tenkte jeg bare inni meg at da er det derfor det kjennes ut som om noe skal sprenge inni siden på meg. Har jo selv trodd at jeg kan være gravid, men nå ble jeg egentlig bare mer sikker.... Så viss det nå skulle vise seg å være feil, tror jeg at jeg blir veldig skuffet.....

Samboeren vil ikke høre snakk om det enda, da han sier at det trenger jo ikke være det heller.. Han er redd for å ta gledene på forskudd, for så å få negativ test.. Forståelig nok!

Da blir det en test på søndag (bare fordi jeg ikke klarer å vente) og en på tirsdagsmorgen (etter anbefaling av legen) viss ikke mensen er kommet!
 
Haha, ble skikkelig mye skriving på meg her...

Men i dag er jeg også skikkelig av og på kvalm, føler meg rett og slett ikke god i dag. Vondt i magen, kvalm, svimmel og rett og slett bare æærh.... Men alikevell så redd for negativ test, hva i alle dager skjer da med meg??

Er allerede også begynt å lese om spontanabort fordi jeg også er redd for det :-/

Men, satser på det beste og på to streker på søndag... eller i hvertfall på tirsdag om ikke annet :)
 
Back
Topp