Hvordan kjennes rier?

gla'jenta78

Elsker forumet
MAI 2013
Septembermødre <3
Kan noen fortelle meg hvordan begynnende rier kjennes ut?
Har jo vært gjennom fødsel, men det var en traumatisk opplevelse full av smertestillende i uke 23 så har helt fortrengt hvordan det var :(
Har hatt skikkelig konstante menslignende smerter/murringer i 2 timer nå :p
 
Mine kjentes ut som mensmurringer i starten som kom og gikk "hele tiden".. Gikk fra å være bare en merkelig følelse til å bli helt forjævlige ettersom klokka gikk :p
 
Spørst hvilken fase det er, men kan minne om menslignende smerter ja. Mange kjenner ofte tak i ryggen i tillegg, og magen blir hard som under en kynner.

Men riene skal ikke være konstante da. De kan være uregelmessige i begynnelsen, men skal komme og gå med noen minutters mellomrom :)
 
Var konstant murring, men litt mer av og på nå.Håper virkelig på magebry og ikke rier, siden han tross alt ligger på tvers :p
 
Kan jo være en skikkelig UVI el.no.
 
Rier kan vel være ganske individuelt hvordan man opplever men de er vel både regelmessige og uregelmessige i begynnelsen for etterhvert å komme mer og mer jevnt. Mine nå sist ble aldri helt regelmessige før pressriene.

Men ekte rier øker i intensitet og gir seg ikke. Mine satt mest i mage først for å videre plante seg mer og mer til å kun være i ryggen.. :)
 
Jeg sammenligner det med skikkelige luftsmerter. Da får jeg tak i rygg og mage på den måten som starten av fødselen sist. Husker jeg ringte føden og sa at jeg truuudde jeg var i fødsel, men det kunne være en fis. :p
 
Jeg sammenligner det med skikkelige luftsmerter. Da får jeg tak i rygg og mage på den måten som starten av fødselen sist. Husker jeg ringte føden og sa at jeg truuudde jeg var i fødsel, men det kunne være en fis. :p
Da flirte de nok! :D

Jeg syns ikke det var helt lik (men så er det jo så individuelt), for syns luftsmerter er mye mer skarpe og stikkende.
Riene var liksom som kraftige murringer samtidig som jeg kjente det godt bak i korsryggen når det tok seg opp. Kjente nesten at det "utvidet" seg nedover..

4,5 år siden sist altså. Jeg husker iallefall det var vondt :D
 
Da flirte de nok! :D

Jeg syns ikke det var helt lik (men så er det jo så individuelt), for syns luftsmerter er mye mer skarpe og stikkende.
Riene var liksom som kraftige murringer samtidig som jeg kjente det godt bak i korsryggen når det tok seg opp. Kjente nesten at det "utvidet" seg nedover..

4,5 år siden sist altså. Jeg husker iallefall det var vondt :D

Hehe, ho lo litt da ja :p
 
Var ikke rier, men hadde utslag på leukocytter så mulig UVI..ingen antibiotika, men prøven er sendt til dyrkning så svar til mandag. Lurer på om de tar ks hvis jeg har en infeksjon i kroppen?
Har fortsatt like vondt, så mulig det blir en tlf.til obs.posten etterhvert..redd for andre infeksjoner, siden det var grunnen til at jeg mista sist :p
 
Var en infeksjon som satt seg i morkaka, ingen symptomer før økt fostervann og plutselig vannavgang 22+4. Fødte en helt frisk englegutt på dagen uke 23, men han overlevde ikke fødsel. De kunne se på morkaka at det hadde vært en infeksjon der en stund, men så lenge den var ute fant de ikke ut av hva slags. Et år siden nå 21mai...6 dager før termin, så er litt overfølsom for alt som er "unormalt" :(
 
Var en infeksjon som satt seg i morkaka, ingen symptomer før økt fostervann og plutselig vannavgang 22+4. Fødte en helt frisk englegutt på dagen uke 23, men han overlevde ikke fødsel. De kunne se på morkaka at det hadde vært en infeksjon der en stund, men så lenge den var ute fant de ikke ut av hva slags. Et år siden nå 21mai...6 dager før termin, så er litt overfølsom for alt som er "unormalt" :(

Så forferdelig! :( Skjønner veldig godt at man blir litt ekstra var da... Det hadde hvem som helst blitt! Håper du har fått god og tett oppfølging dette svangerskapet. KLEM
 
Var ikke rier, men hadde utslag på leukocytter så mulig UVI..ingen antibiotika, men prøven er sendt til dyrkning så svar til mandag. Lurer på om de tar ks hvis jeg har en infeksjon i kroppen?
Har fortsatt like vondt, så mulig det blir en tlf.til obs.posten etterhvert..redd for andre infeksjoner, siden det var grunnen til at jeg mista sist :p

Forresten, jeg har hatt og fått tilbake infeksjon av gruppe b streptokokker dette svangerskapet, og ble satt på antibiotikabehandling for dette - samme type som brukes mot UVI. Regner med du blir satt på kur hvis de viser seg at du har dette... Jeg må få antibiotika intravenøst under fødsel, da disse streptokokkende i verste tilfelle kan være livstruende for den lille om hun blir infisert på vei gjennom fødekanalen. Man får ikke keisersnitt, de tar kun forhåndsregler. Nå har jo du en annen historie i forhold til ditt forrige svangerskap, så vet ikke om det forandrer på noe hvis du skulle ha en infeksjon av noen sort... Skjønner du er bekymret!
 
Hvis jeg får føde vanlig, så får jeg uansett antibiotika pga.infeksjonen sist.
Har manna meg så opp til fødsel og trur jeg hadde hatt godt av det i forhold til sist. Spent på hva som skjer på mandag :confused:
 
Back
Topp