Når har dere tenkt å kontakte lege?

KMB1990

KMB1990
Sommerfuglene <3
Jeg er førstegangs og har ikke så mye erfaring med dette, men jeg har allerede bestilt legetime. Er det for tidlig? Jeg mistet forrige PP og er redd for å gjøre det igjen.. alt er riktignok annerledes denne gangen, jeg kjenner sterkere symptomer og testene ble sterkere denne gangen.

Når tenker dere å kontakte legen? Og vil dere be om tidlig UL?

Det er også første gangen for meg/oss. Vil nok bestille en legetime når jeg er rundt 7-8 uker på vei. Dette er kanskje mest for at jeg selv har en nevrologisk sykdom. Jeg kommer også til å bestille time for ultralyd (privat) når jeg er rundt uke 8-9.

Jeg har ingen planer om å gå til lege før i uke 12.. Med mindre jeg starter å blø eller lignende.. Ul er det bare å glemme å be om her.. Derfor tar jeg det privat :)

Jeg skal til legen til onsdagen,da er jeg 6+3. det er tidlig, men jeg har fått ny fastlege og har en del spørsmål,så da fikk jeg time såpass tidlig.. men det er vel vanlig å vente til uke 10-12 ettersom jeg har forstått..:)

Jeg var hos legen når jeg var 5+1, men det var fordi jeg hadde time fra før. Nå skal jeg ikke tilbake før uke 16

I min kommune er det vanlig å få tine mellom uke 8 og 12 sa de på legekontoret. Så jeg skal 29.mai, da er jeg 9 uker på vei.
Jeg er også litt bekymret siden jeg mistet i februar, men på legekontoret sa de at hvis jeg hadde stort behov for å prate eller følte noe var galt måtte jeg bare ringe! Så skulle jeg få time på dagen :)

Min lege har akkurat kommet fra mamma-perm så hun har heldigvis stor forståelse for dette :) Heldig der :D

Jeg var i dag, men det var fordi jeg hadde time fra før. skal tilbake i uke 8 for første svangerskapskontroll.

Tenker å bestille time hos legen i uke 10, og privat UL i uke 12. Er på ferie imellom disse ukene, så da får jeg bekreftet at alt er bra både før og etter. Skal jo fly, og oppholde meg i landet. Litt bekymret for mat ol. så det blir greit tror jeg :)

Har allerede vært og tatt blodprøve for å sjekke hcg, men bestiller første time mellom uke 10 og 12 med mindre det skulle skje noe i mellomtiden.

Jeg skal ikke gå til fastlegen min dette svangerskapet. Jeg har gått til privat gyn for å få hjelp til å bli gravid, og skal følges opp av en av jordmødrene som jobber der. Jeg skal på tidlig ultralyd neste uke. Grugleder meg!

Jeg skal ikke gå til fastlegen min dette svangerskapet. Jeg har gått til privat gyn for å få hjelp til å bli gravid, og skal følges opp av en av jordmødrene som jobber der. Jeg skal på tidlig ultralyd neste uke. Grugleder meg!
Lykke til :)

Lykke til! ;)

Jeg skal til legen på tirsdag som kommer først og fremst for å sjekke at alt er greit siden jeg har kobberspiral, men også for å sette opp en tett oppfølgingsplan pga. forrige svangerskap. Innlagt i uke 24 med ekstreme blødninger, 8 mm livmorhals, 3 cm åpning og rier. Lå opp ned i strengt sengeleie i 5 uker og fødte med akutt ks i uke 29.

Jeg skal til legen på tirsdag som kommer først og fremst for å sjekke at alt er greit siden jeg har kobberspiral, men også for å sette opp en tett oppfølgingsplan pga. forrige svangerskap. Innlagt i uke 24 med ekstreme blødninger, 8 mm livmorhals, 3 cm åpning og rier. Lå opp ned i strengt sengeleie i 5 uker og fødte med akutt ks i uke 29.
Spiralen må ut eller?

Oi… hvordan endte det med den lille da?

Back
Topp