Tips til katt/hund

Ingen dyr er allergifrie, selv ikke nakenhunden / katten.
Men bichon familien er allergivennlige....
Allergivennlige da. Det jeg mente uansett. Bare skreiv feil ord tydligvis da ;) Tror jeg ble forstått uavhengig av den gedigne skriveleifen min da ;)

Ville nok ha tenkt mer på hvilken type personlighet hunden har enn røytingen. Vi har en dalmatiner, og de røyter mye når de har periodene sine noen ganger i året. Ellers ganske lite hvis den får skikkelig for. Jeg kunne aldri hatt en puddel feks. Da den ikke ville passet inn i familien. Her blir det nok dalmis neste gang også, trass minuset med røyting.

Hvis dere er førstegangseiere så anbefaler jeg tispe, ogvis dere har barn under tre år så ville jeg ha vrntet med valp. De kan være litt viltre.

Går dere for en omplassering så spør om dere kan få "passe" den noen dager før dere bestemmer dere. Lykke til med hund. ;)

Det er btw. ofte mye pelsstell med en røytefri hund!
Sign. Vi hadde en blanding mellom tibetansk spaniel og mellomsnauzer. Hvis hun ikke var klipt så floket det seg uten daglig børsting. Hun røytet i dotter som det bare var å kaste i søpla.

Ville nok ha tenkt mer på hvilken type personlighet hunden har enn røytingen. Vi har en dalmatiner, og de røyter mye når de har periodene sine noen ganger i året. Ellers ganske lite hvis den får skikkelig for. Jeg kunne aldri hatt en puddel feks. Da den ikke ville passet inn i familien. Her blir det nok dalmis neste gang også, trass minuset med røyting.

Hvis dere er førstegangseiere så anbefaler jeg tispe, ogvis dere har barn under tre år så ville jeg ha vrntet med valp. De kan være litt viltre.

Går dere for en omplassering så spør om dere kan få "passe" den noen dager før dere bestemmer dere. Lykke til med hund. ;)
Det var planen å få låne den en stund:) Det er en kastrert hanhund, og vi er som sagt erfarne med hund begge to, men har hatt større hunder som jeg ikke føler passer til den livsstilen vi har i dag. Trenger en mindre hund som ikke krever laaange turer daglig.. Jeg går jo 30-60 minutter om dagen likevel, så hadde vært koselig å ha en turkamerat:) Av det jeg har lest om personligheten til dvergpuddel (pluss erfaring med mor til ei venninne som har) tror jeg den vil passe fint inn hos oss..

Kan virkelig ikke fordra dyrehår som fester seg overalt, får helt noia, så det veier tungt, men selvfølgelig må det være en hund med godt lynne også :)

Dalmatiner og puddel er faktisk temmelig like, sånn personlighet messig;) jeg hadde stor puddel selv, mange som skrukka på nesen når jeg sa jeg hadde det. Men han var en super gårshund, løp rundt i søla og var bestandig glad. Tror folk ser utstillingsversjonen av dem og tror de er fisefine og lite vennlige, men det er virkelig ikke sant. Å, som jeg savner Noldus:(

Vedlegg

• 1367746295043.jpg
    1367746295043.jpg
    93,1 KB · Visninger: 17
Dalmatiner og puddel er faktisk temmelig like, sånn personlighet messig;) jeg hadde stor puddel selv, mange som skrukka på nesen når jeg sa jeg hadde det. Men han var en super gårshund, løp rundt i søla og var bestandig glad. Tror folk ser utstillingsversjonen av dem og tror de er fisefine og lite vennlige, men det er virkelig ikke sant. Å, som jeg savner Noldus:(

Samme har jeg tenkt på.
Jeg har blitt kjent med et par storpudler og syns de er urolig fascinerende. Og urolig lekre når de har vanlig kort klipp. Syns dog storpuddelen er mye penere enn mellom- og dverg.

Jeg kunne faktisk tenkt meg en storpuddel i løpet av livet, selvom de normal ikke er en rase folk ville forbundet meg med :-)

Samme har jeg tenkt på.
Jeg har blitt kjent med et par storpudler og syns de er urolig fascinerende. Og urolig lekre når de har vanlig kort klipp. Syns dog storpuddelen er mye penere enn mellom- og dverg.

Jeg kunne faktisk tenkt meg en storpuddel i løpet av livet, selvom de normal ikke er en rase folk ville forbundet meg med :-)
Jeg barberte Noldus, lot det bare være igjen litt hår på hodet hans, han så heller rar ut de første to ukene, men det var jo utrolig lettvint:p
Det er en rase jeg helt klart vil anbefale, det er herlige, lojale hunder. Foretrekker den store jeg og, men jeg har lovt meg selv å ikke skaffe meg hund igjen som er for stor til å bare bæres i dusjen når den er møkkete:p De små hundene er så mye mer praktiske når det kommer til stell;)

Ha ha ha.. Første gang jeg har hør noen sammenligne en storpuddel og en dalmatiner. :PHar kjent flere med storpuddel, og må si jeg ikke synes de er like i gemytt eller personlighet. ;) Når det er sagt så synes jeg ikke noen hunderaser er fisefine, bare eierene. :P

vis du ønsker stor og god rase som røyter mye kan du ta pyrenee =P mindre raser og som røyter mindre kjenner jeg ikke til.. lykke til med valg av hund eller katt.. her har vi begge deler og begge deler har masse pels hehe er det jeg liker..

Jeg syns shih tzu er fine hunder, de røyter ikke og har en super personlighet. Klipper du dem er det også lite pelsstell, pluss at de er mye finere da;) Det er ihvertfall rasen jeg kommer til å satse på hvis jeg skal ha ny hund:)
Shih tzu røyter :p

Shih tzu røyter :p
Den er definert som en røytefri hund, og jeg syns det er temmelig trygt å si at den røyter ikke, ihvertfall i forhold til de fleste andre raser. Hvis man skal være skikkelig kverulant det finns det ikke noen raser som er røytefrie:p men desto lengre pels de har anlegg for, desto mindre røyting...

Hunder som nappes røyter ikke, så fremt de blir nappet og stelt regelmessig. Så skal man ha en hund som ikke røyter (uansett rase) tror jeg nok du må orke litt pels stell.

Pluss godt for, oljer o.l

Den er definert som en røytefri hund, og jeg syns det er temmelig trygt å si at den røyter ikke, ihvertfall i forhold til de fleste andre raser. Hvis man skal være skikkelig kverulant det finns det ikke noen raser som er røytefrie:p men desto lengre pels de har anlegg for, desto mindre røyting...
Ja, jeg vet den er det, men min røyter både på vinteren og våren selv om det er pelsstell hver dag. Grunnen til at jeg kjøpte shih tzu var at den var røytefri, men 100% er den ikke :)

Bichon røyter ikke og er allergivennlig i tillegg. Det er pelshunder da, børste hver dag eller holde kort. Godt lynne og det er det viktigeste :)

Ja, jeg vet den er det, men min røyter både på vinteren og våren selv om det er pelsstell hver dag. Grunnen til at jeg kjøpte shih tzu var at den var røytefri, men 100% er den ikke :)
Det var da rart... Hva slags for bruker du, evt olje? Ikke for å være nysgjerrig altså, men jeg jobba mange år i dyrebutikk, så for er noe som interesserer meg;)

Det var da rart... Hva slags for bruker du, evt olje? Ikke for å være nysgjerrig altså, men jeg jobba mange år i dyrebutikk, så for er noe som interesserer meg;)
Han får royal canin shih tzu. Oljer, shampoo og balsam tar jeg gjerne imot råd og forslag for det jeg har brukt nå syns jeg ikke er så godt. Husker ikke hva det heter nå da :/

Han får royal canin shih tzu. Oljer, shampoo og balsam tar jeg gjerne imot råd og forslag for det jeg har brukt nå syns jeg ikke er så godt. Husker ikke hva det heter nå da :/
Da får han jo et skikkelig bra for :-) Jeg syns den beste oljen er en type de selger hos dyrlege, jeg husker ikke hva den heter, men den er i en gul og hvit pumpeflaske. Det er ikke fiskeolje, så man slipper den ekle lukta :-p Når det kommer til shampo liker jeg biogroom godt, men der er det masse bra å velge mellom, jeg vet mange shi tzu folk sverger til vellus. Ååå, kjenner jeg får lyst på shi tzu jeg og, men det er mindre praktisk å få seg valp før veslegutt blir større, han er 8 mnd....

Back
Topp