Når høre hjertelyd hjemme med doppler?

kattungen

Glad i forumet
Når kan man høre hjertelyden med doppler hjemme som førstegangs? :)
 
Så noen hadde funnet i uke 9 på de andre forumene. Vet ikke om de var førstegangs da.. Legen klarte ikke finne min i uke 12 sist! Men han hadde ikke peiling på svangerskap da ;) har lyst å prøve finne den snart, men er bare 8+4 så bør vel vente...
 
Min søster fant det på nr. 2 da hun var 10+3 :)
Man skal vite hvor man skal lete tror jeg, de ligger ganske så langt nede så tidlig :)
 
hm.. hadde vært morsomt å prøve, men jeg eier ikke noe doppler...

men uansett da jeg var 8+1 så klarte vi fint å se fosteret på utvendig ultralyd, lurer på om jeg hadde klart å funnet lyden med en doppler snart? Jordmora bare trykte ned ul-apparatet rett over skambeinet og pekte det ned mot beina mine :)
 
Men når jeg tenker meg om så er det jo ikke sikkert at hjertelyden er så kraftig at du kan skille den ut i fra alle de andre lydene i kroppen :p sånn som din egen puls som gir pulsering til morkaka og annet bråk :p hehe, hjertet må jo sikkert bli kraftig nok til å gi fra seg lyd idét det slår
 
Sist fant jeg den den dagen jeg kjøpte dopleren, var vel ca 13 uker da. Og denne gangen kribler det etter å prøve, men er bare 8+3, så er nok litt tidlig..
 
Jeg hørte babyens hjertelyd med Angelsounds i uke 10, dette til tross for foranliggende morkake.
Fant lyden ganske langt nede, rett over skambenet. Og man er ikke i tvil når man hører lyden, høres ut som en gallopperende hest eller som et lokomotiv. Verdens fineste lyd :)
Står mer om det på denne linken: http://www.angelsounds.no/storepage1373607.aspx
 
Jeg forsøkte i dag, uke 12 blank, og fant ingenting. Finner pulsen min ved hvert hoftebein, og det stemmer jo, og så fant jeg pulsen min igjen mellom navlen og skambeinet litt ut mot høyre, men der måtte jeg trykke ganske hardt - lurer på om det var pulsen til morkaka, for den var ørlitt raskere enn min... Tipper 120 slag, istedenfor 100-110 (jeg har kronisk høy hvilepuls :p )
 
Når kan man høre hjertelyden med doppler hjemme som førstegangs? :)
Så ei på youtube som fant lyden ved uke 8.jeg prøvde den i går og fant den med en gang er 10+5 i dag
 
Sniker fra oktober. :) jeg fant denførst i uke 15 med doppler hjemme. Anbefaler eller ikke å prøve før heller, man bekymrer seg grenseløst mye om man ikke finner den, noe ikke jeg gjorde når jeg først kjøpte den i uke 13.
 
Sniker fra oktober. :) jeg fant denførst i uke 15 med doppler hjemme. Anbefaler eller ikke å prøve før heller, man bekymrer seg grenseløst mye om man ikke finner den, noe ikke jeg gjorde når jeg først kjøpte den i uke 13.

Godt råd :p Blei mektig oppgitt da jeg ikke fant noe, ringte Volvat for å høre om de hadde ledig UL (har vær mye bekymra siste to ukene), men de hadde ikke før på mandag. Så minnet mannen meg på at vi jo har time på Jessheim på lørdag :p
 
Denne gangen fant jeg den i uke 10, og har funnet den hver gang jeg har prøvd etter det :) pappaen vil ikke være med å prøve pga sist svangerskap tok det så lang tid før vi fant den (uke 16), og han er redd bekymringer om vi ikke finner den nå..
 
Tror det er veldig varierende fra person til person, samt apparat til apparat. =)
 
Er det verre å finne hjertelyden (altså vanskeligere) når man har ekstra god polstring på magen i utgangspunktet??
 
Tror det har mer og si hvor høyt oppe livmoren er kommet og hvordan morkaken er plassert, å vite hvor man skal lete og sånn..

Babyen ligger så langt nede nå at d blir jo liksom under magen..men jeg er ingen ekspert da ;)
 
Back
Topp