Seriøst!!!

Mrs.Mona

Elsker forumet
MAI 2013
Hva er det egentlig med folk, når gravide nærmer seg terminen???
Hører nesten hver dag "Har du ikke født enda??" Nei, jeg har fremdeles stor gravid mage, ergo jeg har ikke født enda... Og det å spørre "Er du ikke lei enda" etterfulgt av at "det er den værste tiden igjen"... Jeg har 2.5 uke igjen og ALLE gravide er da lei, og har ikke noen interesse av å høre gang på gang at siste tiden er jævligst..

Er bare slik det er,prøver bare å overse det....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Hva er det egentlig med folk, når gravide nærmer seg terminen???
Hører nesten hver dag "Har du ikke født enda??" Nei, jeg har fremdeles stor gravid mage, ergo jeg har ikke født enda... Og det å spørre "Er du ikke lei enda" etterfulgt av at "det er den værste tiden igjen"... Jeg har 2.5 uke igjen og ALLE gravide er da lei, og har ikke noen interesse av å høre gang på gang at siste tiden er jævligst..

Hehe.. uff, kjenner igjen dette.. Nesten isolert meg litt jeg da jeg ikke orker alle kommentarene for eksempel ved barnehage henting/ levering. "Neimen har du ikke født?!" ... "tyngste tiden nå ja...." , "hvordan er formen" (den er litt vanskelig i og med formen tidevis er ganske dårlig men orker jeg ikke informere alle om)...
"Mage fortsatt ja....Når ER egentlig termin?!"...

Men de kjipeste kommentarene er fremdeles : "er du sikker på det ikke er to der inne?!... er jo DEN magen!!!" ...

Men som mannen sier hver gang han ser jeg er drittlei etter kommentarer : Er enkelt snakke om , som vær og vind, for de som ikke kjenner en så godt - et naturlig samtaletema, og joda.. jeg ser den :P

Åh, noen eier ikke antenner altså...
Prøve å bare lukke ørene for slike kommentarer og la de fare.
Klart man blir lei og sliten, hva i alle... er vitsen med å minne en på det??

Hos meg er det omvendt. Sist uke kom det fra en annen mamma i barnehagen "Du er gravid du, ja. Når er termin? Allerede i mai??? Trodde du var etpar mnd på vei..." og fra en annen "Er du sliten alt nå??"! Får sånne kommentarer hele tiden, syns ikke det er noe mer koselig. Særlig siden jeg er MYE større nå enn sist :eek:

Det som er gøy er å ta de som kommer med sånne bedritne kommentarer på kornet . Ihvertfall de med egne barn.
Jeg har fire uker igjen og folk skjønner ikke hvordan jeg orker å jobbe og flytte og ha 4 åringen samtidig.
"Da må du ha vært i sinnsykt dårlig form" sa jeg til en bekjent som husket hvor sliten og lei hun var. .. det går SÅÅÅ bra! Hoho. Ble stille da. Vi er da forskjellige ALLE sammen! Jeg lar meg ikke provosere så lett, men et veldig rask til å svare; -D

Det som er gøy er å ta de som kommer med sånne bedritne kommentarer på kornet . Ihvertfall de med egne barn.
Jeg har fire uker igjen og folk skjønner ikke hvordan jeg orker å jobbe og flytte og ha 4 åringen samtidig.
"Da må du ha vært i sinnsykt dårlig form" sa jeg til en bekjent som husket hvor sliten og lei hun var. .. det går SÅÅÅ bra! Hoho. Ble stille da. Vi er da forskjellige ALLE sammen! Jeg lar meg ikke provosere så lett, men et veldig rask til å svare; -D

Herlig :D

Farmoren til samboer spurte meg her om dagen hvor mye jeg har gått opp, er vell det spørsmålet jeg har fått mest! Helt erlig så har dem ikke noe med det, synes det rett og slett er ubehagelig! Der værste er jo når jeg prøver å fortelle dette til samboer sier han bare at det er jo naturlig å spørre og grave om gravide så det måtte jeg jo bare finne meg i! Akkurat som om gravide ikke har noen private rettigheter over kroppen sin :angry4

Enig her.. føler de fleste man møter på føler for å si noe nå som det nærmer seg slutten, men ofte tenker de ikke før de snakker.
Her blir jeg nærmest overfalt med kommentarer når jeg henter jenta på SFO.
'Oi, nå har magen sunket!! ikke lenge igjen!',
'Næmmen, så høy magen din er da! du må nok gå 2 uker over du!'
'Ååå har du bekkenplager, jeg husker den gangen der med meg!'
'Snart termin ja? den siste tiden er den værste så bare bit tenna sammen'
'Datteren min måtte settes igang nå 2 uker på overtid, så du bør forberede deg på å gå en stund til'
.....bare noen av kommentarene denne uken.

Jeg tenker ikke så mye over det der og da...føler bare mange har en merkelig måte å engasjere seg på.
Men merker jeg helst vil unngå å komme i snakk med noen når jeg henter henne nå, så jeg går fort innom for å finne henne, men de klarer alltid å huke tak :-/ Hvilke kommentarer kommer i dag trooo...

Hos meg er det omvendt. Sist uke kom det fra en annen mamma i barnehagen "Du er gravid du, ja. Når er termin? Allerede i mai??? Trodde du var etpar mnd på vei..." og fra en annen "Er du sliten alt nå??"! Får sånne kommentarer hele tiden, syns ikke det er noe mer koselig. Særlig siden jeg er MYE større nå enn sist :eek:

Sånne får jeg også. "Ååååå så liten og nett du er da. Det kan umulig bare være 2 uker igjen". "Det må være en liten gutt".

Sånne får jeg også. "Ååååå så liten og nett du er da. Det kan umulig bare være 2 uker igjen". "Det må være en liten gutt".
Jaa, det også. ALLE tror det er gutt! Jeg har visst veldig guttemage (ifølge folk som kun har sett meg i boblejakke, blant annet). Syns magen min er helt lik (bare større) som den var med vesla jeg da :rolleyes:

Eg får fremdeles spørsmål.. Hæ? Er du gravid? Då kan du ikkje være mer enn 3-4 mnd vertfall.. herre jesus eg er større enn eg var med storebror :o

Måtte nesten bare begynne å le her en dag, med to timers mellomrom fikk jeg disse to kommentarene (selvsagt fra to forskjellige damer): "Wow! Du er gigantisk! Sikker på at det er bare en, dere har vel tatt ultralyd?!?" og "Oi, den magen var liten til å ha så kort tid igjen!" Hva skal man si?

Men ja, begynner å bli lei av spørsmål om jeg ikke er lei, sliten, utålmodig, klar, bla bla. Jeg er jo faktisk ikke lei i det hele tatt, ingen utålmodighet whatsoever, og det gjør meg ingenting å evt gå over termin - det eneste jeg er lei er å svare på spørsmål om jeg er lei (+ få høre hvor svær jeg er...). Er fælt å si det, men det er nesten noe av det beste med å ha gått ut i permisjon og se mindre til folk - slipper alle de kommentarene...

Jeg vagger ( veldig bekkenløsning) rundt med gigamage og får ingen kommentarer fra fremmede, bare medlidende blikk ;) at folk jeg kjenner kommenterer og spør bryr jeg meg lite om. Alle som kjenner meg vet at dette svangerskapet er beintøft for meg, men selv syns jeg det er unehagelig å få mye medlidenhet. Det er jo koselig at de viser interesse og de fleste har folkeskikk nok til å ikke gå over streken.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg isolerer meg litt for å slippe kommentarer. Er også dritlei av å få intime spørsmål og høre det samme om og om igjen. Ikke rart man blir lei på slutten, med så mange innpåslitne folk :p det er hovedgrunnen til at jeg er lei, sånt gjør hverdagen MYE tyngre.

Idag har jeg kjent spesielt på dette med kommentarer fra kjente og ukjente under graviditeten. Har så langt ikke latt meg provosere, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli lei. De fleste kommenterer at jeg har så stoooor mage. Jeg er førstegangsfødende og i følge jordmoren er magen min helt gjennomsnittlig i størrelse. Flere har kommentert at jeg har typisk guttemage, det gjør meg stressa. Er ikke det at jeg ikke blir glad om jeg får en gutt, men siden jordmødrene på alle 3 ultralydene vi har vært på har sagt jente har vi forberedt oss på det. Vi har kun jentenavn klart og jeg har kjøpt inn masse rosa babyklær m,m. Siden jeg har fått så mange kommentaterer på at jeg har guttemage må jeg si at jeg er veldig spent på hva det blir. Blir det gutt må jeg i alle fall ut på shopping... :p flere som har opplevd lignende?

Syntes ikke kommentarene er så gale jeg, verre med alle de som skal stryke og kjenne på magen min...
Sånn stryke på magen og si at nå er det ikke lenge igjen.... :mad:

Det er jeg enig i!! Magen min er innenfor intimsonen min og der er det kun de nærmeste som har tilgang! Får frysninger og grøsser når andre tar på magen min! Legger som oftest hendene og armene mine over magen slik at de dekker den.. haha

Idag har jeg kjent spesielt på dette med kommentarer fra kjente og ukjente under graviditeten. Har så langt ikke latt meg provosere, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli lei. De fleste kommenterer at jeg har så stoooor mage. Jeg er førstegangsfødende og i følge jordmoren er magen min helt gjennomsnittlig i størrelse. Flere har kommentert at jeg har typisk guttemage, det gjør meg stressa. Er ikke det at jeg ikke blir glad om jeg får en gutt, men siden jordmødrene på alle 3 ultralydene vi har vært på har sagt jente har vi forberedt oss på det. Vi har kun jentenavn klart og jeg har kjøpt inn masse rosa babyklær m,m. Siden jeg har fått så mange kommentaterer på at jeg har guttemage må jeg si at jeg er veldig spent på hva det blir. Blir det gutt må jeg i alle fall ut på shopping... :p flere som har opplevd lignende?
Trur de fleste sier gutte mage for det blir fødd fler gutter enn jenter.. så då har de større sansynlighet for å få rett.. skjønner deg der då.. det må være UTROLIG irriterende!!

Back
Topp