Graviditet og røyk!

  • Trådstarter Ønskebarn2015
  • Opprettet
Ø

Ønskebarn2015

Guest
Er det noen av dere som er gravide som røyker?
Jeg er selv røyker og er gravid i uke 5, men prøver å slutte. Det er jammen meg ikke bare og bare.
Har kjøpt mildere røyk og røyker mye mindre enn før. Sikker mange meninger om dette temaet, men jeg skriver ikke dette for å få en hel hau med kritikk!
Andre som sliter?
 
Ja det er ikke lett. Slutta når jeg fikk positiv test. Bare prøv å hold deg unna ting som gjør at du har veldig lyst på røyk. Å tenk på motivasjonen i magen. det blir lettere etter noen dager synes jeg :)
 
Så flink du er :)
Har en mann som røyker som en skorstein så det er liksom alltid noen rundt meg som røyker, men jeg prøver å trekke meg litt unna.
Jeg SKAL klare å stoppe helt opp ;)
 
Å jess.... har veid for og i mot i flere dager om jeg skal skrive ett tilsvarende innlegg.. det er kjempevanskelig å slutte :( Men jeg SKAL klare det!!!

Jeg har kuttet ned MYE og heldigvis (får jeg bare si) så virker det som at kroppen min nå egentlig ikke vi ha røyk lenger.. jeg blir småkvalm når jeg røyker. Så jeg håper at det skal hjelpe til for at jeg skal klare å slutte rimelig snart. Det handler mye om (for meg) å bryte vanen med å røyke... kjenner jeg at jeg har lyst på røyk så har jeg i dag gått på do, spilt litt, surfa litt fra mobilen eller noe sånt, bare for å se om jeg klarer å få tankene bort fra røyken til det verste suget har gitt seg. Det har gitt resultater i at jeg i dag har røyka 4 røyk, til vanlig ville jeg ha røyka nesten 10 stk så langt i dag.

Men vi skal klare det Misslene78!! Vi får backe hverandre opp og hjelpe hverandre det vi klarer :)
 
Ja. Virkelig en god mulighet forå bli røykfri. Jeg heie på dere:) du må få med mannen din på å slutte å røyke :) blir enklere når man begynner å kjenne liv å sånn å :)
 
jeg snuser litt, prøver å holde meg borte
 
Jeg tok 1 røyk,når testen viste positiv, så det vil si at jeg har vært røyk fri 4 dager nå. Nei,det er ikke lett.!!!! Hvis jeg får lyst på røyk,tar jeg en bannan,og finner på noe så jeg glemmer røyken en stund..
 
Jeg røyka relativt mye hele mars, og tirsdagen før positiv test drakk jeg også - det var ikke venta at Bolla skulle sitte denne måneden ;) Men da testen var positiv onsdag formiddag (27.03) kutta jeg røyken straks. Hadde røyka på morgenen, og senest en halvtime før testing :p Som sagt, forventa veldig negativ test ;)
 
Jeg hadde meg en fest dagen før jeg testet positivt jeg også :O
Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle få positiv test, for jeg har kun en tett eggleder igjen og det skal så og si være umulig for meg å kunne bli gravid på vanlig måte, men så feil kan legene ta hehe :)
 
Jeg også slet med det samme, er i uke 6, men har nå begynt å bli såpass kvalm at jeg ikke orker røyk, så har vært 2 dager uten nå, og orker ikke tanken på det. Ellers så hjalp det som de andre skriver her og få tankene over på noe annet :) jeg pleide å ha en skål med frukt jeg liker skjært opp i biter på bordet når jeg var hjemme, og spiste heller det enn å gå ut å røyke hver gang jeg fikk lyst.. Men masse lykke til :)
 
Bra du har trappet ned, men det beste er å bare kaste røyken med en gang. Mest effektivt når det kommer til å slutte å snuse/røyke - av egen erfaring i hvertfall! Lykke til :)
 
Jeg røkte forrige gang. Det som funka for meg var å slutte helt. Skjønner deg så godt. Føltes helt grusomt den gangen. Lykke til, dette greier du helt fint.
 
Hei,
Da vi bestemte oss for å prøve å få barn, ville vi også slutte å røyke. Jeg satte fristen for siste røyk dagen før jeg skulle ta ut spiralen.
Det som hjalp meg (som har røkt ca 15 hver dag i 15år), var Alan Carr's Non smoking DVD. Jeg fikk den tilsendt fra Irland, men jeg tror den er ute på You tube.
Du trenger ikke tro meg når jeg sier at jeg ikke har slitt en dag, men det er sant. Og du har alt å vinne på å gi den en sjans. trust me!
 
Har satt en grense og et håp om å klare å slutte innen uke 12.
Prøver og ikke ha for store forventinger til meg selv med en gang, men merker skammen hver gang jeg tenner opp en røyk og det blir mer og mer sjeldent for hver dag som kommer.
 
Det er mye stigma rettet mot røyking i graviditeten. Alle vordende mødre vet at det er uheldig. allikevel gagner det ingen med skam. Skam gjør at det blir tiet vekk, åpenhet gjør at man kan få / gi støtte og veiledning.
Jeg heier på dere alle!
 
Det er mye stigma rettet mot røyking i graviditeten. Alle vordende mødre vet at det er uheldig. allikevel gagner det ingen med skam. Skam gjør at det blir tiet vekk, åpenhet gjør at man kan få / gi støtte og veiledning.
Jeg heier på dere alle!
Enig!
Sluttet selv å røyke for 5 år siden, for meg fungerte det ved å kutte tvert og endre hverdagsvaner.
Heia dere!
 
Jeg merker forresten at jeg savner røyken når jeg er stressa og nervøs... Sånn som før tannlegen... ;)
 
Jeg klarer det fint så lenge jeg ikke er med andre som røyker :) Men med en gang jeg er med venner som røyker så kjenner jeg at det er vanskelig.
 
Vi er gravide i uke 13 nå, og røyker fortsatt begge. Samboeren min røyka rundt 35-40 Rød Prince 100's om dagen fram til positiv test, men hun har redusert til ca 15-20 Prince Mild nå! De første dagene var vi begge nede på rundt 10 Kent om dagen, men det ble fort for lite... Hun prøver å trappe ned, men er ikke innstilt på å kutte helt... Hun har vært storrøyker siden hun var 12, og er 22 nå, så det er jo ikke så rart hun sliter! Hun har ei jente fra før, og i det svangerskapet røyka og snusa ho som før, og det gikk bra!
Vi har vært hos jordmor, og på tidlig ultralyd denne uka, og alt ser bra ut denne gangen og! :) Jordmor var positiv til at hun hadde redusert antallet og gått over til mildere røyk, selvom hun helst så at hun slutta helt da...! Men det vil hun jo/klarer hun ikke...
 
Back
Topp