Skravletråd team yellow

Hei!

Skal bli godt å komme i gang med dette her merker jeg. Er 28 år, gift, to barn på 1 og 3 år. Var syk i høst og på kort tid forsvant det en del kilo. Nå har jeg begynt å gå opp igjen disse kiloene, men siden kroppen min er som den er, hadde det ikke gjort noe om de holdt seg borte... Må skjerpe meg på kosten og komme i gang med trening.

Det første jeg må gjøre er å kutte ut brusen, drikker ikke så mye, men har ikke noe problem med å kutte det ut helt. Sjokolade er verre, men det må begrenses til helgene. Og hver dag skal det være bevegelse. Løpe, 30ds, gå tur, ellipsemaskin, sykle osv.

Jeg har ikke noe veldig mål med å gå ned mange kilo, men 4 kilo hadde ikke gjort noe. Må være realistisk og tenke at jeg skal klare å holde kiloene borte.
 
Hva spiser dere da? Jeg er elendig på å spise ofte, blir som regel kun lunsj og middag.
Tenkte jeg skulle handle inn å prøve å få i meg enten en skyr eller en smoothe til frokost. Også har jeg byttet brød ut me knekkebrød i tillegg til at jeg prøver å bytte ut matvarer med enten mager eller fiber.

Jeg spiser heller ofte og litt mindre, ;) Spiser ganske sunt, men er sånn at jeg må kontrollere hvor mye jeg spiser. Er veldig glad i både å spise og lage mat, og lager alt hjemme fra bunnen. :D Jeg kan ta ut en dag fra shape up kontoen min, og publisere det her hvis du vil. ;) Skal visst gå an hvis man er gullmedlem.
 
Hei :)
På kosthold syns jeg ikke det er så mye å forandre, må bare kutte ut sjokolade og chips :(

Det klarer du! Det er bare i starten det er vanskelig pga. at man blir avhengig av sukker. Sjokolade er min største last også, men greir å holde det til en gang i uken med litt viljestyrke. ;)
 
Hei!

Skal bli godt å komme i gang med dette her merker jeg. Er 28 år, gift, to barn på 1 og 3 år. Var syk i høst og på kort tid forsvant det en del kilo. Nå har jeg begynt å gå opp igjen disse kiloene, men siden kroppen min er som den er, hadde det ikke gjort noe om de holdt seg borte... Må skjerpe meg på kosten og komme i gang med trening.

Det første jeg må gjøre er å kutte ut brusen, drikker ikke så mye, men har ikke noe problem med å kutte det ut helt. Sjokolade er verre, men det må begrenses til helgene. Og hver dag skal det være bevegelse. Løpe, 30ds, gå tur, ellipsemaskin, sykle osv.

Jeg har ikke noe veldig mål med å gå ned mange kilo, men 4 kilo hadde ikke gjort noe. Må være realistisk og tenke at jeg skal klare å holde kiloene borte.

Enig. Viktigere å holde kg borte etterpå, enn å gå ned så mye at man ikke har sjanse til å holde det av. ;)
 
Hva spiser dere da? Jeg er elendig på å spise ofte, blir som regel kun lunsj og middag.
Tenkte jeg skulle handle inn å prøve å få i meg enten en skyr eller en smoothe til frokost. Også har jeg byttet brød ut me knekkebrød i tillegg til at jeg prøver å bytte ut matvarer med enten mager eller fiber.
Prøver å spise mange små måltider. Mye frukt, grønnsaker, egg, kylling, knekkebrød. Som mellommåltid blir det gjerne en dobbel 0% yoghurt eller en liten shake. :)
 
Holder til på Østlandet forresten:)

Det ser ut som dere har en god plan alle sammen! Her er det bare å skjerpe seg som er planen... Men, lurer på, hva er det som motiverer dere. Hvorfor ønsker dere å gå ned i vekt, hva er motivasjonen?
 
Holder til på Østlandet forresten:)

Det ser ut som dere har en god plan alle sammen! Her er det bare å skjerpe seg som er planen... Men, lurer på, hva er det som motiverer dere. Hvorfor ønsker dere å gå ned i vekt, hva er motivasjonen?
Rett og slett bare at jeg syns kroppen min ser grusom ut nå. Er ikke vant med å ha så mange kilo ekstra. Etter forrige svangerskap føyk jo kiloene av uten å måtte gjøre noe for det, men denne ganga er det annerledes..
 
Jeg spiser heller ofte og litt mindre, ;) Spiser ganske sunt, men er sånn at jeg må kontrollere hvor mye jeg spiser. Er veldig glad i både å spise og lage mat, og lager alt hjemme fra bunnen. :D Jeg kan ta ut en dag fra shape up kontoen min, og publisere det her hvis du vil. ;) Skal visst gå an hvis man er gullmedlem.

Ja, du kan gjerne ta ut en dag fra den så får jeg/vi se :)
Har også løst å lage alt fra bunnen, men jeg ender som regel opp med å ta ferdimat siden jeg ikke orker finne oppskrifter. Det å prøve seg fram til noe gode sauser og slikt klarer jeg heller :(
 
Holder til på Østlandet forresten:)

Det ser ut som dere har en god plan alle sammen! Her er det bare å skjerpe seg som er planen... Men, lurer på, hva er det som motiverer dere. Hvorfor ønsker dere å gå ned i vekt, hva er motivasjonen?

Nå er jeg rimelig normalvektig da, men har gått opp 11kg siden første svangerskap, magen er blitt hengete, fått mye rundere ansikt +større "dobbel" hake, Så her er motivasjonene at jeg vil få kroppen litt tilbake slik den var før. Har aldri hadd noe god selvtillitt, men når jeg ser på gamle bilder så skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke hadde det, så nå vil jeg bare prøve å kanskje bli litt fornøyd med kroppen, og ikke minst vil jeg at jeg skal kunne vise kroppen min til sambo uten at jeg føler at jeg må stramme inn magen osv.
Ble litt rotete det her :p
 
Dere må huske å skrive inn vekt i veietråden. Dere som ikke ønsker å publisere vekt må melde startvekt til meg på pm. sammen med vekt for fredag. Dere som melder vekt i veietråden innen fristen trenger ikke sende meg pm for oppdatering på fredager. ;)
 
26 år, forlova. Nettopp kjøpt nytt hus :)
Har en gutt på 4 år og prøver på nr 2. Så egentlig håper jeg at jeg ikke får vært med her så lenge :p jeg vil ned 10 kilo. Har bekkenplager etter sist svangerskap. ( fødte i oktober) så må ta det litt rolig fysisk. Så her er det sunn kost og gåturer som gjelder. :)
 
26 år, forlova. Nettopp kjøpt nytt hus :)
Har en gutt på 4 år og prøver på nr 2. Så egentlig håper jeg at jeg ikke får vært med her så lenge :p jeg vil ned 10 kilo. Har bekkenplager etter sist svangerskap. ( fødte i oktober) så må ta det litt rolig fysisk. Så her er det sunn kost og gåturer som gjelder. :)

Da håper jeg det klaffer for deg raskt. ;) lykke til både i krigen og i prøvingen...


Så må jeg si at det er utrolig trist at du har mistet baby i oktober. :(
 
Lastet den ned nå, og fikk opp at jeg skulle ha 1260 kalorier hver dag. Men hvordan er dette i forhold til amming? Burde jeg ha litt mer? Har jo ikke peiling på sånt her

Har lest meg litt opp på ammehjelpen og funnet ut at det ikke er anbefalt å være under 1800 kalorier daglig når man ammer. Sikkert grunnen til at jeg er så sulten etter at jeg gikk ned til 15-1600. Jeg har oppjustert inntaket. Så blir det mer trening istedet. ;)
 
Hva spiser dere da? Jeg er elendig på å spise ofte, blir som regel kun lunsj og middag.
Tenkte jeg skulle handle inn å prøve å få i meg enten en skyr eller en smoothe til frokost. Også har jeg byttet brød ut me knekkebrød i tillegg til at jeg prøver å bytte ut matvarer med enten mager eller fiber.

Spiser hver andre time når jeg er flink. ( har skeia ut de siste par ukene og lagt på meg 3 kilo :S )
Men jeg spiser lite til hvert måltid.
Feks :

08 : 1 knekkebrød med 1/2 avokado og vårløk
10 : 1 gulrot
12 : guinoa salat med cottage cheese, grønnsaker og linfrø
14 : 1 eple
16 : 1 laksefilet og masse grønnsaker
18 : 1 gresk yoghurt
21 : 1 knekkebrød med kylling + 1/2 mango


08 : rugskive med kylling og 1/2 avokado
10 : 1 pære
12 : 2ss cottage, 2 ss vaniljekesam, 2/2 mango og 2ts linfrø
14 : en skive kålrabi
16 : linsesuppe
18 : liten Smoothie
21 : havregrøt med havremelk og linfrø


Dette er det som funker på meg hvertfal
 
Da håper jeg det klaffer for deg raskt. ;) lykke til både i krigen og i prøvingen...


Så må jeg si at det er utrolig trist at du har mistet baby i oktober. :(
Takk :*
 
Ah, hatt en god start på dagen her! Mannen kjørte barna i barnehagen, så tok jeg et røsk i huset før jeg trente litt. Nå er jeg nydusja, har nettopp spist og er klar for jobb. Håper dere får en finfin dag!
 
Ah, hatt en god start på dagen her! Mannen kjørte barna i barnehagen, så tok jeg et røsk i huset før jeg trente litt. Nå er jeg nydusja, har nettopp spist og er klar for jobb. Håper dere får en finfin dag!
Ha en fin dag du også. :)
 
Da står en lang gåtur og en halvtimes trening på planen her i dag. Hvordan starter dere uka?
 
Halsbetennelse er jammen en effektiv slankekur. Gått ned 1,2kg siden fredag. Bare så synd alt nok ikke forblir borte når man klarer å spise igjen.:p
 
Her i huset var jeg så klar til å starte treningen og gå meg en tur på butikken for å handle inn sunn mat :) Men så er så klart store pia mi blitt syk og jeg må holde meg inne sammen med hun. Satser på at begge ungene får seg en lur samtidig så jeg får trent uansett :)
 
Back
Topp