Skravletråd team blue

Jeg kan jo begynne med å fortelle litt om meg selv :)

Jeg er ei jente på 23 år, er samboer med en fantastisk mann og sammen har vi en datter på 1 år :)

Jeg var med på slankekrigen som startet 4 januar, og siden da har jeg gått ned 9,7kg! Dette har jeg gjort ved hjelp av kaloritelling på shapeup-appen :) har prøvd og trene en del, men det har vært veldig varierende på den fronten. Har tenkt å begynne på 30ds om 3 uker :)
Hvordan har dere tenkt å gå ned i vekt?
 
Jeg er 33 år og alenemor for en gutt på 1 år. Har igjen en del svangerskapskilo pluss litt til jeg gjerne vil bli kvitt før jeg begynner på jobb i august. Målet er å få på meg arbeidstøyet mitt ved jobbstart, dvs ca 10 kg.

Jeg gikk ned over 30 kg for en del år siden vha vanlig sunt kosthold og mye trening. Utfordringa mi nå er at det er vanskeligere å få trent skikkelig siden jeg har lillegutt selv hele tiden. Mtp kostholdet har jeg prøvd å forberede meg litt psykisk på forhånd nå, satt opp måltidsforslag og handla inn masse sunne basisvarer. Så jeg er klar! Håper bare viljestyrken kommer sigende over meg snart, håper slankekrigen kan hjelpe godt på motivasjonen.

Nå har jeg gått ned 1, 6 kg siden tirsdag. Dette er jo såklart bare vann, men skulle sikkert ha ventet med nedgang til krigen startet egentlig...men men :p

Håper vi klarer å få til et superlag! Go team blue!! :D
 
Er du lagleder for team blue forresten, Mammahjertet? ;)
 
Du vet jo tydeligvis hvordan det skal gjøres Pepperpus, så du klarer det nok igjen :) skjønner at det er vanskelig å få trent når du har lillegutt helt selv. Han går ikke i barnehage? Du får prøve å utnytte tiden når han sover :) jeg har samme problem selv også, siden sambo jobber døgnet rundt for tiden. Men det roer seg forhåpentligvis om en måneds tid :) jeg er alt for dårlig til å trene, ligger som regel bare på sofaen og ser på at snuppa leker hele dagen :/ blir av og til noen korte trilleturer til sentrum for å handle osv. Men jeg burde blitt flinkere til å trene! Liker best å trene på treningssenter men det er vanskelig nå som jeg har snuppa helt selv :(

Gleder meg til snøen forsvinner og set blir litt varmere, da skal jeg begynne å gå turer med snuppa på ryggen, skal også kjøpe meg ny sykkel så jeg kan ha henne med meg på sykkelturer :) da håper jeg på minst en sykkeltur og en fjelltur hver uke :)

Jeg er veldig spent på hva som skjer med vekta mi når jeg slutter å slanke meg, er redd for at den skyter i været igjen :(
 
Gleder meg til ny runde av slankekrigen :D Har troen på TEAM BLUE ! ! !

Trenger nytt påfyll av motivasjon nå etter påsken :cool05 Så gleder meg å komme igang med ny innsats nå :)

Håper snart snøen kan bli borte vekk nå ! Har kjempe lyst å komme ut på gåturer som ikke bare er på asfalt for trives best ute i marka :happy119
 
Han begynner ikke i barnehage før i august :) Pappan skal kanskje begynne å ha ham på dagsbesøk om ikke så alt for lenge, så da kan det være håp for en joggetur i ny å ne.

Jeg liker også fellestimer på treningssenter. Trente 8-10 fellestimer i uka forrige slankeperiode. Både aerobic, pump, step osv. Og eeelsker spinning! Spinningskoa ligger og hyler etter meg i boden, men får ikke gjort noe med det desverre :p

Nå triller jeg en del, men skal prøve å bli enda flinkere når været tillater det. Pluss at jeg har crosstrainer hjemme i stua, så det er jo muligheter ;)

Det med vekta etter slankinga er jo det aller vanskeligste i hele prosessen. DA kreves det viljestyrke da! Men jeg har troa på at du klarer det jeg, du virker sterk :D

Så flott at du vil ta på deg oppgaven som lagleder, du som vet hvordan dette fungerer :)
 
Han begynner ikke i barnehage før i august :) Pappan skal kanskje begynne å ha ham på dagsbesøk om ikke så alt for lenge, så da kan det være håp for en joggetur i ny å ne.

Jeg liker også fellestimer på treningssenter. Trente 8-10 fellestimer i uka forrige slankeperiode. Både aerobic, pump, step osv. Og eeelsker spinning! Spinningskoa ligger og hyler etter meg i boden, men får ikke gjort noe med det desverre :p

Nå triller jeg en del, men skal prøve å bli enda flinkere når været tillater det. Pluss at jeg har crosstrainer hjemme i stua, så det er jo muligheter ;)

Det med vekta etter slankinga er jo det aller vanskeligste i hele prosessen. DA kreves det viljestyrke da! Men jeg har troa på at du klarer det jeg, du virker sterk :D

Så flott at du vil ta på deg oppgaven som lagleder, du som vet hvordan dette fungerer :)
Ja da kan det jo bli muligheter for litt trening :) at han hatt noe særlig kontakt med pappan tidligere eller?

Jeg liker best å springe på mølla og trene styrke på treningssenter. Vi har bare spinning som fellestimer, men har tenkt å begynne med det snart også da. Kjøpte meg spinningsko i november, men har ikke fått testa de enda :(
Kan vel bruke dem når jeg skal begynne å sykle ute også, men tror ikke jeg tør det så lenge snuppa sitter bakpå.

Huff, hadde håpet at du skulle si det ikke var så vanselig å holde vekta jeg :p hehe. Men alle sier jo at det er det vanskeligste så må vel bare forbrede meg på det :p håper iallefall å aldri komme over 70kg igjen!

Hehe; jeg har bare vært med på en krig før da ;) men skal nok takle oppgaven som lagleder :)
 
Jeg vil gjerne ha startvekten til alle sammen slik at jeg har det klart når eg mottar fredagens vekt :) for de som ikke vil skrive vekten i veietråden kan dere sende den til meg på pm ;)
 
Ja da kan det jo bli muligheter for litt trening :) at han hatt noe særlig kontakt med pappan tidligere eller?

Jeg liker best å springe på mølla og trene styrke på treningssenter. Vi har bare spinning som fellestimer, men har tenkt å begynne med det snart også da. Kjøpte meg spinningsko i november, men har ikke fått testa de enda :(
Kan vel bruke dem når jeg skal begynne å sykle ute også, men tror ikke jeg tør det så lenge snuppa sitter bakpå.

Huff, hadde håpet at du skulle si det ikke var så vanselig å holde vekta jeg :p hehe. Men alle sier jo at det er det vanskeligste så må vel bare forbrede meg på det :p håper iallefall å aldri komme over 70kg igjen!

Hehe; jeg har bare vært med på en krig før da ;) men skal nok takle oppgaven som lagleder :)

Pappan er hos oss på besøk hver lørdag nå, men da er jo jeg stort sett tilstede. Han er blitt veldig glad i pappan sin virker det som, han lyser opp hver gang han kommer. Det er så godt å se, så tror nok det kommer til å gå fint når de to skal kose seg sammen alene :) Skal bli deilig med litt alenetid for meg også håper jeg, gjøre akkurat som JEG vil til forandring ;)

Jeg klarte faktisk å holde vekta stabil uten store problemer i 4-5 år, takket være at jeg var såpass glad i treninge pluss at de nye vanene var så godt innarbeida at jeg fortsatte med de uten å tenke over det. Brukte god tid på vektnedgangen da, så jeg hadde jo levd sånn lenge.Det skle ut pga samlivsbrudd, nytt forhold og to sydenturer på kort tid. Hadde nesten gått ned til trivselsvekt igjen da jeg ble gravid, men la på meg 20 kg. Bare 10 er forsvunnet til nå.

Hadde du tenkt å gå ned mye mer før du starter på stabilisering eller?
 
Hei jenter:) endelig er vi igang:D

Litt om meg. Er 29år, har 3 barn( 2 jenter på 2 og 4år og en gutt på snart 6år)-
Er samboer med verdens beste, vært sammen i snart 10år og skal kanskje gifte oss til høsten=)

Jeg er nok et håpløst tilfelle av jojo-slanker.. Slitt med vekta så lenge jeg kan huske. Var 90-95kg i tenåra.. Slanka meg på feil måte da og gikk fort ned til 55kg.. Etter det ble jeg gravid og vekta har vært som en stor jojo siden. Er for tiden 68kg, ( var 60kg i jula, så som sagt JOJO!!).. Drømmevekta er 55kg.. Håper å lykkes denne gangen og komme meg ned dit igjen! Første delmål er 60kg. Håper å klare det iløpet av slankekrigen:)
Har akkurat kommet litt igang igjen med trening. Og endra kostholdet etter en alt for lang slankepause:) trener 30 day shred itillegg til gåturer. Har og tredemølle og styrkeapparat så håper å få til mer trening fremover:)
 
Heisann.
35år er jeg blitt, har en gutt på 6år og er gift.
Har vært overvektig mye av livet mitt, gikk ned 30kg da jeg gikk på virdegående og holdt det ganske greit til jeg ble gravid. Etter at jeg da gikk ned etter svangerskapet med mye trening og sunt kosthold prøver kroppen febrilsk å komme seg oppover på vekta. Så har blitt en håpløs jojoslanker. Kan ikke se noe usunt før vekta fyker opp.
Nå er jeg på mitt høyeste på 6år :-( og sliter som en gal med å snu vekta. Så fra i morgen så blir det ingenting utenom det nødvendige enn trenger i løpet av dagen. Skal til Tyrkia i slutten av mai og håper jeg klarer å komme meg langt ned fram til da. Har et håp om 7kg det vil si 1kg i uka, så med denne kroppen er el det bare ønsketenkning, men jeg skal hvertfall gjøre mitt beste.
 
Her er det suntkosthold og masse trening som jeg håper gjør susen. Har jo fast 6 timer i uka, er styrke og zumbainstruktør.
Men i tillegg har jeg tenkt å komme meg på timene til de andre instruktørene også d.v.s 2 timer zumba og 1 time pilates. Så da blir det et hefftig treningsopplegg men det er tydligvis det kroppen min har blitt vant til, så da er det bare å bite i det sure eple og kjøre på ;-)
 
Heisann - her er jeg også! Jeg er 35 år, har tre barn og er gift. Vekta har økt litt for hvert barn, så nå er målet å komme tilbake der jeg var før jeg fikk barn.
Håper denne krigen kan gi motivasjon til et sunnere kosthold og mer bevegelse! Har ikke vært med på noe slikt før - så spennende!
 
Pappan er hos oss på besøk hver lørdag nå, men da er jo jeg stort sett tilstede. Han er blitt veldig glad i pappan sin virker det som, han lyser opp hver gang han kommer. Det er så godt å se, så tror nok det kommer til å gå fint når de to skal kose seg sammen alene :) Skal bli deilig med litt alenetid for meg også håper jeg, gjøre akkurat som JEG vil til forandring ;)

Jeg klarte faktisk å holde vekta stabil uten store problemer i 4-5 år, takket være at jeg var såpass glad i treninge pluss at de nye vanene var så godt innarbeida at jeg fortsatte med de uten å tenke over det. Brukte god tid på vektnedgangen da, så jeg hadde jo levd sånn lenge.Det skle ut pga samlivsbrudd, nytt forhold og to sydenturer på kort tid. Hadde nesten gått ned til trivselsvekt igjen da jeg ble gravid, men la på meg 20 kg. Bare 10 er forsvunnet til nå.

Hadde du tenkt å gå ned mye mer før du starter på stabilisering eller?
Håper jeg også klarer å holde meg nede! Når livet vårt blir litt mer stabilt håper jeg å kunne komme meg på spinning/treningsenter fast to ganger i uka. Men problemet er vel at jeg sansynligvis kommer til å bli gravid igjen rett etter livet vårt har stabilisert seg litt, om ikke før :p

Jeg SKAL ned 4 kg til men vil tro jeg må enda lengre ned før jeg blir fornøyd, så jeg må se de ann etterhvert. Skal jo bygge litt muskler også :) har iallefall for mye fett på magen enda, og har nok litt ekstra andre steder også, men det bryr jeg meg ikke så mye om :)

Hvordan bør jeg gå fram når jeg har nådd målet mitt for å stabilisere vekten? Er en stabiliseringsfase noe midlertidig eller for resten av livet?:p har ikke akkurat peiling på dette kan man si... Har aldri slanket meg før :p
 
Hei :) Er ei jente på 24 år som er gift med to barn der den ene er fra ett tidligre forhold :) Har alltid veid 60-65 kg, men siden sommeren har jeg lagt på meg masse og har på det meste veid 74 kg. Begynte å trene to uker før påske, og er nå nede i 69 kg. Målet er 58-60 kg. Er veldig motivert både i forhånd til kosthold og trening. Bruker shape up appen til å telle kalorier, og går/jogger turer samt at jeg i dag begynte med intervalltrening som visstnok skal være veldig effektivt. Gleder meg til å snart kunne ta frem sykkelen for å bruke den til og fra jobb/skole :)

Enig i at Mammahjertet kan være lagleder om hun vil :)
 
Hei
Jeg er en jente på snart 28 år. Er samboer og forlovet, vi har vært sammen i snart 11 år. Vi har en gutt på 2,5 og en jente på 16 måneder. Jeg har slitt med vekten i mange år, jeg har pcos noe som også gjør at man legger fortere på seg og sliter med vektnedgang. Karbohydrater er visst det som er ille når man har pcos så jeg har startet med ketolysekuren. På 27 dager gikk jeg ned 7,5 kg. Samboeren min ble 30 i helga så har skeiet ut og gikk selvfølgelig opp av det. Så må være streng denne uken så jeg får vært med videre her:p Måtte jo melde startvekt før jeg skeiet ut:p Men nå er jeg tilbake på ketolysekuren hvertfall:)
 
Håper jeg også klarer å holde meg nede! Når livet vårt blir litt mer stabilt håper jeg å kunne komme meg på spinning/treningsenter fast to ganger i uka. Men problemet er vel at jeg sansynligvis kommer til å bli gravid igjen rett etter livet vårt har stabilisert seg litt, om ikke før :p

Jeg SKAL ned 4 kg til men vil tro jeg må enda lengre ned før jeg blir fornøyd, så jeg må se de ann etterhvert. Skal jo bygge litt muskler også :) har iallefall for mye fett på magen enda, og har nok litt ekstra andre steder også, men det bryr jeg meg ikke så mye om :)

Hvordan bør jeg gå fram når jeg har nådd målet mitt for å stabilisere vekten? Er en stabiliseringsfase noe midlertidig eller for resten av livet?:p har ikke akkurat peiling på dette kan man si... Har aldri slanket meg før :p

Stabiliseringen bør jo aller helst være en slags livsstilsendring hvis du skal klare å holde vekta stabil resten av livet. Man må finne et kosthold og treningsopplegg som man kan leve med, legge seg til sunne og gode vaner i det daglige. Og selvfølgelig kunne skeie ut en gang i blant, ellers blir man jo gal!

Det er også lurt å følge litt med på vekta, veie seg et par ganger i mnd f.eks. Da kan man sette seg en regel om at hvis vekta er 2 kg mer en du vil den skal være, så tar du et tak for å få fjerna disse kiloene før det baller på seg for mange (som da vil føles mye tyngre å slanke vekk enn bare 2 kg liksom).

Det er ikke så vanskelig om man lærer seg å like sunne alternativer :D
 
Back
Topp