Noen som har byttet til forovervendt bilsete?

Vi hadde mange kamper når storebror fikk seg forovervendt sete,og eldste frøkena fortsatt måtte sitte bakover. Men her er det faktisk jeg som er sjefen ;)
Er mange som snur,og mange som slurver med bilsikkerhet desverre... har til og med sett ett par som satte barnevognen bak i bilen,med barnet sovende nedi.. hadde jeg rukket,hadde jeg sagt i fra.. men dem var rimelig kjapp å sette seg i bilen å kjøre ;)

Blir bare trist av å lese slikt. Jeg føler plass og komfor går ofte foran sikkerheten til barna :(
Her sitter størstemann på 4,5 år bakovervendt enda, og jeg har ikke tenkt å snu han med det første.
Vi kjøpte ett nytt sete da han var tre år, for da passet han ikke lenger besafen.
Minsten skal sitte bakovervendt til han blir minst fire år :)
 
Nei, her skal tassen sitte bakovervendt til han er fire. Det eneste som kan få oss til å snu setet noe før (tidligst tre år uansett) er om han arver sine foreldre og blir ekstremt bilsyk. Jeg spydde av 5 min bilkjøring til jeg var rundt 10 år. Eneste som hjalp var å se fremover og hyppige luftestopp. Men skal mye til at vi snur setet selv da :)
 
Jeg er slettes ikke hverken dum el uvitende om farene med at vi må sette Frida sånn dessverre:( Men V70 er en totalt ubrukelig bil med flere seter. Frida er så stor at besafe sete heller ikke er noe greit sete for henne så er på utkikk etter et nytt sete til henne .
 
Vi hadde mange kamper når storebror fikk seg forovervendt sete,og eldste frøkena fortsatt måtte sitte bakover. Men her er det faktisk jeg som er sjefen ;)
Er mange som snur,og mange som slurver med bilsikkerhet desverre... har til og med sett ett par som satte barnevognen bak i bilen,med barnet sovende nedi.. hadde jeg rukket,hadde jeg sagt i fra.. men dem var rimelig kjapp å sette seg i bilen å kjøre ;)
Ja, de kampene er jeg villig til å ta:) der er det ikke rom for diskusjon. Seriøst?? Så utrolig skummelt at noen ikke tenker lengre:eek:
 
Jeg er slettes ikke hverken dum el uvitende om farene med at vi må sette Frida sånn dessverre:( Men V70 er en totalt ubrukelig bil med flere seter. Frida er så stor at besafe sete heller ikke er noe greit sete for henne så er på utkikk etter et nytt sete til henne .
det tror jeg absolutt ikke heller :) Men blir skremt av hvor mye slurt det er rundt sikkerheten rundt om kring! Har sett barn løse i fremsete og!! ;)
 
Jeg er slettes ikke hverken dum el uvitende om farene med at vi må sette Frida sånn dessverre:( Men V70 er en totalt ubrukelig bil med flere seter. Frida er så stor at besafe sete heller ikke er noe greit sete for henne så er på utkikk etter et nytt sete til henne .

V70 er såpass stor bil at tre seter burde gå fint inn i bilen.
Men besafe har store seter, som tar plass på i bredden og lengden.
Jeg anbefaler deg å ta med deg bil og barn å prøve flere seter i bilen.
Jeg har klart å fått tre seter inn i en golf.
Da skal det gå fint i en v70 også.
 
Jeg er slettes ikke hverken dum el uvitende om farene med at vi må sette Frida sånn dessverre:( Men V70 er en totalt ubrukelig bil med flere seter. Frida er så stor at besafe sete heller ikke er noe greit sete for henne så er på utkikk etter et nytt sete til henne .
Det tror ikke jeg heller at du er, men jeg hadde MYE heller skiftet bil og/eller seter enn å satt min 10 mnd gamle gutt fremover. Flerbruksbiler med 3 separate bakseter har god plass til 3 barneseter. Jeg anbefaler Ford S-max ;)

Min gutt sitter selvfølgelig bakovervendt, i Maxway.
 
Ja, vi valgte faktisk V70 blant annet fordi det er så god plass i baksetet ettersom vi håper å få inn et bilsete til etter hvert, så skjønner ikke helt at det er trangt... :)
 
Bakover vendt her..
 
Kunne ikke sakt det bedre selv. Vi kjøpte også større og sikrere bil, med plass til bakovervend i lang tid:) snuppa hadde en periode der hun HATA å kjøre bil og gråt masse i setet. Det var horibelt mange som foreslo å snu henne:/
Vi slet med spying på hver eneste biltur. Alle sa vi måtte snu. Men skulle ikke mer til enn seaband på armene:)
 
Jeg er slettes ikke hverken dum el uvitende om farene med at vi må sette Frida sånn dessverre:( Men V70 er en totalt ubrukelig bil med flere seter. Frida er så stor at besafe sete heller ikke er noe greit sete for henne så er på utkikk etter et nytt sete til henne .
Tror ingen tror du er det:) Håper du finner et sete som passer:)
 
Ja, vi valgte faktisk V70 blant annet fordi det er så god plass i baksetet ettersom vi håper å få inn et bilsete til etter hvert, så skjønner ikke helt at det er trangt... :)
2 meter mann som kjører så mister vi 1plass bak han samme om han er passasjer. Pluss ei som sitter i barnesete forovervendt så blir umulig å sette sete til Frida bakovervendt MEN lurer på om det er lov å sette hun bakovervendt i forsete når vi skrur av airbagen ? Noen som vet ?
 
2 meter mann som kjører så mister vi 1plass bak han samme om han er passasjer. Pluss ei som sitter i barnesete forovervendt så blir umulig å sette sete til Frida bakovervendt MEN lurer på om det er lov å sette hun bakovervendt i forsete når vi skrur av airbagen ? Noen som vet ?
Aha, 2 meter mann gjør jo saken litt annerledes :)
 
2 meter mann som kjører så mister vi 1plass bak han samme om han er passasjer. Pluss ei som sitter i barnesete forovervendt så blir umulig å sette sete til Frida bakovervendt MEN lurer på om det er lov å sette hun bakovervendt i forsete når vi skrur av airbagen ? Noen som vet ?
Det er lov ja:) jeg har gjort det:)
 
2 meter mann som kjører så mister vi 1plass bak han samme om han er passasjer. Pluss ei som sitter i barnesete forovervendt så blir umulig å sette sete til Frida bakovervendt MEN lurer på om det er lov å sette hun bakovervendt i forsete når vi skrur av airbagen ? Noen som vet ?
2 m mann :-O det er høyt gitt !
Aner ikke, vil tro det er lov . Prøv å se på tryggtrafikk.no :)
 
Back
Topp