Hva reagerer babyene deres på?

En liten hemmelighet

Blir kjent med forumet
Har ei lita tulle som reagerer på veldig mye av det jeg spiser. Hvordan er det med dere, må dere unngå å spise mye forskjellig?
 
Har ikke ammet så mye, men hun har ikke reagert på noe så vidt jeg vet..
 
jeg begynner å mistenke at det er luften hun svelger når hun får puppen som gjør at hun får mage vondt.. og ikke hva jeg spiser.Jeg har kuttet ut melkeprodukter helt, men synst fortsatt at hun er urolig...Vår første hadde kolikk, så er ikke i nærheten av det.. men man blir litt rar av å heletiden å tenke på hva det er de reagerer på..
 
Det kan jeg forestille meg! Tenker det blir tyngende på samme måte som ammingen her.. Man tenker jo knapt på annet..
 
Har hatt en som reagerte på veldig mye, og det ser ut til at mini er av samme sorten. Har kjørt temmelig safe siden mini kom til pga ar storebror har vært så mye syk og jeg har villet spare oss for mer skriking, men har så langt registrert: valnøtter, sitron(syre), gulrøtter, fersken, bringebær, løk(fiskekaker, pølse etc).
Unngår av tidligere erfaring: kål, grønn salat, paprika, mais, hvitløk, bønner, erter, druer, plommer, jordbær, blåbær, sesamfrø(ja, det stemmer!!), eple, pære, asparges.. Tja, sikkert noe jeg har glemt her også..

Spiser mye tomat og agurk av grønnsaker nå, tar vitamintilskudd og drikker en del appelsinjuice. Ellers går det mye i kokt potet, kjøtt eller fisk. Alt lagd fra scratch..:)
 
Har hatt en som reagerte på veldig mye, og det ser ut til at mini er av samme sorten. Har kjørt temmelig safe siden mini kom til pga ar storebror har vært så mye syk og jeg har villet spare oss for mer skriking, men har så langt registrert: valnøtter, sitron(syre), gulrøtter, fersken, bringebær, løk(fiskekaker, pølse etc).
Unngår av tidligere erfaring: kål, grønn salat, paprika, mais, hvitløk, bønner, erter, druer, plommer, jordbær, blåbær, sesamfrø(ja, det stemmer!!), eple, pære, asparges.. Tja, sikkert noe jeg har glemt her også..

Spiser mye tomat og agurk av grønnsaker nå, tar vitamintilskudd og drikker en del appelsinjuice. Ellers går det mye i kokt potet, kjøtt eller fisk. Alt lagd fra scratch..:)

Spiser heller ingen frukt. Drikker kun vann. Har prøvd med en eller to kopper kaffi, men tror hun reagerer på det.. Hva spiser du på brød maten da? Tror lilla reagerer på servelat.
 
Nei, si det. Har prøvd å kutte ut alt jeg har spist, men hjelper null niks nada. Vet han reagerte på erter, ihvertfall. Tror det er at han svelger mye luft, for han taper så vinduene dirrer.
Sammenlignet med storebror som hadde kolikk er det jo bare blåbær, men han hadde virkelig trengt mer søvn.
 
Det kan jeg forestille meg! Tenker det blir tyngende på samme måte som ammingen her.. Man tenker jo knapt på annet..

nei,det er til å bli rar av.. :booty
 
Nei, si det. Har prøvd å kutte ut alt jeg har spist, men hjelper null niks nada. Vet han reagerte på erter, ihvertfall. Tror det er at han svelger mye luft, for han taper så vinduene dirrer.
Sammenlignet med storebror som hadde kolikk er det jo bare blåbær, men han hadde virkelig trengt mer søvn.

kjenne oss igjen i den. Hadde også kolikk med storesøster..Dette er ingenting i forhold...men kjenne det har satt sine spor av redsel for å få et nytt kolikk barn. men har komt over 6 uker nå, så da slapp vi med mageknip denne gangen..
 
Jeg unngår brus og mye søtsaker, hvitløk og sterk krydret mat er det jeg vet om.. Tror hun svelger mye luft for hun promper enormt mye :p
 
Tror ikke hun reagerer på så mye, men unngår brus... Hun har hatt vondt i magen en gang tror jeg, og da var eneste forskjellen fra vanlig at jeg hadde drukket brus...
 
Jeg unngår de veeeeldig typiske tingene som kål og rå løk. Men tror ikke hu reagerer på noe egentlig.... Har spist alt annet og drukket brus og alt går greit egentlig... Broren reagerte på brus og sjokolade og det var egentlig ganske fint...
 
En liten hemme(får ikke til å sitere fra mobil): Jeg spiser mye brun- og hvit ost, skinke, leverpostei og prim. Tomat og agurk på det som passer.
Er det lenge siden du kuttet melk? Ei venninne av meg fortalte at man må ha kuttet meieriprodukter ei uke før du ser effekt..
 
En liten hemme(får ikke til å sitere fra mobil): Jeg spiser mye brun- og hvit ost, skinke, leverpostei og prim. Tomat og agurk på det som passer.
Er det lenge siden du kuttet melk? Ei venninne av meg fortalte at man må ha kuttet meieriprodukter ei uke før du ser effekt..
Har du appen?
 
En liten hemme(får ikke til å sitere fra mobil): Jeg spiser mye brun- og hvit ost, skinke, leverpostei og prim. Tomat og agurk på det som passer.
Er det lenge siden du kuttet melk? Ei venninne av meg fortalte at man må ha kuttet meieriprodukter ei uke før du ser effekt..
Har holdt meg unna ei uke nå, men synst ikke det er noe forskjell.. Skal prøve å drikke et glass melk i morra og se hva som skjer. Det er mulig at det er luften hun svelger når hun får mat, og at mageknipen som med føler denne gjør at hun får veldig suge behov og der med ennå mer ondt.. Var på helsestasjonen i dag, og hun har lagt på seg temmelig mye.. så er verfall ikke mangel på mat. Hun tok endelig smokken i dag, etter 6 uker :bounce Så kan vere det gir bedring på problemet.
 
Har holdt meg unna ei uke nå, men synst ikke det er noe forskjell.. Skal prøve å drikke et glass melk i morra og se hva som skjer. Det er mulig at det er luften hun svelger når hun får mat, og at mageknipen som med føler denne gjør at hun får veldig suge behov og der med ennå mer ondt.. Var på helsestasjonen i dag, og hun har lagt på seg temmelig mye.. så er verfall ikke mangel på mat. Hun tok endelig smokken i dag, etter 6 uker :bounce Så kan vere det gir bedring på problemet.

Jeg har også hatt noen episoder hvor han har vondt uten at jeg kan forklare det gjennom mat. Jeg har et par ganger erfart å ha for mye melk og at ungen dermed får vondt i magen av for mye søtmelk og for lite fett. Har tenkt på om det kan være litt av samme problematikk nå, ved at jeg ammer for ofte(og for lite i gangen). Forsøker i allefall å teste det litt ut. Du kan holde øynene oppe for at du har for mye melk.. Sikkert tegn på det er at avføringen blir grønn og litt slimete. Baby trenger da feit melk. Legg han/hun på tom pupp så ordner det seg i løpet av et døgn.
 
Jeg har også hatt noen episoder hvor han har vondt uten at jeg kan forklare det gjennom mat. Jeg har et par ganger erfart å ha for mye melk og at ungen dermed får vondt i magen av for mye søtmelk og for lite fett. Har tenkt på om det kan være litt av samme problematikk nå, ved at jeg ammer for (og for lite i gangen). Forsøker i allefall å teste det litt ut. Du kan holde øynene oppe for at du har for mye melk.. Sikkert tegn på det er at avføringen blir grønn og litt slimete. Baby trenger da feit melk. Legg han/hun på tom pupp så ordner det seg i løpet av et døgn.
Jeg har veldi mye melk,men hun har helt fin avføring. Tror det er mer at hun svelger så mye luft, fordi at melka strømmer på. krysser fingrene for at det skal rette seg, og at vi kan begynne å spise som normalt.. Tenker ikke på annet en mat om dagen. :happy093
 
Jeg har veldi mye melk,men hun har helt fin avføring. Tror det er mer at hun svelger så mye luft, fordi at melka strømmer på. krysser fingrene for at det skal rette seg, og at vi kan begynne å spise som normalt.. Tenker ikke på annet en mat om dagen. :happy093
Går det lang tid mellom måltidene?
Min sover bare bittesmå powernaps til vanlig, og vil helst ha puppen konstant. Da har han mer vondt i magen enn når han sover lenge og rekker å bli skikkelig sulten først.
 
Første gang på forumet via macen..:)
Ja, jeg har appen. Er det mulig å sitere fra den?
Ja, du trykker på det innlegget du vil sitere og velger quote.. Om du vil sitere flere i samme innlegg velger du multi:)
 
Back
Topp