Sliiiiiter med å kutte helt ut snus!

Bruker187cat

Forelsket i forumet
Å nei jeg vil ikke ha noen skjennepreken om hvor dum jeg er eller hvor farlig dette er for babyen, eller hvor svakt menneske jeg er. Jeg vet alt dette, og sliter med dårlig samvittighet hver gang jeg tar meg en snus :(

Hvordan er det med dere andre som har røyka/snusa.. Noen som ikke har klart å kutte helt ut?
Jeg har trappa ned fra 1 boks om dagen til 1 boks på 2,3 dager..
Prøvd å slutte, men formen min blir så jævlig. Kvalm, svettetokter, skjelving og sinne.. Wæææ...
Uff a meg! Det føles ikke greit..

Vi skriver om alt her inne på BV men aldri noen som nevner noe om røyk snus.. Er jeg den eneste? :p
 
Forresten 21 uker om gutten i magen er frisk og fin og alle mål er som de skal være :) <3 oul forrige uke..
 
Du har jo kutta ned, er jo kjempe bra. Håper samvittigheten tar deg tilslutt og at du klarer å slutte helt ;-) Stå på !! Røyka en stund inn i dette svangerskapet. Ikke stolt av det :-( Men no har jeg vært uten en stund. Skjønner godt hvordan du har det. Tenker forsatt på røyk i alle situasjoner hvor det hadde vært naturlig og ta seg en pause. Prøver å ta time for time :) Lykke til
 
forrige gang klarte jeg ikke å kutte ut siggen helt.. var sånn 5-10sigg i uka.. plutselig en uke uten.. så en sigg igjen.. men klarte å slutte i mange uker etter at vesla var født.. meeeen så begynte jeg igjen.. denne gangen kutta jeg masse di første ukene.. hadde jm time i uke 10 og når hu satt å kryssa og fylte ut helsekortet mitt.. spurte hun ang røyk.. og da var det et par dager siden jeg hadde tatt en sigg.. så sa at jeg har røyka frem til nå.. innimellom.. men nå har jeg slutta.. jeg skamma meg sånn at jeg måtte bare si at jeg hadde slutta.. har ikke tatt en sigg siden den dagen! :D
 
sliter med suget enda, men klarte heldigvis å slutte helt ved positiv test! Men jeg skjønner deg veldig godt! Kan du ikke prøve å fks bytte ut noen snus om dagen med nokotinfri??:)
 
Jeg forstår det er vanskelig! Jeg bar storrøyker , men så kutta jeg ned mens jeg prøvde å bli gravid, og den dagen jeg fikk positiv test så sluttet jeg på dagen ! Og har heldigvis ikke hatt no problemer med det i ettertid , for jeg orker ikke den dårlige samvittigheten jeg får ! Men hørt at snus er mer avhengighetsskapende enn røyk , så det er nok vanskeligere å slutte med den! Men håper du klarer det etterhvert! Bare det å trappe ned er jo et steg i riktig retning! Lykke til<3
 
Men dere er så flinke, alle har jo klart å slutte :) men takk for at dere ikke forteller meg hvor forferdelig jeg er som ikke har kuttet helt ut..
Fra og med i dag kutter jeg ned enda mer - 5 om dagen! Også tar jeg nicotinfrie utenom (selv om de smaker æsj)
Snusen er helt forferdelig vanskelig å slutte med, treger meg i hel at jeg i det hele tatt begynte! Men ung og dum :p
 
Slutta å snuse da vi prøvde. Det var hardt i to uker, så gikk det over. La på meg noen kg siden jeg stappet andre ting i munnen. :( Hadde da snust i 8 år og brukte en boks om dagen.
Min motivasjon var baby, økonomi og tenner.
Håper du klarer å slutte, lykke til! :)
 
Å nei jeg vil ikke ha noen skjennepreken om hvor dum jeg er eller hvor farlig dette er for babyen, eller hvor svakt menneske jeg er. Jeg vet alt dette, og sliter med dårlig samvittighet hver gang jeg tar meg en snus :(

Hvordan er det med dere andre som har røyka/snusa.. Noen som ikke har klart å kutte helt ut?
Jeg har trappa ned fra 1 boks om dagen til 1 boks på 2,3 dager..
Prøvd å slutte, men formen min blir så jævlig. Kvalm, svettetokter, skjelving og sinne.. Wæææ...
Uff a meg! Det føles ikke greit..

Vi skriver om alt her inne på BV men aldri noen som nevner noe om røyk snus.. Er jeg den eneste? :p


Når jeg var gravid med datteren fikk jeg streng beskjed om ikke å bråslutte. Han mente det kunne øke sjansen for abort. Så best å trappe ned.

Husk narkomane får friske barn så det skal nok litt til tror jeg.


Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13
 
Hva meg nikotin og tobaks fri snus? Brukte det i 14dager, så var jeg helt ferdig:) kjenner at lysten kommer av og til, men klarer fint å holde meg unna:) og jeg brukte 1 boks om dagen, hadde bestandig en snus under leppa..
 
jeg har ikke helt klart å kutte røyken.. men nå,har jeg ikke røykt siden lørdag.. ligger hjemme i full bronkitt og feber..håper mine EL-Sigaretter som jeg fikk i posten vil ta unna for det røykesuget når påskeferien er over..er ikke noe problem når jeg er hjemme..men på jobb er vi alle 5 som røyker..
 
Har prøvd meg niktotinfri og den ble jeg bare kvalm av :-/ egentlig fikk den meg til å få enda mer lyst på vanlig snus! Så ingen god løsning for meg!
I dag har jeg vert flink syns jeg, 6 snus fra kl 8 imorges :) jeeii! Skal holde meg på det max fra nå av til jeg Evt klarer å kutte helt ut :)
Prata med JM om det i dag, og virka virkelig ikke så snus var krise. De vet jo så lite om det siden det er forska så lite på :-/
Hmm...
Veldig flinke og sterke dere som har klart å slutte!!! :D
Og til dere som ikke har, skjønner dere så veldig veldig godt!! Det er drit vanskelig :p
 
Jeg var stor røyker helt frem til nyttår...da ble jeg syk og kuttet røyken, men begynte å snuse isteden..... Det har jeg gjort helt til jeg fant ut at jeg var gravid! Var 5 uker på vei før jeg fant ut av det, nå er jeg 7 og det går kjempe bra uten!!!!! :) den første uken var tøff, men det kommer seg!!! Får det myyyyye bedre uten ;)
jeg heier på deg!!!!!! :)
 
Jeg skal være helt ærlig nå, jeg har ikke klart å sluttet helt med røyken, men røyker ikke mange eller ofte! 1-2 om dagen noe jm sa var greit! det er jo ikke GREIT, men hvis man ikke klarer å slutte helt så er det bedre å røyke 1 å få bort suget.. Selvfølgelig skammer jeg meg, men jeg klarer bare ikke å slutte helt!

Man er ikke dårlige mennesker fordet! Å så lenge du har trappet ned så er jo det ett stort + :)

Er ikke mange som tørr å innrømme at di fortsatt røyker :O Men skjønner jo det, for det finnes mange som ikke klarer å holde kjeft ang røyken : å for en dårlig person du er som røyker når du vet det er farlig for barnet i magen!
Sånner ting kan visse IKKE-røyker holde for seg selv! :)
 
Jeg skal være helt ærlig nå, jeg har ikke klart å sluttet helt med røyken, men røyker ikke mange eller ofte! 1-2 om dagen noe jm sa var greit! det er jo ikke GREIT, men hvis man ikke klarer å slutte helt så er det bedre å røyke 1 å få bort suget.. Selvfølgelig skammer jeg meg, men jeg klarer bare ikke å slutte helt!

Man er ikke dårlige mennesker fordet! Å så lenge du har trappet ned så er jo det ett stort + :)

Er ikke mange som tørr å innrømme at di fortsatt røyker :O Men skjønner jo det, for det finnes mange som ikke klarer å holde kjeft ang røyken : å for en dårlig person du er som røyker når du vet det er farlig for barnet i magen!
Sånner ting kan visse IKKE-røyker holde for seg selv! :)

Følte meg plutselig litt mindre ensom ang dette :) Har kuttet betraktelig mye ned..men det er virkelig ikke lett selv om jeg vet hvor farlig det kan være. Grunnet mye stress og dårlig psyke klarer jeg ikke slutte helt, og jm har ikke sagt noe de siste gangene jeg har vært der. Er halvveis i svangerskapet nå, og ingenting som tyder på noe annet enn et friskt og fint guttebarn i magen :D
 
Følte meg plutselig litt mindre ensom ang dette :) Har kuttet betraktelig mye ned..men det er virkelig ikke lett selv om jeg vet hvor farlig det kan være. Grunnet mye stress og dårlig psyke klarer jeg ikke slutte helt, og jm har ikke sagt noe de siste gangene jeg har vært der. Er halvveis i svangerskapet nå, og ingenting som tyder på noe annet enn et friskt og fint guttebarn i magen :D

Du er langt ifra alene om å røyke/snuse i svangerskapet :) Er ikke alle som tørr å innrømme at de faktisk røyker. jeg har aldri lagt skjul på at jeg røyker, men står aldri åpenlyst å røyker i byen. babyen i magen trenger ikke nødvendigvis å bli syk, men fare for for tidlig fødsel å lav vekt. jeg er 35 uker idag å jeg var på ul for to uker siden å han i magen ligger over gjennomsnittet å var frisk som en fisk ;D
 
Heldigvis for meg var jeg så kvalm en stund at jeg ikke orket tanken på snus, hadde det ikke vært for det hadde jeg nok ikke klart å slutte.. Nå går det greit, men det er noen ganger jeg hadde drept for en snus!! Ellers er en god motivasjon å tenke på hvor mye du sparer i mnd, jeg regnet på det og jeg sparer.... 6000(!!) i mnd! Det er nesten en barnevogn ;-)
 
Jeg sluttet med røyken 4 dager etter positiv test. Og har ikke sliti med det i det hele tatt ;) stolt ;)
 
Nei derfor jeg ville åpne denne tråden, for det er litt greit å ikke føle seg helt alene når en ikke helt har klart å kutte ut denne nikotinen!! Ikke det at det er bra at andre også røyker/snuser men da er en vertfall ikke alene!

Blir sååå lei av at folk bare skal få komme med kommentarer (ikke her altså) men utenfor, med "du må jo slutte" osv. Det er faktisk ikke barnebare!

Vi er jo ikke dårlige mennesker :)

Min lille prins er også helt frisk og fin :) oul viste alt strålende bra!! Heldigvis <3
 
Jeg skjønner at det er kjempevanskelig. Har røyket selv, men mistet lysten når jeg ble gravid, Plutselig var lukta helt grusom. Er 6 uker siden jeg tok en røyk. Samboer gikk fra meg idag, vet ikke hva som skjer mellom oss. har så lyst på den røyken nå at jeg tror nesten jeg bare tar den snart. VANSKELIG!
Var på sykehuset her om dagen, da satt det en høygravid dame ute og røyket. Må jo innrømme at det ikke ser så fint ut....
 
Back
Topp