Freeeeedag!

Gooooood morgen :D
Tredje gode natta her, fikk sove 4 (!!!) timer i strekk mellom to matinger :D Måtte gi henne flaske kl 00.20, for puppen var nesten tom o_O Så når jeg da våkna for mating kl 05 var puppene gigasprengt :eek: Måtte stå opp å pumpe litt for det verka sånn, og etter det fikk jeg ikke sove mer :( Menmen, slumra til snuppa våkna kl 08!
Idag skal vi ha barseltreff her hjemme, og det EEEER så varmt her inne idag o_O Sola har stått og stekt inn de enorme stuevinduene i et par timer før jeg sto opp og fikk sluppet persiennene ned, så nå er det 28 grader i stua :eek: Ikke noe særlig når man skal ha masse små babyer kavende rundt på gulvet, kan jo ikke lufte heller for da blir det gulvtrekk :confused: Hermine er jo svett i bare body... *sukke* Jeg også, i bare bh :p

Det er ikke vanskelig å sy - det får du til :D
Jeg revurderer badingen da jeg har fått eksem i ansiktet.
Har holdt det i sjakk i vinter, kun hatt på legger og armer, men i går slo det ut skikkelig.
Spiste hvetemel og mistenker at det kommer av det, uten at jeg vet for sikkert...

Synd med eksem da ;-( men det er ikke utenkelig at det er hvetemel. Jeg har laktoseintoleranse. Før jeg fant ut det så hadde jeg masse eksem og allergi, gikk på allergitabletter hver dag. Etter at jeg kutta det ut så forsvant allergien og det meste av eksemen så nå trenger jeg ikke allergitabletter lenger. Rart hvordan ting virker inn på kroppen..kan hende jeg trenger allergitabletter når det kommer pollen i lufta men det får vi se :-)

Gooooood morgen :D
Tredje gode natta her, fikk sove 4 (!!!) timer i strekk mellom to matinger :D Måtte gi henne flaske kl 00.20, for puppen var nesten tom o_O Så når jeg da våkna for mating kl 05 var puppene gigasprengt :eek: Måtte stå opp å pumpe litt for det verka sånn, og etter det fikk jeg ikke sove mer :( Menmen, slumra til snuppa våkna kl 08!
Idag skal vi ha barseltreff her hjemme, og det EEEER så varmt her inne idag o_O Sola har stått og stekt inn de enorme stuevinduene i et par timer før jeg sto opp og fikk sluppet persiennene ned, så nå er det 28 grader i stua :eek: Ikke noe særlig når man skal ha masse små babyer kavende rundt på gulvet, kan jo ikke lufte heller for da blir det gulvtrekk :confused: Hermine er jo svett i bare body... *sukke* Jeg også, i bare bh :p
HEhe. Hjelper det ikke å stormlufte litt for å bytte ut litt av luften? Blir fort varmt igjen pga sola kanskje?

Synd med eksem da ;-( men det er ikke utenkelig at det er hvetemel. Jeg har laktoseintoleranse. Før jeg fant ut det så hadde jeg masse eksem og allergi, gikk på allergitabletter hver dag. Etter at jeg kutta det ut så forsvant allergien og det meste av eksemen så nå trenger jeg ikke allergitabletter lenger. Rart hvordan ting virker inn på kroppen..kan hende jeg trenger allergitabletter når det kommer pollen i lufta men det får vi se :)
Ja det er så rart, for jeg har ikke slitt med eksem før.
Men før jeg ble gravid kuttet jeg ut sukker og hvetemel. Skeiet ut litt etter at jeg ble gravid, og spiste det meste en stund. Og det slo ut et vanvittig eksem som jeg måtte få lysbehandling og kortison mot!
Kan kroppen ha reagert på f.eks hvetemel når jeg begynte å spise det igjen?
Rare greier.

HEhe. Hjelper det ikke å stormlufte litt for å bytte ut litt av luften? Blir fort varmt igjen pga sola kanskje?
Ja er sola som steker inn og det blir skyhøy temp i stua, er uutholdelig på varme sommerdager...ikke at vi har så mange av dem da :p Jo, vi får plukke ungene opp innimellom og åpne verandadøra et øyeblikk!

Ja er sola som steker inn og det blir skyhøy temp i stua, er uutholdelig på varme sommerdager...ikke at vi har så mange av dem da :p Jo, vi får plukke ungene opp innimellom og åpne verandadøra et øyeblikk!
Får håpe det hjelper da!
Det var slik der vi var på treff i går også. Iskaldt fra morgenen av, det er et kjellerlokake. Men med fulle vinduer, så da solen hadde stått på litt var vi svette alle sammen :p
De burde henge opp noen gardiner der. Men så har de nettopp startet opp og har nesten ikke penger. Så jeg tenkte jeg skulle se om jeg kanskje hadde noe her :D

Men før jeg ble gravid kuttet jeg ut sukker og hvetemel. Skeiet ut litt etter at jeg ble gravid, og spiste det meste en stund. Og det slo ut et vanvittig eksem som jeg måtte få lysbehandling og kortison mot!
Rare greier.

Du kjenner sikkert til dette,men når man kutter ut hvetemel over tid og så inntar litt større doser av det igjen,så får de aller fleste en reaksjon.Enten i form av magesjau eller utslett/eksem.
Kroppen er visst ikke så glad i store mengder hvete i utgangspunktet,men blir tilvendt fordi det er så stor del av kostholdet vårt...Så når man kutter ut hvete,så går på en måte kroppen tilbake til null mtp. toleransen for hvete.

Du kjenner sikkert til dette,men når man kutter ut hvetemel over tid og så inntar litt større doser av det igjen,så får de aller fleste en reaksjon.Enten i form av magesjau eller utslett/eksem.
Kroppen er visst ikke så glad i store mengder hvete i utgangspunktet,men blir tilvendt fordi det er så stor del av kostholdet vårt...Så når man kutter ut hvete,så går på en måte kroppen tilbake til null mtp. toleransen for hvete.
Ja, det tyder jo på at det er noe kroppen egentlig ikke har behov for :p

Får håpe det hjelper da!
Det var slik der vi var på treff i går også. Iskaldt fra morgenen av, det er et kjellerlokake. Men med fulle vinduer, så da solen hadde stått på litt var vi svette alle sammen :p
De burde henge opp noen gardiner der. Men så har de nettopp startet opp og har nesten ikke penger. Så jeg tenkte jeg skulle se om jeg kanskje hadde noe her :D
Vi holder på å få pristilbud på utvendige persienner, de tar mer av varmen fra sola FØR den kommer inn i stua ;) Håper ikke det er så dyrt så vi har råd! :D
Så snilt av deg da, de fleste har jo noen gardiner liggende som de ikke bruker :)

Rare greier.
Vet at glutenintolleranse/allergi kan komme av at kroppen har vært utsatt for store doser over lang tid og plutselig ikke klarer å bearbeide det mer ;)
Jeg har alltid vært atopisk, fikk så pollenallergi og har i voksen alder også fått nøtteallergi og astma, så allergiene kan mutere og bli fler og fler :eek:

Ja. Men det slo ut så innmari nå i dag.
Det må være en grunn for det. JEg har ikke brukt noen kremer eller vaskemidler jeg ikke bruker ellers. Det eneste jeg kan komme på er hvetemelet i pannekakene i går!
Nok en grunn for å unngå hvitt mel :p

Ja. Men det slo ut så innmari nå i dag.
Det må være en grunn for det. JEg har ikke brukt noen kremer eller vaskemidler jeg ikke bruker ellers. Det eneste jeg kan komme på er hvetemelet i pannekakene i går!
Nok en grunn for å unngå hvitt mel :p
Jeg får fort utslett om været endrer seg da ;)

Vi er ferdig med barseltreff nå, mye styr for knappe to timer, men ungene holder vel kanskje ikke ut lengre før de er soveklare! ;) :P Hermine slokna iallfall på flekken da hun ble lagt, hadde vært våken i 3 timer så nå sover hun sikkert ei stund. Sitter og vurderer om jeg skal gå en tur i det nydelige været mens hun sover, eller om jeg skal hvile meg litt :p

Alle de andre ungene i barselgruppa spiser grøt og middag, frukt og brød, bare mi snuppe som "henger etter" matmessig og helst kun får melk til lunsj :oops: Er så synd for hun er så gira på mat og smatter når hun ser de andre babyene spise :( Ga henne 1/2 glass eple/mangomos sammen med melkeflaska til lunsj, hadde så vondt av henne, så får vi se hvordan natta blir :eek: ;)

Vi er ferdig med barseltreff nå, mye styr for knappe to timer, men ungene holder vel kanskje ikke ut lengre før de er soveklare! ;) :p Hermine slokna iallfall på flekken da hun ble lagt, hadde vært våken i 3 timer så nå sover hun sikkert ei stund. Sitter og vurderer om jeg skal gå en tur i det nydelige været mens hun sover, eller om jeg skal hvile meg litt :p

Alle de andre ungene i barselgruppa spiser grøt og middag, frukt og brød, bare mi snuppe som "henger etter" matmessig og helst kun får melk til lunsj :oops: Er så synd for hun er så gira på mat og smatter når hun ser de andre babyene spise :( Ga henne 1/2 glass eple/mangomos sammen med melkeflaska til lunsj, hadde så vondt av henne, så får vi se hvordan natta blir :eek: ;)
Hvor gamle er de andre babyene?
Jeg synes noen ganger at folk har så veldig hast med å få inn flest mulig måltider med fast føde...

Hvor gamle er de andre babyene?
Jeg synes noen ganger at folk har så veldig hast med å få inn flest mulig måltider med fast føde...
de er mellom 7 og 8 måneder. Hermine er yngst da ;)

de er mellom 7 og 8 måneder. Hermine er yngst da ;)
Ja da er det nok mer naturlig at de får så mye mat =)
Så lenge ungene blir mette på det de får er det jo fantastisk =)

Ja da er det nok mer naturlig at de får så mye mat =)
Så lenge ungene blir mette på det de får er det jo fantastisk =)
Joda, det er jo det! og hun blir jo mett av "bare" melk, hun blir nok mettere av mm på flaske enn "puppeungene", for de har jo ikke tid til å ammes lengre :p Han ene dreiv bare å klep mora si i puppen, tygde på den og snudde seg bort :eek: Får ikke mye melk i seg på den måten :p ;)

Back
Topp