Hva er ditt beste flytte"tips"?

Havfruen88

Glad i forumet
*MIA*
Vi skal kanskje flytte til sommeren. Kjenner jeg gruer meg til det allerede. Synes det er så slitsomt å flytte. Jeg er et planleggings/ listemenneske så er mye å holde styr på :p

Har dere noen smarte tips til hvordan gjøre flyttingen enklere? Evt ting vi må huske i flytteprossesen? Vet vi må endre posten :p
 
Vær nøye med pakkinga, og merk eskene godt! Det gjør det mye enklere når dere skal pakke opp :)
 
Vær nøye med pakkinga, og merk eskene godt! Det gjør det mye enklere når dere skal pakke opp :)
Hehe! Ikke dumt tips! Når du sier det så kommer minnene om sist flytting tilbake. Merket alt skikkelig bra i begynnelsen, men så ble jeg lei, og alt havnet hulter til bulter :p
 
Begynn å pakk unna ting du ikke trenger tiidlig. Pyntegjenstander, vinterklær, overflødige kopper, glass og kjøkkenting. Sorter også rotskuffer i god tid. Begynn gjerne i går ;) Fryseren kan også være grei å få tømt før flytting, men det er ingen krise om dere ikke skal flytte langt.
Husk å meld flytting til både posten OG folkeregisteret.
Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har flyttet, men kommer ikke på flere tips i farta :p
 
gå gjerne til et trykkeri å spør etter rester av avispapir, da slipper du trykksverte på alt av glass og trenger ikke vaske det med engang du pakker opp,
 
Begynn tidlig å pakke ned ting du ikke bruker..
Pakk ting i esker, og skriv utenpå hva du har i eskene..
Klær og myke ting som sengesett/dyner er best å pakke i søppelsekker..
Ikke pakk i altfor store esker, de blir ufattelig tunge å bære..
Sorter litt mens du pakker, noe kan gis bort, andre ting kan kastes..

Hmm, det jeg kom på i farten.. Ganske mye logisk igrunn ser jeg :p
 
gå gjerne til et trykkeri å spør etter rester av avispapir, da slipper du trykksverte på alt av glass og trenger ikke vaske det med engang du pakker opp,

Vi pakket det i esker og merket "FORSIKTIG" vi.. Ingenting ble knust :)
Og, rundt noen ting tok vi håndklær o.l.. :)
 
ikke la mannen pakke bilen :p Når han var ferdig å pakke bilen fikk jeg plass til 5 (!!!) esker til.. :p
 
Sørg for å ha en som er litt bedre på å hjelpe til enn dette:
 

Vedlegg

  • IMG_1220.JPG
    IMG_1220.JPG
    462 KB · Visninger: 17
Haha! Takk for gode tips ;-)
 
Signerer alt over. Spør etter esker på din lokale butikk. Så slipper du å bruke så mye penger på det. Bananesker er gull, iallefall til bøker. Pakk klær/ stoff i svartsekker, da er det raskt å pakke og lett å bære.
 
Det går ikke an å være for godt forberedt, er min erfaring.

Sats på å være tidlig ute! Det er ikke noe godt at det blir stress.

Jeg skulle hjelpe en venninne å flytte en gang. Og skulle være med den dagen hun skulle være ute av leiligheten. Jeg trodde det var for å bære og vaske... Men da jeg kom, var leiligheten fortsatt tydelig bebodd..

Jeg har flytta over 25 ganger i mitt 28 år lange liv, så langt. Og har også et tips om å kvitte seg med ting man ikke trenger! Erfaringen er at folk har eskevis med stasj de ikke rekker/gidder å pakke opp en gang, fra en flytting til en annen...
 
Det går ikke an å være for godt forberedt, er min erfaring.

Sats på å være tidlig ute! Det er ikke noe godt at det blir stress.

Jeg skulle hjelpe en venninne å flytte en gang. Og skulle være med den dagen hun skulle være ute av leiligheten. Jeg trodde det var for å bære og vaske... Men da jeg kom, var leiligheten fortsatt tydelig bebodd..

Jeg har flytta over 25 ganger i mitt 28 år lange liv, så langt. Og har også et tips om å kvitte seg med ting man ikke trenger! Erfaringen er at folk har eskevis med stasj de ikke rekker/gidder å pakke opp en gang, fra en flytting til en annen...
Verste som er å komme for å hjdlpe med bæring så driver de å pakker imens. Bruker opp en person på det så der går skikkeøih treigt...
 
Ta imot hjelp!

Men pass på at hjelperne har noe å gjøre. Typ bære... Ellers blir man frustrert som hjelper. Og litt kjipt å sette venner til å pakke ned "rotet" sitt liksom... Husker jeg måtte pakke klærne til venninna mi, for hun var opptatt med å pakke noe annet. Og da fant jeg mye rart jeg gjerne skulle ha sluppet å se, i truseskuffen hennes...
 
Ta imot hjelp!

Men pass på at hjelperne har noe å gjøre. Typ bære... Ellers blir man frustrert som hjelper. Og litt kjipt å sette venner til å pakke ned "rotet" sitt liksom... Husker jeg måtte pakke klærne til venninna mi, for hun var opptatt med å pakke noe annet. Og da fant jeg mye rart jeg gjerne skulle ha sluppet å se, i truseskuffen hennes...
Ha ha ha. Synes der var flaut med alle hybelkaninene som kom frem når jeg fluttet jeg. Er jo litt uunngåelig når man flytter ut alle møblene men allkkevel.
 
Ta imot hjelp!

Men pass på at hjelperne har noe å gjøre. Typ bære... Ellers blir man frustrert som hjelper. Og litt kjipt å sette venner til å pakke ned "rotet" sitt liksom... Husker jeg måtte pakke klærne til venninna mi, for hun var opptatt med å pakke noe annet. Og da fant jeg mye rart jeg gjerne skulle ha sluppet å se, i truseskuffen hennes...
oooh, den hadde eg ikkje likt heller :p men einig, ha ting ferdigpakka!! :)
 
Helt greit å hjelpe til altså!

Annet tips. Se for deg hvilke ting som skal inn i hvilke rom. Mer kassene. Få de bært inn i riktig rom med en gang, så går utpakkinga relativt radig også.
 
Og hvis du ber folk om hjelp til å vask, ta de største drittjobbene selv! :p
 
Back
Topp