Visste du at det finnes en lilla strek i rompa di som forteller om fremgangen under fødselen?

J

Janet

Guest
Opp mot ni av ti fødende får en lilla strek mellom rumpeballene. Ut fra lengden på streken kan jordmor se om det er fremgang i fødselen. – Kanskje kan den få jordmødre til å holde fingrene litt mer fra fatet, sier jordmor Eline S. Vik.

Les her om hvordan rompa di kan fortelle om fremgangen i fødselen!

Visste du at det finnes en lilla strek i rompa di som forteller om fremgangen under fødselen?
 
Haha, måtte le av bildet der når jeg leste alle reaksjonene på Facebook når dere la det ut der.... Enn at folk som sitter her inne og diskuterer slimpropper, bæsj og annet som er ekkelt, reagerer såååå må en rompe. Ikke var den stygg eller hårete, eller for detaljer heller....
 
Ble såå glad når jeg satte meg ned med et wienerbrød, aner fred og ingen fare, og det første jeg ser når jeg går inn på bv er ei rumpe som fyller hele skjermen! :p
 
Ble såå glad når jeg satte meg ned med et wienerbrød, aner fred og ingen fare, og det første jeg ser når jeg går inn på bv er ei rumpe som fyller hele skjermen! :p

Håper ikke vi ødela appetitten din ;/
 
Haha begynte bare å skratt le jeg. Her snakker man om ALT :)
 
hahhahahhaha æsj! Lilla strek.. HAHA! kanon vittig :p
 
Hehe kan ikkje si at eg har sett noe til noe lilla strek nei:p
 
Vik oppfordrer gravide til å be kjæresten om å følge med på denne streken.

Jadda dette er det vi kommer til å følge med på før vi drar på føden..... Ser han liten strek blir i hjemme....... :bootyshake
Haha, kommer nok ikke til å be sambo studere ræva mi altså... Kanskje jeg er så nysgjerrig at jeg studerer selv med ett speil :p
 
Haha, kommer nok ikke til å be sambo studere ræva mi altså... Kanskje jeg er så nysgjerrig at jeg studerer selv med ett speil :p
. :laughing001 Jeg hadde to uker med maskiner før det ble skikkelig rier forrige gang, skulle studert så hadde kjem ikke terrenget bomtur på føden... :p Innkjøp av stort håndspeil blir noter på MÅ ha lista....
 
. :laughing001 Jeg hadde to uker med maskiner før det ble skikkelig rier forrige gang, skulle studert så hadde kjem ikke terrenget bomtur på føden... :p Innkjøp av stort håndspeil blir noter på MÅ ha lista....
Nå kom jeg på at jeg må handle nytt... Mitt knuste for ei stund siden..
 
Hvordan hadde føden reagert om jeg hadde ringt opp og sagt at vi reiste opp fordi den lilla streken i rumpen var blitt så lang? Hehehe
 
Vik oppfordrer gravide til å be kjæresten om å følge med på denne streken.

Jadda dette er det vi kommer til å følge med på før vi drar på føden..... Ser han liten strek blir i hjemme....... :bootyshake
Ha ha ha ha! Nå måtte jeg le høyt :D

Veldig morsomt!
 
Hvordan hadde føden reagert om jeg hadde ringt opp og sagt at vi reiste opp fordi den lilla streken i rumpen var blitt så lang? Hehehe
Er jo ikke lenge til du får testa det ut.... ;-) Hun ene jordmoren i teksten jobba jo på storken... :)
 
Er jo ikke lenge til du får testa det ut.... ;-) Hun ene jordmoren i teksten jobba jo på storken... :)
Så vittig :p må innrømme at jeg ble svært nysgjerrig på dette her altså! :p
 
Back
Topp