Skravletråd Lag RØD Slankekrigen...

Wohoo, atter en gang vinner vi :D
Vært rundt 4 kg ned to uker på rad nå, utrolig bra innsats alle sammen :)
 
Jeg synes det er forferdelig at jeg nesten ikke bidrar til vektnedgangen i denne krigen, men jeg hjelper i hvertfall til med treningsutfordringene. Jeg har aldri trent så mye som nå, og jeg spiser også ganske sundt og heller ikke så mye, så det må jo være at jeg bygger muskler.

Hadde test hos PT-en min denne uken for å se fremgangen den første måneden. Her kan dere se progresjonen:
1000 m roing: fra 4:47 til 4:18
beinpress: fra 175 til 190 kg
rygghev: fra 14 til 22 repetisjoner

Er da gøy å se at det er fremgang på alle øvelsene :)
 
Gratulerer alle sammen med ennda en ny seier :D

Kjempe laginnsats ! Noen er gode med vekten og andre er utrulig flinke med utfordringen !

Er et godt lag !
 
mariusmor gratulerer med kjempe flott innsats ! ! !
 
Vil noen på laget , lage en oversikt hvordan vi ligger ann , rett før vi går inn i siste uken av denne slankekrigen som lag rødt ? Hadde vært kjekt å se hvordan vi alle ligger ann !
 
Noen som kan litt om pulsklokker ?

Blir ikke helt klok på pulsklokken min ...

Når jeg har høy puls , da forbrenner jeg bare 50 % fett , men går jeg en roligere tur med lavere puls da forbrenner jeg 60 % fett ... Jeg trodde det skulle være motsatt da ...

Har en aldri lik hvilepuls , min varierer fra 52 til 68 , en dag 68 men nesta dag 55 ...

Kan det ha noe med " formen " , når en har varierende smerter og utmattelse fra dag til dag ...

Får jeg ser at ofte det dagene med høy hvilepuls , til dømes 66 , da har jeg høyere max puls , høyeste til nå er 171

Men det dagene jeg har lavere hvilepuls , til dømes 55 , da har jeg kanskje 150 i max puls
 
Hvordan vi ligger ann hver enkelt før siste uken før semifinalen ...
 
Høres kjempe bra ut :thumleft
 
Noen som kan litt om pulsklokker ?

Blir ikke helt klok på pulsklokken min ...

Når jeg har høy puls , da forbrenner jeg bare 50 % fett , men går jeg en roligere tur med lavere puls da forbrenner jeg 60 % fett ... Jeg trodde det skulle være motsatt da ...

Har en aldri lik hvilepuls , min varierer fra 52 til 68 , en dag 68 men nesta dag 55 ...

Kan det ha noe med " formen " , når en har varierende smerter og utmattelse fra dag til dag ...

Får jeg ser at ofte det dagene med høy hvilepuls , til dømes 66 , da har jeg høyere max puls , høyeste til nå er 171

Men det dagene jeg har lavere hvilepuls , til dømes 55 , da har jeg kanskje 150 i max puls

Når du har høy puls som ved intervall trening, så forbrenner du mer etter trening enn akkurat i treninga... Ved jevn puls forbrenner du mer i treningsfasen :-D Altså forbrenninga er høyere etter trening ved høy puls, enn ved lav.... Ble du klokere? :p
 
Noen som kan litt om pulsklokker ?

Blir ikke helt klok på pulsklokken min ...

Når jeg har høy puls , da forbrenner jeg bare 50 % fett , men går jeg en roligere tur med lavere puls da forbrenner jeg 60 % fett ... Jeg trodde det skulle være motsatt da ...

Har en aldri lik hvilepuls , min varierer fra 52 til 68 , en dag 68 men nesta dag 55 ...

Kan det ha noe med " formen " , når en har varierende smerter og utmattelse fra dag til dag ...

Får jeg ser at ofte det dagene med høy hvilepuls , til dømes 66 , da har jeg høyere max puls , høyeste til nå er 171

Men det dagene jeg har lavere hvilepuls , til dømes 55 , da har jeg kanskje 150 i max puls

Sniker litt jeg :p
Men angående hvor mye fett du forbrenner så stemmer det at du forbrenner mindre ved høy intensitet fordi kroppen da heller tar fra energikilder som er letter å ta fra. Likevel vil den totale mengden fett du forbrenner stort sett være større ved høy intensitet enn lav. La oss si at du trener 30 min, ved lav intensitet forbrenner du 300 kalorier, 50% fett, det vil si at du har forbrent 150 kalorier fra fett. Ved høy intensitet forbrenner du 600 kalorier, 30% fett, da blir kalorier fra fett 180. selv om du har forbrent 20% mindre fett ved høy intensitet blir totalen kalorier fra fett høyere fordi den totale forbrenningen er høyere.
Disse tallene er bare eksempler altså ;)

Er nok helt normalt at hvilepulsen varierer også, pulsen kan jo påvirkes av så mangt, som feks at man merker pulsen stiger litt når man er nervøs og lignende :)

Ble det forståelig? :)
 
Endelig fikk jeg trent skikkelig :D
Etter ei uke med forkjølelse og klein form, kom jeg meg ut og løp 1,2 mil :) På 1 time og 11 min!! Kjempe fornøyd..

Ramlet så klart på isen når jeg kom til gårdsplassen her hjemme, og forslo meg litt men tror ikke det ble så ille :rolleyes:

Håpte få bvakt i morgen kveld og gå på Kettlebells, kjempe lenge siden nå!!
 
Jeg kan ikke skryte over at jeg trener enda :(
Men skal ihvertfall til fysio i morgen og komme igang med opptrening av kneet,.
Krysser fortsatt fingrene for at jeg ikke trenger å vente for lenge med å komme meg på spinning i det minste
 
Når du har høy puls som ved intervall trening, så forbrenner du mer etter trening enn akkurat i treninga... Ved jevn puls forbrenner du mer i treningsfasen :-D Altså forbrenninga er høyere etter trening ved høy puls, enn ved lav.... Ble du klokere? :p

Sniker litt jeg :p
Men angående hvor mye fett du forbrenner så stemmer det at du forbrenner mindre ved høy intensitet fordi kroppen da heller tar fra energikilder som er letter å ta fra. Likevel vil den totale mengden fett du forbrenner stort sett være større ved høy intensitet enn lav. La oss si at du trener 30 min, ved lav intensitet forbrenner du 300 kalorier, 50% fett, det vil si at du har forbrent 150 kalorier fra fett. Ved høy intensitet forbrenner du 600 kalorier, 30% fett, da blir kalorier fra fett 180. selv om du har forbrent 20% mindre fett ved høy intensitet blir totalen kalorier fra fett høyere fordi den totale forbrenningen er høyere.
Disse tallene er bare eksempler altså ;)

Er nok helt normalt at hvilepulsen varierer også, pulsen kan jo påvirkes av så mangt, som feks at man merker pulsen stiger litt når man er nervøs og lignende :)

Ble det forståelig? :)

Tusen takk for kjempe gode svar ! ! !

Om jeg ble helt klok , vet jeg ikke helt ennda , men skal tygge litt på svarene ...
 
Tusen takk for kjempe gode svar ! ! !

Om jeg ble helt klok , vet jeg ikke helt ennda , men skal tygge litt på svarene ...
Det viktigste er iallefall at du forbrenner mest, både kalorier og fett, ved høy intensitet :) det er prosentandelen fett som er mindre ved høy intensitet :)
 
Det viktigste er iallefall at du forbrenner mest, både kalorier og fett, ved høy intensitet :) det er prosentandelen fett som er mindre ved høy intensitet :)

Nå skjønner jeg det :)
 
Prosent nedgang på hver enkelt ut i fra fredagsens veiing:

Drømmeren: 10,79%
Shauri: 6,49%
Lucillen: 5,42%
Lucci: 5,28%
Saturnia:4,12%
Chaba: 1,48%
mariusmor: 0,5%

Totalt på hele laget har vi gått ned: 28,4 kg, og 5,31% :gen014 :gen014 :gen014 :gen014


Lykke til fremover, nå nærmer semifinalen seg. Og ut i fra resultet er jo Drømmeren suveren, mens det er 3 stk som ligger nokså jevnt bak der :smiley-bounce012 Vi andre 3 følger hakk i hælen (prøver hvertfall....)


Stå på, alle sammen :)


 
Er så glad :D
Har vært hos fysioterapauten og han ville jeg skulle prøve meg mest mulig uten krykker siden han mente kneet mitt var sterkt nok til det.. så nå ligger krykkene her og jeg har gått uten i hele dag :D
ikke så behagelig og er litt vondt, men jeg klarer det.. og det må da være god trening for kneet :)
Itillegg klarte jeg å sykle på en ergometer sykkel i dag.. sinnsykt vondt i starten men så ble det bedre etterhvert, så nå kan jeg faktisk sykle litt på elixia og trene overkroppen mens jeg er der :D
Han mente jeg burde vente litt med spinning da siden det er vondt på en vanlig ergometer sykkel enda.. men var nok ikke så lenge til mente han.. så da gjenstår det og se da :)
Jeg er så glad for at jeg endelig kan begynne å bevege meg mer igjen :D
Sitter og lurer på om jeg skal hoppe i det i morgen selv om småtten ikke er i barnehagen.. er jo pain da, så må manne meg opp til det også :p
Ville bare dele gleden med dere :D
 
Back
Topp