Ønsker meg ny(ere) STOR bil!

Vi har emmaljungavogn og hundebur side om side uten å demontere noenting i en ford s-max ;)
Utrolig god plass i den, også inni bilen. Mellom mitt førersete og baksetet er det danseplass (mennjeg er bare 1.60 høy da..)

Hvert baksete kan reguleres uavhengig av hverandre, akkurat som fremsetene.

Ja s-max ser jo helt genial ut!
Men den er stor da.. ;-) Jeg og pilten er jo bare to liksom, og så kommer vi i en "minibuss" haha :)
Føles den stor ut å kjøre for deg som er såå liten? ;-) (er tross alt 4 cm høyere enn deg hehe)
 
Vi har iallefall god plass i den. Får både vognen på langs og på tvers, hehe. Men så har ikke vi den største vognen tror jeg ;) Hvis du/dere evt skal kjøpe er det jo bare å ta med barnevogn og hundebur å teste at det passer i en bil dere kunne tenkt dere - se om det passer eller ikke ;)

Ja jeg må nok ta med meg bur og vogn og ut å prøve.
Tenkte bare å få noen tips her først :)
 
Passat er da en stor stasjonsvogn. Vi hadde vogna på langs og god plass ved siden av. Vi hadde emmaljunga mondial duo. Mercedes er jo ikke stor, min vennine hadde den og samme vogn, hun hadde mindre plass i bagasjen og ikke minst inne i bilen. Den ble solgt rimelig fort da den bare var irritasjon...

Tror ikke en Passat er større en en Mercedes E-klasse, men den er jo større enn en C-klasse da..
 
Ja s-max ser jo helt genial ut!
Men den er stor da.. ;-) Jeg og pilten er jo bare to liksom, og så kommer vi i en "minibuss" haha :)
Føles den stor ut å kjøre for deg som er såå liten? ;-) (er tross alt 4 cm høyere enn deg hehe)

ja den er stor. Men nå er vi 4 også da.
Nei, jeg synes ikke den er stor å kjøre. Var uvant i begynnelsen. Vi kjørte ford focus før s-maxen, og jeg følte jeg klatra opp i bilen når jeg skulle prøve s-maxen første gangen :p
men når jeg kom igang følte jeg at jeg fikk utrolig god oversikt over trafikken. Når jeg skulle sette meg i focusen igjen etter prøveturen følte jeg at jeg satt på bakken å kjørte :p
Nå er alt bare en vane.

men det er en dyr bil da, og når dere bare er to så finnes det sikkert en bil som passer dere bedre. Hvor stor hund har du, bare så jeg kan se for meg et bur ;)
 
Ja s-max ser jo helt genial ut!
Men den er stor da.. ;-) Jeg og pilten er jo bare to liksom, og så kommer vi i en "minibuss" haha :)
Føles den stor ut å kjøre for deg som er såå liten? ;-) (er tross alt 4 cm høyere enn deg hehe)
men med hund og barnevogn,så ser ikke det så gale ut likevel ;) og utad synest jeg ikke s maxen ser så mye større ut enn en vanlig stasjonsvogn :)
 
ja den er stor. Men nå er vi 4 også da.
Nei, jeg synes ikke den er stor å kjøre. Var uvant i begynnelsen. Vi kjørte ford focus før s-maxen, og jeg følte jeg klatra opp i bilen når jeg skulle prøve s-maxen første gangen :p
men når jeg kom igang følte jeg at jeg fikk utrolig god oversikt over trafikken. Når jeg skulle sette meg i focusen igjen etter prøveturen følte jeg at jeg satt på bakken å kjørte :p
Nå er alt bare en vane.

men det er en dyr bil da, og når dere bare er to så finnes det sikkert en bil som passer dere bedre. Hvor stor hund har du, bare så jeg kan se for meg et bur ;)

Hehe ja, kjenner den følelsen. Må ta tak inne i bilen og dra seg opp liksom ;-)
Ja, den blir jo i største laget for oss, men jeg har veldig mye stæsj i bilen hele tida, så hadde vært godt med stor bil og :)
Jeg har en rottweiler. Buret er vel ca 60...
 
Og bikkja er jo STOR da! ;-)
Hadde absolutt vurdert s Max eller galaxy :) Vi har galaxy,og er kjempe fornøgd :) Får inn Simo vognen min uten å legge den sammen om de 2 bakerste setene er nedslått ;) og enda er der plass til mye mye mer :)
 
Tror ikke en Passat er større en en Mercedes E-klasse, men den er jo større enn en C-klasse da..

Jeg vet da hva hun kjørte og hva vi kjørte og i bagasjen vår fikk vi plass til mer og inne i bilen med de samme bakovervendt sete hadde vi i Passat større plass. Spørs helt hvordan bilen er bygd opp. Mercedes e har flere liter, men dårlig utnyttelse av plassen.
Min mor og far har også kjørt e klasse i mange år. For meg har denne bilen skuffet stort.
 
City cross og Touran. Den gikk inn i passat også
 
Vi har en touran 2011 modell. Og emmaljunga edge duo. den får vi inn på langs når den slås sammen, og på tvers uten å slå den sammen :)

Sendt fra min Samsung
 
VW passat. Emmaljunga edge duo - sportsvogn... Husker ikke om vi måtte ha den.på tvers med bag!
 
Når vogna er på langs får du plass til et 40-45cm bur på siden! Vi skulle gjerne hatt bur på 55cm i bredden men tror ikke det går! Så vi har stoffbur (maelson) i forsetet fastspent med bilbelte og avslått airbag.
 
Jeg vet da hva hun kjørte og hva vi kjørte og i bagasjen vår fikk vi plass til mer og inne i bilen med de samme bakovervendt sete hadde vi i Passat større plass. Spørs helt hvordan bilen er bygd opp. Mercedes e har flere liter, men dårlig utnyttelse av plassen.
Min mor og far har også kjørt e klasse i mange år. For meg har denne bilen skuffet stort.

Da er vi uenige om hva som er god plassutnyttelse :)
 
Når vogna er på langs får du plass til et 40-45cm bur på siden! Vi skulle gjerne hatt bur på 55cm i bredden men tror ikke det går! Så vi har stoffbur (maelson) i forsetet fastspent med bilbelte og avslått airbag.

Hmm 40 cm blir nok litt i trangeste laget for rottisen. Må nok ha minst 55 tror jeg ja. Hun må jo kunne snu seg liksom, slippe å rygge ut igjen ;-)
Tenkte også på bur i forsetet, men det har jeg gått bort ifra. Får vi en trøkk fra sida risikerer jeg jo å få bikkja i hue.

Men tusen takk for svar! Svar med cm-angivelse er helt supert! :)
 
Vi har en touran 2011 modell. Og emmaljunga edge duo. den får vi inn på langs når den slås sammen, og på tvers uten å slå den sammen :)

Sendt fra min Samsung
Toruan er fin da :)
Tror du det er ca 55 cm igjen i baggasjen når vogna er slått sammen og på langs? ;-)
 
Vi har audi a4, og putter simo kombivogn uten å måtte demontere den. Ingen problemer i det hele tatt.
 
Back
Topp