Dere som har prøvd opp - ned metoden

Masala

Juni12s humørspreder
VIP
Julibarna2014
Hvordan funket det? Jeg skal ta henne opp når hun gråter, kan jeg trøste/synge/stryke da? Og når skal jeg legge henne ned? Med en gang hun ikke gråter? Eller når hun slapper av i kroppen? Noe skrikekur er ikke aktuelt her!:)
 
Jeg prøver også på den og da holder jeg han og vugger litt til han blir rolig, så er det ned i senga igjen ... Blir spennende å se om det funker fremover ;)
 
Sniker litt her jeg.
Mener å huske man skulle ta de opp når de gråter og roe dem ned,så legge dem med en gang de er rolig.
Om de gråter/sutrer på vei ned igjen skal man uansett fullføre leggingen. Altså de skal legges ned og pakkes inn i dyna eller hva du gjør. Så tar du henne bare opp med en gang hun er lagt hvis hun fortsatt gråter.
Virket veldig bra for oss hvertfall :)
 
brukte det på nr 2 her, fungerte bra.

Gjorde som du beskriver. Tok opp med en gang hun gråt, gjorde det som skulle til for at hun roet seg, la ned med en gang hun var rolig. Også gjentok vi.... :)
 
Brukte det på min eldste. Tok ho opp når hun gråt, la hu ned når hun roet seg. Trøstet ikke, var ikke synd på ho fordi ho skulle sove;)

Viktigste er og være konsekvent og ikke gi opp. Var denne metoden som "reddet" oss med eldste:)
 
Hvordan funket det? Jeg skal ta henne opp når hun gråter, kan jeg trøste/synge/stryke da? Og når skal jeg legge henne ned? Med en gang hun ikke gråter? Eller når hun slapper av i kroppen? Noe skrikekur er ikke aktuelt her!:)
Hvis du skal følge den til punkt og prikke så skal du i alle fall ikke bysse eller gynge når du tar henne opp. Helst bare holde henne tror jeg. I det hun slutter og gråte skal du legge henne ned, og så ta opp med en gang hun gråter igjen.(Om det bare er småsutring kan du prøve å roe i senga først, det er det som aller helst foretrekkes)

Men, noen ganger måtte jeg holde han til jeg hørte på pusten hans at han hadde roet seg litt..I alle fall de gangene han gråt veldig før han roet seg da jeg holdt han..
Herreminhatt, jeg tror vi var oppe i nesten 50 ganger opp og ned jeg første kvelden..Men, det hjalp da. Etter bare 4 kvelder merket vi stor forskjell. Han var jo ganske liten da vi gjorde dette, i underkant av 4 mnd..Så vi kom ikke så langt at vi bare kunne legge han ned og så sovnet han. Men, han ble kvitt den verste lakenskrekken ;)
 
Ok:) takk for tips:) vi har prøvd i kveld. Hver gang hun var på veg ned i sengen satte hun igang tidenes hyl... Blæærh! Men jeg la henne ikke ned før jeg kjendte hun ikke spente hele kroppen, er det feil?
 
Ok:) takk for tips:) vi har prøvd i kveld. Hver gang hun var på veg ned i sengen satte hun igang tidenes hyl... Blæærh! Men jeg la henne ikke ned før jeg kjendte hun ikke spente hele kroppen, er det feil?
Ja, dersom de gråter på vei ned mot senga så skal man legge de ned, og ta rett opp igjen..Altså, skal bare touche madrassen og så opp igjen ;)
 
Ei på andre forumet mitt skrev en veldig god forklaring på oppned og hysj metoden. Men finner ikke den tråden. Det forumet har jo dødd ut for lengst, så sikkert blitt vekk.
 
Det gikk ok i natt. Hun gråt, men jeg holdt ut, og til slutt la hun seg:) så jeg vet jo det går, så nå måå jeg ikke gi opp!!!!!:)
Nei, når du først har begynt nå så MÅ du være konsekvent. For tror faktisk man gjør ting verre om man begynner og så plutselig så bare gir man seg :) Det går nok ikke mange kvelder før du merker stor bedring. Ikke så gøy når det står på. Men, utrolig hva man klarer å gjennomføre og så lenge man har psyket seg opp på forhånd :)
 
Nei, når du først har begynt nå så MÅ du være konsekvent. For tror faktisk man gjør ting verre om man begynner og så plutselig så bare gir man seg :) Det går nok ikke mange kvelder før du merker stor bedring. Ikke så gøy når det står på. Men, utrolig hva man klarer å gjennomføre og så lenge man har psyket seg opp på forhånd :)
Ja leste også det på linken, at en MÅ fullføre, og jeg forstår god at det er forvirrende hvis ikke:/ det går egentlig helt fint også. om vi gjør opp-ned i et par timer eller om hun bare tuller/gråter osv er jeg jo våken uansett:p
 
Og det blir bedre altså!:)
Holdt på ganske lenge med eldste, men tilslutt sov hun hele natten uten tull:)
 
Ja leste også det på linken, at en MÅ fullføre, og jeg forstår god at det er forvirrende hvis ikke:/ det går egentlig helt fint også. om vi gjør opp-ned i et par timer eller om hun bare tuller/gråter osv er jeg jo våken uansett:p
Ja, akkurat det samme tenkte jeg også mens vi holdt på:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ser at det er veldig lenge siden noen var aktive på denne tråden, men forsøker å skrive noe her fordet;)
Vurderer selv å teste ut denne metoden. Sønnen min er 4mnd og en uke i dag, er det for tidlig å starte opp? Ser at noen sier man bør vente til de er 6 mnd, mens andre sier at denne metoden passer for 3-12mnd. Hva er deres erfaring?
 
Min var 8 mnd når vi starta med det, først da var han moden for det :) Nå er han 18 mnd og det funker overhodet ikke lenger:p Lykke til uansett:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp