Da har det begynt

sparkling

Forelsket i forumet
To netter på rad har jeg våknet med leggkrampe. Hadde det mye i forrige svangerskap også, men kan ikke huske at det begnte allerede i uke 22. Det gjør så vondt!!!
Fler som har fått leggkramper?

Jeg merker også det, men jeg har klart og avverge det. Haha :p

Jeg har fått restless legs.
Kjennes ut som tusen millioner maur som kryper inne i leggene mine. Må opp å stå og gå litt og riste på beina. Forferdelig.
Hadde det i forrige svangerskap også, men kan ikke huske at det startet så tidlig.

Har vært på helsekosten og kjøpt en krem som jeg skal teste.

Bare hatt det noen ganger... håper det ikke blir mye, er så forferdelig vondt å våkne av at leggen klikker heeelt..

Jaaa, har hatt det mye før svangerskapet, men nå er de ekstreme. Det glemte jeg å nevne for jordmor i dag, hva er det som hjelper igjen? Kalsium?

Hadde litt leggkramper når jeg gikk på lavkarbo, og da skulle det visst hjelpe med kalsium, jeg spiste heller mer grønt så gikk det over....har heldigvis ikke hatt det i svangerskapet ennå :) :)

Har bare hatt en gang enda, men hadde masse sist svangerskap så vet at det kommer. Jeg pleide å ligge med beina hevet og det hjalp litt.

Har også kramper og rastløse bein, men jeg har kjøpt meg magnesium og det hjelper:-)

Åh!!! Jeg har!:( har i etpar uker hatt øm (kun høyre legg til nå:P)legg når jeg våkner, sånn begynnende krampe. Igår slo det ut for fullt! Våknet av deformert ben og kjempevondt, måtte stå opp og gå det bort.. Gjorde etpar strekke øvelser igår kveld før leggetid, så inatt gikk det greit:):)

Hvorfor får vi leggkrampe når vi er gravide??

Åh!!! Jeg har!:( har i etpar uker hatt øm (kun høyre legg til nå:p)legg når jeg våkner, sånn begynnende krampe. Igår slo det ut for fullt! Våknet av deformert ben og kjempevondt, måtte stå opp og gå det bort.. Gjorde etpar strekke øvelser igår kveld før leggetid, så inatt gikk det greit:):)

Hvorfor får vi leggkrampe når vi er gravide??

Jeg googlet litt og det mest vetige svaret jeg fant var dette: Årsakene kan være mange; f.eks. for lite kalk, jernmangel og av og til mangel på salt, spesielt i varmt vær når salttapet i kroppen har vært stort. Dårlig blodsirkulasjon og press på bestemte blodårer kan også gi kramper. Leggkramper utløses oftest når du strekker foten ned i ankelleddet. Det hjelper hvis du gjør den motsatte bevegelsen; altså bøyer kraftig opp i ankelleddet. Det hjelper også hvis du går ut på gulvet, særlig hvis gulvet er kaldt. Massering kan løse opp krampen. Gni eller stryk nedenifra og oppover. Av og til foreskriver legen tilskudd av B-vitaminer; det kan virke hos enkelte. "

:)

Jeg googlet litt og det mest vetige svaret jeg fant var dette: Årsakene kan være mange; f.eks. for lite kalk, jernmangel og av og til mangel på salt, spesielt i varmt vær når salttapet i kroppen har vært stort. Dårlig blodsirkulasjon og press på bestemte blodårer kan også gi kramper. Leggkramper utløses oftest når du strekker foten ned i ankelleddet. Det hjelper hvis du gjør den motsatte bevegelsen; altså bøyer kraftig opp i ankelleddet. Det hjelper også hvis du går ut på gulvet, særlig hvis gulvet er kaldt. Massering kan løse opp krampen. Gni eller stryk nedenifra og oppover. Av og til foreskriver legen tilskudd av B-vitaminer; det kan virke hos enkelte. "

:)

Får ikke håpe jeg har noe mangler da:/ Men det hjalp å strekke tærne oppover mot leggen før leggetid:) Jeg trodde kanskje jeg gikk litt annerledes allerede, og at det påvirka leggene. Skal nevne det for legen til onsdag:)

Sniker fra juli. Jeg har nå begynt å få krampe under og over den ene foten hver natt. Hadde det sist også, men da kom det mye senere. Nå er jeg 19 uker.

Heldigvis ikke ofte,men har hatt kramper i det siste.. Bare om natta så da er det bare opp å gå eller legge all press jeg klarer på beinet..

Jeg er også plaget med leggkrampe.. Spesielt i den venstre leggen, og bare på nettene. Er stiv i leggen langt ut på dagen etterpå, skikkelig gangsperr.. :P

Back
Topp