Servering på barseltreff?

Micca

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Vi skal ha barseltreff her hjemme neste uke. Har dere noen tips til servering? Hva har dere servert/fått servert på barseltreff?

Jeg tenkte lunch først. Men har litt lyst å prøve meg på en oreokake :) og kanskje litt frukt?
 
Vi fikk råd på helsestasjonen i starten at vi skulle legge lista lavt, så vi kjører bare enkel lunsj vi, aldri kake. Jeg har hatt treff to ganger og serverte rundstykker og pålegg den ene gangen og pizzahorn m/salat den andre gangen. Ellers har vi fått noen gode salater, pizza, vafler og brød/rundstykker med pålegg når vi har vært rundt hos hverandre :)
 
Hva med en god fruktsalat med enten iskrem eller vaniljekesam til?
evt med noen gode rundstykker først:)
 
Denne gangen har vi stort sett kjørt rundstykker og pålegg pga mye allergi og diverse. Og alltid en eller annen dessert. Fruktsalat eller kake, eller bare oppskjært frukt.

forrige barselgruppe varierte det mye mer. Salater, varme retter, rundstykker, osv osv. Husker ikke eksakt hva som ble servert da. Og alltid en kake eller noe da også.
 
Er ikke med i noe barselgruppe, jeg...:)
Men ser du har fått mange fristende tips her!
 
Jeg serverte sveler, ellers har vi hatt fruktsalat, rundstykker, kyllingsalat og litt forskjellig enkle ting :)
 
Jeg har lagt tortilla ruller.

Kjøper tortilla og smører med krydder ost. Legger på salat og roastbeef og ruller sammen.
Er utrolig godt og det faller alltid i smak!

Oreokake er jo supergodt da :)
 
Nå har jeg tenkt litt, og tror jeg går for pastasalat. Det er god og enkelt å lage :) og kanskje en oreodressert... for det er så godt :)
 
Har ikke vært så aktiv med barselgruppa denne gangen, vi har hatt ett treff bare. Da bakte jeg rundstykker og hadde pålegg så vi smurte selv. Jeg bakte disse: http://www.passionforbaking.com/blog/2010/12/22/myke-frokost-rundstykker-perfekt-til-julefrokost/ De er fantastiske! Jeg bruker speltmel, og de blir like gode da :)

Forrige barselgruppe så lagde jeg bl.a. fylte horn ( ost og skinke), pasta og kyllingsalat.

De rundstykkene så jo veldig gode ut da! Takk for tips!
 
Back
Topp