Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
LasagnBlomkålsuppe er godt
![]()
Lasagne også =)
Prøver ny oppskrift på suppen i dag, spent på om det blir bra![]()
Her så blir det kjøttdeig m løk, mais, hermetiske tomater på boks, hvitløk og krydderspaghetti til de andre i familien og jeg spiser ris til
![]()
NAM!
Har bestemt meg, og det blir hjemmelaget blomkålsuppe med bacon![]()
Blomkålsuppe er så utrolig godt!!
Tror jeg må prøve den oppskriften din. Den har jeg aldri sett før.
Har aldri hatt bacon til heller, så må teste det også en dag.
men Asle tåler ikke at jeg spiser så mye blomkål, så det blir nok en stund til. Han blir grinete hvis jeg spiser mer enn en bukett og to..Moser du alt blomkålet inn i suppen, eller lar du det bli igjen noen hele buketter??
Høres godt ut, virker ikke så vanskelig heller, kanskje jg skulle prøvd mg på den suppaNå kommer gutta snart hjem og mannen har handlet, så da får jeg startet på suppen.
Dette er planen:
Koke ca ett blomkålhode mørt med 1 liter buljongvann
Ha oppi 1 boks naturell smøreost/kremost og en liten kartong fløte
Mose med stavmikser
Smake til med muskat og salt/pepper
Vispe sammen 3-4 egg og helle de sakte oppi suppen under visping. Varme forsiktig opp igjen samtidig som det vispes. Når den har fått passe konsistens er den ferdig!
OG så skal vi ha litt bacon til, ja!
NÅ ble jeg sulten nå
Det var veldig lettHøres godt ut, virker ikke så vanskelig heller, kanskje jg skulle prøvd mg på den suppa
Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum
Suppen ble utrolig god!
Før har jeg bare laget med blomkål, vann og fløte.
Det var utrolig godt med kremost og egg i! =)
Jeg moste alt, men tenkte i ettertid at jeg skulle tatt ut et par av bukettene og unnlate de fra mosingen.
Men bra ble det likevel
JEg har ikke tenkt så mye på at Lillebror kan reagere på kålsorter..
Blir spennende å se nå da![]()
Misunner deg sånn som kan spise løk!!Det hørtes knallgodt ut!!
Uff, reagerer han på løk? Heldigvis reagerer Emmeth ikke på akkurat løkbruker løk og hvitløk mye i mat
![]()
Hvitløk går greit, men han ble litt grinete da jeg spiste karbonader med løk og saus med løk i tidligere, så jeg har ikke turt å teste med ren løk..Nå har det blitt bedre etter hvert med sausene og slikt, og jeg fikk ingen reaksjon da jeg spiste pølser her om dagen, så jeg har begynt å bli litt modigere med å spise ting med løk i. Hvis det går bra, er jeg overklar til å hive en sjalottløk i middagen
![]()
Hvitløk går greit, men han ble litt grinete da jeg spiste karbonader med løk og saus med løk i tidligere, så jeg har ikke turt å teste med ren løk..Nå har det blitt bedre etter hvert med sausene og slikt, og jeg fikk ingen reaksjon da jeg spiste pølser her om dagen, så jeg har begynt å bli litt modigere med å spise ting med løk i. Hvis det går bra, er jeg overklar til å hive en sjalottløk i middagen
![]()
Det skar seg jo helt med løk her for litt sidenSkikkelige smertehyl!!
I går var det slike bittesmå løk (sølvløk?) i maten vi fikk servert. Men den hadde jo kokt kjempegodt, så jeg tenkte det gikk bra da purre og hvitløk går fint.
Men han er litt småpruppete og utilpass i dag, så jeg lurer på om det er derfor.